خبرگزاری کار ایران

تراکتور پتانسیل حضور در ۴تیم برتر آسیا را دارد؛

منادی: با واگذاری سرخآبی‌ها بودجه ورزش در جای خود صرف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۱۱

ما سال گذشته در آسیا نیز بدشانس بودیم، اما امسال تیم شرایط بهتری دارد و بی‌تردید حضور گسترده و پرشور تماشاگران هیچ تیمی در آسیا نمی‌تواند به راحتی از تبریز حتی یک امتیاز کسب کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: تراکتور پتانسیل حضور در بین ۴ تیم برتر آسیا را دارد و قهرمانی در جام حذفی نشان داد تراکتورسازی یکی از قطب‌های فوتبال ایران است.

به گزارش ایلنا، علیرضا منادی‌سفیدان با بیان این مطلب اظهار کرد: مهمترین پشتوانه باشگاه تراکتورسازی هواداران مثال‌زدنی این تیم هستند. تراکتور در ۳ فصل اخیر نیز همواره جزو مدعیان قهرمانی چه در لیگ و جام حذفی بود، اما آنچه کمبود آن به مرور زمان برطرف شد کم تجربگی بود. ما سال گذشته در آسیا نیز بدشانس بودیم، اما امسال تیم شرایط بهتری دارد و بی‌تردید حضور گسترده و پرشور تماشاگران هیچ تیمی در آسیا نمی‌تواند به راحتی از تبریز حتی یک امتیاز کسب کند.

وی تاکید کرد: قهرمانی جام‌حذفی به تاریخ پیوست و این موضوع نباید بازیکنان را دچار غرور کند. نخستین دیدار آسیایی تراکتور ۷ اسفندماه در تبریز است و همین مهم می‌تواند شروع خوبی برای صعود از مرحله گروهی باشد. البته بنده بر حسب وظیفه از هیچ کوششی بر ای اعتلای نام این باشگاه فروگذار نخواهم کرد، اما در عین حال همه هواداران، پیشکسوتان و سایر مسئولان ورزشی نیز باید این حس زیبای بوجود آمده که در شادی مردم متجلی شده را با همکاری و مساعدت بیشتر در جهت موفقیت تیم به کار ببرند.

منادی‌ درخصوص انتخابات کمیته ملی المپیک و وضعیت کلی ورزش کشور نیز عنوان کرد: ورزش ایران سال آینده در چند آوردگاه مهم از جمله بازی‌های آسیایی و مسابقات جام جهانی فوتبال و چند رقابت جهانی دیگر باید حضور پیدا کند که به اعتقاد من تکرار موفقیت دوره پیش در بازی‌های آسیایی اینچوان انتظار مردم از ورزش است. مجلس نیز نگاه ویژه‌ای به موضوع ورزش همگانی و البته خصوصی‌سازی ورزش دارد، در سال آینده تکلیف واگذاری سرخ آبی‌های پایتخت به بخش خصوصی باید عملیاتی شود تا بودجه ورزش در جای خود صرف شود.

نماینده تبریز در ادمه خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال‌جاری ورزش روستایی و بازی های بومی محلی اگرچه تمامی بودجه خود را نیز دریافت نکرد اما با اولویت مناطق محروم و با دید مساوی بین آقایان و بانوان و حتی در برخی موارد هزینه بیشتر برای تحرک و ورزش بانوان روستایی عملکرد خوبی داشت که سایر فدراسیون‌ها نیز باید بخش بانوان را اینگونه جدی بگیرند، باید همواره تاکید رهبر فرزانه انقلاب در خصوص علمی کردن ورزش‌های سنتی‌مان را در نظر داشته باشیم. بنده فقط به یک مورد از مزایای علمی کردن ورزش‌های سنتی‌مان اشاره می‌کنم. اگر این رشته‌ها دانشگاهی شود بی‌تردید انقلابی در ورزش همگانی و خواهیم دید علمی کردن کسب یک کرسی بین‌المللی(نایب رئیس انجمن جهانی ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی) در همین رشته کمک شایانی به معرفی رشته‌های اصیل ایرانی داشته و کسب مقام دوم کمانگیری روی اسب ایران در مسابقات زمستانی ترکیه که در چارچوب تفاهمنامه بین دو فدراسیون بوده نشانی بر این مدعاست.

وی خاطرنشان کرد: ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی تنها یک رشته ورزشی نیز بلکه یک ابزار فرهنگی است تا ما فرهنگ اصیل‌مان را از گزند کشورهایی که سالگرد تاسیس‌شان به۱۰۰سال هم نمی‌رسد حفظ و سپس فرهنگ‌های متنوع ایرانی اسلامی خود را به دنیا نشان دهیم. این موقعیت را باید غنیمت شمرد چراکه در صورت موفقیت با یک تیر دو نشان زده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز