خبرگزاری کار ایران

مدیریت‌های پیشین را زیر سوال نمی‌برم؛

خادم: بدهی‌های پرسپولیس باید به صورت دقیق شفاف‌سازی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۴۰

پرسپولیس و استقلال پتانسیل و شرایط این را دارند که خودگردان باشند و بتوانند مسائل مالی خود را بدون حاشیه و بدهی برای دولت، مدیریت کنند.

معاون حقوقی، ‌امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به شرایط نامساعد مالی و حسابرسی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: ابتدایی‌ترین موضوعی که برای واگذاری این دو باشگاه نیازمندیم ایجاد چارچوب مالی و حسابرسی به صورت شفاف است تا بر اساس آن بتوان حداقل شرایط نرمال برای خصوصی‌سازی را فراهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش، امیررضا خادم از شرایط مالی و پروسه حسابرسی باشگاه‌های سرخابی گفت: بحثخصوصی‌سازی این ۲ باشگاه دولتی سال‌هاست در حد صحبت مطرح شده و با مشکلات بسیاری روبه رو بوده است. چیزی که من تاکنون متوجه شده‌ام این بوده که متاسفانه شرایط ابتدایی و اولیه این ۲ باشگاه برای خصوصی‌سازی هنوز فراهم نشده است.

مسوول پیگیری پروسه واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس حداقل موضوع برای خروج از شرایط کنونی این دوباشگاه را ایجاد چارچوب مالی و حسابرسی آنها به صورت شفاف عنوان کرد: شرابط ناموفقی را در برخی باشگاه‌ها مثل ابومسلم تجربه کرده‌ایم که در حال حاضر مشخص نیست صاحب اصلی این باشگاه چه کسی است. تجربه‌هایی از این دست شرایطی ایجاد می‌کند تا ما با تامل بیشتر و فارغ از جریانات و سر و صداهای اطراف بحث‌های واگذاری که برخی از آن‌ها کاملا منطقی است رسیدگی و تعیین تکلیف کنیم.

خادم از اهداف نشست با متولیان اجرایی باشگاه پرسپولیس گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ورزش حمایت از این دو باشگاه است. به هر حال این ۲ باشگاه مردمی و محبوب و از طرف دیگر دولتی هستند ما موظفیم نظارت کامل و کافی را از این ۲ باشگاه داشته باشیم. نکته اساسی این است که پرسپولیس و استقلال پتانسیل و شرایط این را دارند که خودگردان باشند و بتوانند مسائل مالی خود را بدون حاشیه و بدهی برای دولت، مدیریت کنند. نحوه مدیریت‌های پیشین را نمی‌خواهم زیر سوال ببرم اما به نظر من پروسه انتخاب هیات مدیره و مدیرعامل حرکتی است که باید بر اساس اِشل عادی یک شرکت سودده و شرکتی که موج بزرگ مردمی، امکانات عظیم اسپانسری و اقدامات خیر خواهانه را پشت خود دارد پیش رود که در این بین خیلی توفیقی حاصل نشده است. کاری که اکنون ما به عنوان دستگاه متولی و صاحب این ۲ باشگاه انجام می‌دهیم رفع مشکلات این باشگاه‌ها و ایجاد شرایطی برای امکان واگذاری آن و ورود به بحثخصوصی‌سازی است. برای نخستین گام امروز جلسه‌ای با حضور متولیان اجرایی باشگاه پرسپولیس خواهیم داشت تا نحوه حمایت و کمکی که می‌توانیم به این باشگاه و طبیعتا به باشگاه استقلال داشته باشیم را بررسی کنیم.

معاون حقوقی، ‌امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان از مدت زمان بررسی وضعیت مالی باشگاه پرسپولیس گفت: همه بارها شنیده‌اند ارقام مختلفی از بدهی این باشگاه مطرح است. مدیرعامل قبلی مبالغی اعلام می‌کند و کسانی که در باشگاه هستند مبالغ دیگری را اعلام می‌کنند که به هر حال باید به صورت دقیق شفاف‌سازی شود. ۲ هفته کاری مدت زمانی است که تیم بازرسی وزارت ورزش و جوانان که در باشگاه پرسپولیس مستقر شده، پس از وارسی دقیق به مبلغ مشترک برای اعلام بدهی‌های باشگاه برسد و امروز هم در ادامه حسابرسی این جلسه را برگزار خواهیم کرد.

او از بی مهری به حامیان ورزش کشور نیز گلایه کرد: من تصور می‌کنم در برخی مواقع با برخی از دوستانی مثل هدایتی که ورزش را حمایت می‌کنند خوب برخورد نشده و کم مهری‌هایی شده است. در اتفاقات این چنینی باید نگاه بُرد بُرد داشته باشیم و اگر انتظار داریم افرادی که علاقه‌مند به کمک مالی و معنوی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هستند ورود کنند و حمایت خود را دریغ نکنند طبیعی است حداقل انتظارات آن‌ها را برآورده کنیم.

وی در پایان افزود: حداقل موضوعی که انتظار می‌رود این است که مورد احترام قرار گیرند و از آن‌ها به عنوان کسانی که تیم‌های محبوب و مردمی را مرد حمایت قرار می‌دهند تقدیر شود. من هیچ دلیل منطقی نمی‌بینم حمایت افرادی که آمده‌اند به ورزش کشور کمک کنند را بخواهیم و از طرف دیگر هیچ بهره‌ای حتی احترام لازم و کافی را دریغ کنیم. امروز ابتدایی‌ترین جلسه را در این خصوص خواهیم داشت تا ببینیم در مجموع به چه نتیجه‌ای خواهیم رسید.

خادم در پایان حمایت بی دریغ مردم از باشگاه‌ها را به خاطر حضور افراد خاک خورده ورزش دانست: خوشبختانه امروز افرادی اطراف پرسپولیس را گرفته‌اند که عمدتا از نیروها و خاک خورده‌های باشگاه هستند. افرادی مثل علی پروین، علی دایی، پنجعلی و دیگر عزیزانی که صاحبان اصلی پرسپولیس هستند. مردم اگر تشویق می‌کنند اگر حضور دارند و این‌گونه حمایت می‌کنند به خاطر حضور این افراد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز