خبرگزاری کار ایران

لیگ برتر والیبال در ایستگاه ۲۱؛

تلاش پایین جدولی‌ها برای سهمیه پلی‌آف

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۳۷

هفته دهم دور برگشت لیگ برتر والیبال فردا یکشنبه بیستم بهمن ماه با شش بازی در شهرهای کرج، ورامین، تهران، آمل، تبریز و ارومیه پیگیری خواهد شد.

هفته بیست و یکم لیگ برتر والیبال فردا یکشنبه با شش بازی پیگیری خواهد شد و تیم های ششم تا یازدهم جدول برای کسب سه سهیمه باقی مانده مرحله پلی آف تلاش خواهند کرد، یعنی هر تیم ۵۰ درصد احتمال صعود دارد.

به گزارش ایلنا، هفته دهم دور برگشت لیگ برتر والیبال فردا یکشنبه بیستم بهمن ماه با شش بازی در شهرهای کرج، ورامین، تهران، آمل، تبریز و ارومیه پیگیری خواهد شد.

تاکنون حضور تیم های اول تا پنجم جدول لیگ برتر والیبال شامل باریج اسانس، متین ورامین، میزان خراسان، کاله مازندران و پیکان تهران در مرحله پلی آف قطعی شده است. تیم های شهرداری تبریز و نوین کشاورز بخت بسیار زیادی برای کسب دو سهمیه دیگر دارند زیرا در حال حاضر با ۲۸ و ۲۷ امتیاز در رتبه های ششم و هفتم جدول قرار دارند. اما تیم های شهرداری ارومیه، بازرگانی جواهری، آلومینیوم المهدی و شهرداری زاهدان که به ترتیب از۲۴ تا ۲۲ امتیاز دارند و در جایگاه های هشتم تا یازدهم جدول این رقابت ها قرار دارند، باید برای یک سهیمه جا مانده تلاش کنند. تیم والیبال سایپا نیز که در رتبه دوازدهم قرار دارد، دیگر هیچ امیدی برای پلی آف و حتی ماندن در لیگ برتر ندارد. بنابر این دو هفته باقی مانده دور مقدماتی لیگ برتر والیبال اهمیت بیشتری برای تیم های شهرداری ارومیه، بازرگانی جواهری، آلومینیوم المهدی و شهرداری زاهدان دارد.

شهرداری ارومیه در بین این چهار تیم در این هفته لیگ برتر والیبال شرایط مطلوب تری دارد. یدالله کارگر پیشه و شاگردان این هفته در سالن غدیر میزبان نماینده خراسان رضوی هستند و اگر موفق به کسب سه امتیاز این بازی شوند، امید بسیار زیادی برای حضور در مرحله پلی آف داشته باشند.

شهرداری ارومیه در حال حاضر با ۲۴ امتیاز در رتبه هشتم قرار گرفته و در صورت پیروزی احتمال یک پله صعود را نیز در جدول دارد. اما حریف این تیم میزان مشهد است که هفته پیش با شکست کاله مازندران مدافع عنوان قهرمانی رتبه سومی خود را مسجل کرد.

سه تیم دیگر در خانه حریفان به میدان می روند و بازرگانی جواهری گنبد که با ۲۳ امتیاز رتبه نهم را در اختیار دارد، در سالن شهید اقدمی تبریز به مصاف شهرداری این شهر می رود. شهرداری تبریز با ۲۸ امتیاز در رتبه ششم است و در صورت پیروزی در برابر جواهری گنبد صعودش به مرحله پلی آف قطعی می شود و از سوی دیگر اگر نماینده گنبد سه امتیاز از دست دهد، امید زیادی برای صعود نخواهد داشت. بازی رفت دو تیم سه بر یک به سود نماینده تبریز به پایان رسید.

تیم والیبال آلومینیوم المهدی بندرعباس در هفته دهم دور برگشت لیگ برتر والیبال در سالن پیامبر اعظم(ص) آمل به مصاف کاله مازندران می رود. کاله مدافع عنوان قهرمانی حضورش در پلی آف مسجل اما به دنبال رتبه بالاتر است تا در این مرحله با حریف کم امتیازتری روبرو شود. اما بازیکنان ناصر شهنازی به دنبال سه امتیاز این مسابقه هستند و کار بسیار سختی در برابر کاله مازندران خواهند داشت. بازی رفت دو تیم سه بر دو سود کاله شد و المهدی به دنبال جبران این شکست است.

شاگردان حمید موحدی سرمربی شهرداری زاهدان که هفته پیش پیکان را در خانه والیبال سه بر یک شکست دادند، در ورامین به مصاف تیم دوم جدول می روند. از نظر جایگاه درجدول بیشترین اختلاف در بین دیدارهای این هفته در این بازی است که متین و شهرداری زاهدان با ۴۵ و ۲۲ امتیاز رتبه های دوم و یازدهم جدول را در اختیار دارند. این تفاوت بیانگر این موضوع است که شهرداری زاهدان سخترین بازی این هفته را دارد و برای صعود به مرحله پلی آف نیز بیشترین امتیاز را نیاز دارد. این موضوع با توجه به میزبانی متین ورامین شرایط مساعدی برای زاهدانی ها که نخستین تجربه لیگ برتری خود را سپری می کنند، محسوب نمی شود.

دو تیم سایپا و پیکان که در رسانه ها به حریفان " سنتی " لیگ برتر والیبال مشهور هستند و بازی های آنها به دربی خودرو سازان معروف است، در این هفته از رقابت های لیگ برتر در سالن انقلاب کرج به مصاف یکدیگر می روند. سایپا که حتی سقوطش به دسته یک حتمی شده است فقط برای انجام وظیفه به میدان می رود و دیگر انگیزه ای برای دنبال کردن این مسابقات ندارد. از سوی دیگر پیکان این فرصت را دارد که رتبه پنجمی جدول را برای خود حتمی کند تا حریف تیم چهارم جدول در مرحله پلی آف شود. شاگردان پیمان اکبری در بازی رفت مرحله مقدماتی سه بر یک در تهران به پیروزی رسیدند و تنها نگرانی آنان انگیزه جوانان سایپا برای جبران شکست دور رفت خواهد بود، چراکه پیکان در دو هفته گذشته این رقابت ها در برابر حریفان ناکام بوده است.

در آخرین بازی هفته بیست و یکم لیگ برتر والیبال که در خانه والیبال شهر تهران برگزار می شود، شاگردان مسعود آرمات سرمربی نوین کشاورز که هفته گذشته شهرداری تبریز را در تبریز از پیشرو برداشت، از باریج اسانس کاشان صدرنشین این رقابت ها پذیرایی خواهند کرد. مصطفی کارخانه برای حفظ صدرنشینی نیاز به سه امتیاز کامل این بازی دارند و نوین کشاورز نیز برای ماندن در هشت تیم مرحله پلی آف نیز به هر سه امتیاز این دیدار نیاز دارد. بدین ترتیب دیدار حساس و تماشایی بین این دو تیم پیش بینی می توان کرد. بازی رفت این دو تیم نیز سه بر یک به سود باریج اسانس به پایان رسید.

برنامه دیدارهای هفته بیست و یکم لیگ برتر والیبال به این شرح است:
کرج، سالن انقلاب، ساعت ۱۶
سایپا البرز – پیکان تهران

ورامین، سالن شهید گل عباسی، ساعت ۱۶
متین ورامین – شهرداری زاهدان

تهران، خانه والیبال، ساعت ۱۶
نوین کشاورز – باریج اسانس کاشان

آمل، سالن پیامبر اعظم(ص)، ساعت ۱۶
کاله مازندران – آلومینیوم المهدی

تبریز، سالن شهید اقدمی، ساعت ۱۶
شهرداری تبریز – بازرگانی جواهری گنبد

ارومیه، سالن غدیر، ساعت ۱۶
شهرداری ارومیه – میزان مشهد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز