خبرگزاری کار ایران

افشاریان: سال گذشته داوری خوب نبود/ کمک‌داور بازی پرسپولیس شاهکار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۹۷۹

ئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت:کمک داور دیدار پرسپولیس و آلومینیوم شاهکار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، خداداد افشاریان درباره شرایط داوری لیگ ایران اظهار کرد: سال گذشته در داوری خوب نبودیم. به همین منظور امسال آمدیم کارهایی انجام دادیم تا هم لیگ را برای داوران راحت‌تر کنیم و هم قضاوت‌ها بهتر شود. در اولین کار تعداد داوران را از ۱۶۰ نفر به ۹۰ نفر رساندیم و ۷۰ داور را به لیگ یک آوردیم. البته از همین ۹۰ نفر نیز ۱۵_۱۶ نفر به هر دلیل تست‌ها را پاس نکردند. با ۷۵ داور به مسابقات آمدیم و از بچه‌ها انتظار دارم به من و جامعه فوتبال کمک کنند‌. باید با آرامش و تمرکز بیشتری به قضاوت بپردازند.

بازی استقلال مانده است. داوران عزم خود را جزم کرده‌اند تا اتفاق خوبی بیفتد‌. اینجا یک تذکر به خودم می‌دهم و یک پیشنهاد یا حرف حساب به مربیان و دوستانی که در کنار زمین هستند دارم. خواهش می‌کنم بگذارید کارم را انجام بدهیم. در بازی سپاهان و تراکتور هم داور مشکلی نداشت و شرایط بد نبود.

افشاریان تاکید کرد: اجازه بدهید داوران را خودمان رصد کنیم و ناظران صحبت کنند. کسی درمورد داوران حرف نزند و آنها را به چالش نکشد. داوران را قضاوت نکند و اگر هر اتفاقی افتاد، ما کارها را انجام بدهیم. در هفته‌ای که هیچ اتفاقی نیفتاد با ۴_۳ نفر به خاطر صحبت‌هایشان برخوردهایی می‌شود. توقع داریم بگذارند همه با هم با آرامش جلو برویم و از این فوتبال لذت ببریم.

وی افزود: تیم‌ها هزینه کرده‌اند که فوتبال بازی کنند و داوران ما هم می‌خواهند قضاوت کنند. تا وقتی انسان قضاوت می‌کند اشتباه هم وجود دارد.

او درباره اینکه آیا داوران از سیستم رادیویی استفاده می‌کردند؟ گفت: درباره سیستم رادیویی کمیته داوران کاری نخواهد کرد. ما چند نامه برای خرید این سیستم نوشتیم. سیستم رادیویی که ما می‌خواستیم بیاوریم با سیستم رادیویی VAR منافات دارد و به همین خاطر فعلا نیاورده‌ایم. الان هر ورزشگاهی سیستم رادیویی داشته باشد از آن استفاده می‌شود.

او درباره صحنه گل پرسپولیس به آلومینیوم و اینکه آیا آن گل در شرایط آفساید به ثمر رسید؟ گفت: گزارش بازی به دست من نرسیده اما صحنه‌ای که دیدم کمک‌داور شاهکار کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز