خبرگزاری کار ایران

تیمداری بر خلاف مصوبه در لیگ واترپلو؛

فدراسیون شنا در مسیر اشتباه!

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۲۶

با شرایط موجود بهتر بود فدراسیون به جای تیمداری و تحمیل میلیون‌ها تومان هزینه اردوها و اعزام تیم جوانان به استان‌ها آن هم در فاصله یکسال تا مسابقات جهانی، شرایط حضور این بازیکنان مستعد و آینده‌دار را در تیم‌های لیگ برتر فراهم می‌کرد

بیست و سومین دوره مسابقات لیگ برتر واترپلو در حالی از ۳۰ آبان‌ماه آغاز شد که غیبت فولاد ماهان سپاهان قهرمان ۳ دوره اخیر این مسابقات و حضور تیم واترپلوی جوانان ایران در جمع تیم‌های شرکت‌کننده از جمله اتفاقات بحثبرانگیز و بی سابقه این فصل رقابت‌هاست.

به گزارش ایلنا، در حالیکه تصور می‌شد با روی کار آمدن مدیریت جدید و تثبیت جایگاه سرپرست فدراسیون شنا که اتفاقا از جنس ورزش و رشته تیمی واترپلوست، فصل جدید لیگ برتر واترپلو رونق گذشته خود را بازیابد و با افزایش تیم‌های شرکت کننده سطح کیفی این مسابقات افزایش یابد، هفته گذشته در شرایطی زنگ آغاز این رقابت‌ها به صدا درآمد که در غیاب تیم همیشه مدعی فولاد ماهان سپاهان، تنها ۷ تیم برای این مسابقات اعلام آمادگی کردند و تیم نفت تهران علیرغم رایزنی مسئولان فدراسیون ترجیح داد از سرمایه‌گذاری در لیگ واترپلو خودداری کند.

با کمبود تیم‌های شرکت کننده در لیگ واترپلو که حتی می‌رفت به برگزار نشدن فصل جدید این مسابقات منتهی شود، مدیران جوان فدراسیون در تصمیمی خلق‌الساعه و غیرحرفه‌ای اقدام به شرکت دادن تیم واترپلوی جوانان در لیگ برتر نمودند تا حداقل از نظر کمی تعداد تیم‌های حاضر را افزایش دهند.

به این ترتیب تیم واترپلوی جوانان که مهرماه گذشته در سنگاپور با کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا جواز حضور در مسابقات جهانی قزاقستان را بدست آورد با همان کادر فنی و بازیکنان در رقابت‌های باشگاهی حضور یافته تا خود را برای مسابقات جهانی سال آینده آماده کند.

مسئولان فدراسیون شنا، با این استدلال که شرکت دادن تیم جوانان در لیگ واترپلو و حضور در کوران مسابقات لیگ فرصتی برای تدارک و آماده‌سازی این تیم برای مسابقات جهانی سال آینده قزاقستان خواهد بود از تصمیم بی‌سابقه خود دفاع کردند فارغ از اینکه این تصمیم هم به اعتبار رقابت‌های باشگاهی و لیگ لطمه خواهد زد و هم هماوردی با بازیکنان رده سنی بزرگسال نمی‌تواند کمکی به رشد و آمادگی بازیکنان رده سنی جوانان نماید و بی تردید جز تضعیف روحیه و سرخوردگی دستاورد دیگری برای جوانان نخواهد داشت.

دستاندرکاران فدراسیون شنا و سازمان لیگ واترپلو با وجود اینکه چنین اتفاقی در هیچ‌یک از لیگ‌های داخلی سابقه ندارد، با پرداخت تمامی هزینه‌های جاری تیم جوانان در واقع اقدام به " تیمداری " در لیگ واترپلو نموده‌اند تا با این هزینه گزاف از بیت المال حداقل تعداد تیم‌های لیگ به حد قابل قبولی برسد غافل از اینکه اساسا ماموریت فدراسیون تیمداری در رشته‌های تحت پوشش خود نیست. این اتفاق بی‌سابقه در ورزش کشور در حالی رخ می‌دهد که از سال ۹۰ فدراسیون شنا طی ابلاغیه‌ای کلیه هیات‌های استانی را از تیمداری در لیگ برتر واترپلو منع کرد و امروز خود برخلاف تصمیمات گذشته‌اش رویه‌ای کاملا معکوس را طی می‌کند. از سوی دیگر این اقدام از فدراسیونی که مدام از تنگناهای مالی گلایه دارد، نمی‌تواند چندان پذیرفتنی و منطقی باشد.

فدراسیون شنا که امسال کمترین حجم مسابقات داخلی را داشته در حالی اقدام به تیمداری در لیگ برتر کرده که هنوز بسیاری از مطالبات فصل گذشته داوران و ناظران لیگ واترپلو و شنا پرداخت نشده و بسیاری از داوران شهرستانی از چنین وضعیتی ناراضی هستند و دیگر انگیزه‌ای برای سفر به استان‌های مختلف و قضاوت در مسابقات تحت پوشش فدراسیون شنا را ندارند.

مدیر جوان فدراسیون که اتفاقا خود را از " آب‌خورده‌های " واترپلو می‌داند و انتظار می‌رفت بواسطه حضور ۲ ساله خود در فدراسیون شنا و آشنایی با مشکلات موجود در جهت رفع موانع و مشکلات گام بردارد در نخستین روزهای مدیریت خود با " بی تجربگی " در رویارویی با " چالش‌های فدراسیون " روبروست و برخلاف اظهاراتش در مجمع به نظر نمی‌رسد برنامه‌ای برای خروج از مشکلات و بحران‌های موجود داشته باشد.

با شرایط موجود بهتر بود فدراسیون به جای تیمداری و تحمیل میلیون‌ها تومان هزینه اردوها و اعزام تیم جوانان به استان‌ها آن هم در فاصله یکسال تا مسابقات جهانی، شرایط حضور این بازیکنان مستعد و آینده‌دار را در تیم‌های لیگ برتر فراهم می‌کرد تا با این اقدام هم باعثتجربه‌اندوزی بازیکنان می‌شد، هم به بهبود وضعیت اقتصادی جوان‌های واترپلو کمک می‌کرد و هم سطح کیفی و فنی مسابقات لیگ را افزایش می‌داد.

لیگ برتر واترپلو سال‌هاست متاثر از بی برنامگی‌ها و شرایط نامساعد اقتصادی با عدم استقبال حامیان مالی روبروست و سیر قهقرایی را طی می‌کند و به نظر می‌رسد اینگونه تصمیمات خلق‌الساعه، نسنجیده و بدون پشتوانه منطقی نیز به روند نزولی آن شتاب بیشتری خواهد بخشید

لیگ واترپلو که یکی از باسابقه ترین لیگ‌های ورزشی کشور به شمار می‌رود با اتکا به مدیرانی خوش‌فکر، توانمند و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ناشناخته‌ای که تاکنون بواسطه وجود برخی برخوردهای حذفی و کج سلیقگی‌ها مغفول مانده، می‌تواند به روزهای اوج خود در دهه ۷۰ بازگردد و به قدرتمند شدن تیم ملی واترپلو برای حضور شایسته در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز