خبرگزاری کار ایران

توسعه چوگان نیازمند توجه همه مسئولان است/ مجموعه‌های شهدا و نوروزآباد باید پایلوت چوگان باشد

توسعه چوگان نیازمند توجه همه مسئولان است/ مجموعه‌های شهدا و نوروزآباد باید پایلوت چوگان باشد
کد خبر : ۱۲۰۶۸۷۶

رییس فدراسیون چوگان خواستار حفظ کاربری مجموعه های چوگان‌ شهدا و نوروزآباد شد و گفت: توسعه چوگان نیازمند توجه همه مسئولان است.

به گزارش ایلنا، مجمع عمومی فدراسیون چوگان صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ اسفند ماه) با حضور اعضاء برگزار شد.

ابتدا ابراهیم نوزایی ضمن تقدیر از وزیر ورزش و جوانان بخاطر اهتمام جدی به آگاهی‌بخشی نسبت به ورزش چوگان، گفت: دکتر سجادی در جلسات و نشست های مختلف از چوگان صحبت کرده و نسبت به تبیین آن برای جامعه و افکار عمومی اقدام کردند لذا امیدوارم زیرمجموعه‌های وزارت ورزش نیز بر این اساس اهتمال جدی به ورزش چوگان داشته باشند تا شاهد توسعه و رونق آن در کشور باشیم.

رییس فدراسیون چوگان اظهار کرد: تلاش کردیم طی سال‌های گذشته از ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم تا جایگاه این ورزش ملی و اصیل ارتقا یابد.

وی ضمن ارائه گزارش عملکرد سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ افزود: سال گذشته با توجه به شروع کرونا محدودیت های زیادی برای همه رشته‌های ورزشی ایجاد شد که شامل چوگان نیز شد لذا تلاش کردیم در این مدت در حوزه آموزش اقدامات متعددی را انجام دهیم و از بستر فضای مجازی بهره بیشتری ببریم.

نوزایی ادامه داد: در این راستا کلیپ های آموزشی با بهره گیری از چوگان‌بازان جوان تهیه و به علاقه‌مندان ارائه شد.

رییس فدراسیون چوگان بیان کرد: برای توسعه چوگان نیاز به تهیه زیرساخت است؛ این امر نیازمند هزینه و سرمایه گذاری است؛ گاهی سوال می‌شود چرا هیئت‌های استانی افزوده نمی‌شود که باید پاسخ داد داشتن زیرساخت مانند زمین امری قابل تامل است تا بتوان هیئت‌های استانی افزوده شود.

وی گفت: به عنوان مثال زمین چمن چوگان ۸ برابر زمین فوتبال است و اکنون بجز استان تهران در هیچ کدام از استان‌های دیگر از چنین امکانی برخوردار نیستیم لذا درخواست می‌شود همه مسئولان کمک کنند تا بتوانیم چوگان را به نحو مطلوب در سراسر کشور توسعه دهیم.

رییس فدراسیون چوگان تصریح کرد: در این میان با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در تلاش هستیم، در سال آینده چند هیئت استانی در کشور راه اندازی کنیم که امیدواریم با همفکری و همدلی همه مسئولان در بخش‌های مختلف شاهد ارتقای این ورزش ملی باشیم زیرا چوگان به همه آحاد مردم تعلق دارد.

نوزایی ادامه داد: باید یادآور شد مجموعه های شهدا و نوروزآباد زیرساخت های مهم چوگان در تهران محسوب می‌شوند که بر اساس ظرفیت آنها توانستیم این ورزش ملی را به ثبت جهانی چوگان برسانیم لذا در سال‌های گذشته تقاضا کردیم این مجموعه‌ها به عنوان پایلوت چوگان در کشور محسوب شوند و آقای سلطانی‌فر وزیر سابق ورزش با این درخواست موافقت کرد اما با توجه به تغییر دولت این درخواست هنوز محقق نشده است.

وی بیان کرد: کاربری این مجموعه ها در سازمان میراث فرهنگی به عنوان چوگان ثبت شده لذا باید این کاربری حفظ شود و درصدد درآمدزایی از آنها نباشیم؛ امیدوارم همه مسئولان کمک کنند تا بتوانیم به چوگان اهمیت بیشتری بدهیم تا توسعه یابد.

بر اساس این گزارش، عبداله موذن زاده کلور نیز با اشاره به اینکه چوگان میراث کهن ایران زمین است، گفت: رهبر معظم انقلاب حامی ورزش چوگان است که امری قابل تامل بوده و این امر جای خوشبختی دارد؛ همچنین وزیر ورزش و جوانان نیز علاقمند به ورزش چوگان هستند و به این ورزش اهتمام جدی دارند.

دبیر فدراسیون چوگان تصریح کرد: باید از این ظرفیت برای معرفی چوگان استفاده کنیم تا اعتبار فرهنگی کشورمان در دنیا بیشتر تبیین شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز