خبرگزاری کار ایران

میرمهدی: تیم ملی با چیریچ مدالی با ارزش‌تر می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۸۶۴

کاپیتان تیم نوفلاح و ملی‌پوش پیشین واترپلو گفت: هنوز نفرات خوب و ارزنده‌ای داریم و با مربیگری چیریچ در بازی‌های آسیایی هانگژو به مدالی بهتر از برنز دست پیدا می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، سید سعید میرمهدی، در مورد اتمام رقابت‌های لیگ برتر واترپلو که با قهرمانی تیم استخر شهید نوفلاح به پایان رسید، اظهار کرد: با وجود کرونا برگزاری رقابت‌های لیگ برتر واترپلو بسیار سخت بود. با رعایت پروتکل‌ها و دقت ناظران، مسابقات برگزار شد. سال گذشته رقابت‌ها دشوارتر دنبال شد اما امسال شاهد کیفیت بهتری بودیم و مسابقات پویاتر برگزار شد. بازی‌ها با هیجان خاصی برای تیم‌ها دنبال شد و در نهایت تیم شهید نوفلاح قهرمان شد. عملکرد تیم دانشگاه آزاد اسلامی هم قابل قبول بود و این تیم توانست تا فینال بالا بیاید اما در نهایت مغلوب تیم ما شد و توانستیم جام را با شکست این حریف نامدار در عرصه واترپلو بالای سر ببریم. قطعاً با از بین رفتن حساسیت‌های ناشی از بیماری کرونا، سطح کیفی مسابقات بهتر از قبل خواهد شد و می‌توانیم شاهد برگزاری مسابقاتی به مراتب جذاب‌تر باشیم.

وی در مورد اینکه او ۲۱ سال در لیگ برتر واترپلوی ایران حاضر بود و برای چه تیم‌هایی بازی کرده، بیان کرد: من این فصل در تیم شهید حسن نوفلاح بازی کردم. سال‌ها برای تیم دانشگاه آزاد اسلامی به میدان رفتم،‌ در تیم نفت امیدیه حضور داشتم، برای سایپا، پیکان، پتروشیمی تهران، نفت و گاز گچساران و ایران توسعه کرج هم بازی کردم. ضمن اینکه در فاصله سال‌های ۸۱ تا ۸۳ دو فصل در لیگ سوئد حضور داشتم و لژیونر بودم. اولین حضور من سال ۷۹ با تیم دانشگاه آزاد بود و در این سال‌ها موفق به کسب ۹ قهرمانی و نایب قهرمانی با تیم‌های مختلف شده‌ام. از سال ۲۰۰۰ عضو تیم ملی شدم و تا ۲۰۱۷ نیز در این تیم حضور داشتم، چندین سال هم به‌عنوان کاپیتان برای تیم ملی بازی کرده‌ام. قهرمانی کاپ آسیا ۲۰۱۳ سنگاپور مهم‌ترین عنوان با تیم ملی بود. قهرمانی با تیم‌های ایران توسعه کرج و دانشگاه آزاد اسلامی در رقابت‌های باشگاه‌های برتر آسیا در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ در کویت و ایران هم مهم‌ترین افتخارات در عرصه باشگاهی است.

بازیکن کهنه‌کار واترپلو یادآور شد: رشته‌های ورزشی که در دسترس عموم است، با اقبال بیشتری همراه بوده‌اند. به‌عنوان مثال ورزشکاران فوتبال، والیبال یا کشتی از درآمدهای خوبی برخوردار هستند و آنهایی که حرفه‌ای در این رشته‌ها فعالیت می‌کنند به وضعیت خوبی می‌رسند اما در برخی رشته‌ها مانند شمشیربازی، واترپلو و … حمایت‌های مالی آنچنان خوب نیست و ورزشکاران حاضر در این رشته‌ها به راحتی امرار معاش نمی‌کنند. این شیوه مرسوم شده اما می‌توان نگرش مالی را نسبت به این رشته‌ها تغییر داد تا ورزشکاران حاضر در آن بتوانند با دغدغه کمتری به ورزش حرفه‌ای بپردازند. قطعاً رسیدگی بهتر می‌تواند بخت موفقیت رشته‌های مختلف را در میادین بین‌المللی افزایش دهد.

میرمهدی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو یادآور شد: خیلی از اتفاقاتی که برای تیم ملی واترپلوی ایران رخ داده، مدیون مجموعه این فدراسیون است. بعد از ۴۰ سال موفق شدیم مدال برنز بازی‌های آسیایی را در رشته واترپلو کسب کنیم. توقع این بود که پس از کسب این مدال، اقبال بیشتری به این ورزش را از سوی متولیان امر شاهد باشیم ولی چنین اتفاقی نیفتاد. باید برای آنکه در بازی‌های آسیایی هانگژو بدرخشیم، اردوهای مناسب‌تری برگزار شود و از جوانان مستعد بهره گرفته شود، ضمن اینکه مربی درجه یکی چون الکساندر چیریچ که بالای سر تیم حضور داشته، توانسته به رشد و پیشرفت واترپلو کمک زیادی کند، هر چند کمی فاصله در میان تمرینات وجود داشته و چند بازیکن باکیفیت هم خداحافظی کرده‌اند اما هنوز نفرات خوب و ارزنده‌ای داریم و می‌توانیم امیدوار باشیم در بازی‌های آسیایی هانگژو که سال آینده برگزار می‌شود حتی به مدالی بهتر از برنز دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز