خبرگزاری کار ایران

دقایق، سرنوشت ورزش را رقم می‌زنند؛

علیپور: نمایندگان مجلس باید وزارت ورزش را در اولویت قرار می‌دادند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۰۷

دقایق سرنوشت ورزش را رقم می‌زند به راحتی سکوهای قهرمانی را که در اختیار داریم، ازدست ندهیم.

رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی خواستار توجه جدی نمایندگان به مقوله ورزش و جوانان شد و با مهم خواندن زمان برای فدراسیون‌های ورزشی گفت: دقایق سرنوشت ورزش را رقم می‌زند به راحتی سکوهای قهرمانی را که در اختیار داریم، ازدست ندهیم.

به گزارش ایلنا، غلامعلی علیپور با اشاره به تاثیر گذاری ورزش در سطح جامعه اظهار داشت: ورزش این پتانسیل را دارد که شادی را به خانه‌ها ببرد و فضای جامعه را در لحظه‌ای دگرگون کند. به جرات می‌توانم بگویم بعد از انقلاب ورزشکاران کشورمان با کسب مدال‌های خوشرنگ، بارها و بارها باعثشادی دل مردم شدند.

این مقام مسوول در فدراسیون انجمن‌های ورزشی به مخاطبان عام و خاص ورزش اشاره کرد و گفت: علاوه بر عامه مردم که آز آن به عنوان افکار عمومی یاد می‌شود و ورزش را به طور جدی دنبال می‌کنند، رسانه ملی بیش از ۵۰ درصد از برنامه‌هایش بر روی ورزش متمرکز است، این در حالی است که رسانه‌های مکتوب نیز بخشی از فعالیت‌های خود را به ورزش اختصاص داده‌اند و این نکته، بیانگر اهمیت جایگاه ورزش میان هر دو طیف مردم عادی و نخبگان است.

وی در ادامه از وزارت ورزش و جوانان به عنوان مجری، برنامه ریز و سیاستگذار کلان ورزش و تربیت بدنی در بخش‌های همگانی، قهرمانی و زیرساخت‌ها نام برد و افزود: من فکر می‌کنم با توجه به تعداد مخاطبان این وزارتخانه، نمایندگان مجلس باید وزارت ورزش و جوانان را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دادند و توجه بیشتری نسبت به این مساله می‌کردند.

رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی به رویدادهای پیش روی ورزش قهرمانی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به رویدادهای مهمی که پیش روی ورزش کشور است باید نمایندگان محترم هرچه زودتر تصمیم‌گیری کنند تا انشاء‌الله با انتصاب وزیر ورزش و جوانان، مشکلات بودجه‌ای فدراسیون برای حل نیازهای‌شان در بخش‌هایی مثل تشکیل اردوهای آماده سازی، اعزام های برون‌مرزی به منظور کسب سهمیه‌های ورودی به المپیک‌های آسیایی و جهانی و… را برای فدراسیون‌ها و زیر مجموعه این وزارتخانه تسهیل کنند.

وی در ادامه با تاکید بر توجه جدی به عنصر زمان در حوزه ورزش اظهار داشت: شاید در هیچ وزارتخانه‌ای مثل ورزات ورزش و جوانان موضوع زمان مهم و حیاتی نباشد. ما در این بخش نباید زمان را از دست بدهیم چراکه گذشت زمان برای رشته‌های مدال‌آور و المپیکی ما جبران ناپذیر است.

علیپیور ضمن قدردانی از تلاش‌های صالحی افزود: سرپرست پیشین وزارت ورزش و جوانان نگاه ویژه‌ای به فدراسیون‌ها داشت و اهمیت حمایت از فدراسیون‌ها در راستای توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی به منظور کسب افتخار در میادین بین المللی را درک کرده بود، درهمین زمان اندک هم بودجه قابل توجهی به دستور وی به فدراسیون‌ها تزریق شد اما واقعیت این است که مجموعه ورزش به یک مسوول نیاز دارد تا بتواند محکم تر برای اجرایی شدن برنامه هایش گام بردارد.

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی ادامه داد: رییس‌جمهوری نیز پس از تصمیم مجلس درخصوص صالحی، به سرعت برای این وزارتخانه سرپرست منصوب کرد تا امور جاری این وزارتخانه مختل نشود و ما به عنوان زیر مجموعه دستگاه ورزش به این تصمیم ایشان احترام می گذاریم.

این مقام مسوول در فدراسیون انجمن‌های ورزشی از شریعتمداری به عنوان مدیری کاملا اجرایی نام برد و افزود: قطعا با ورود وی بخش قابل توجهی از مشکلات رفع خواهد شد.

علیپور در ادامه با مهم خواندن نظر نمایندگان مجلس افزود: امیدوارم نمایندگان محترم مجلس در تعامل بیشتر و درک حساسیت این وزارتخانه زمینه حل مشکلات جامعه ورزش را مهیا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز