خبرگزاری کار ایران

مصطفوی: شکست مس فشار را از روی استقلال برداشت/ تیم با همین قدرت می‌تواند در مسیر قهرمانی قرار بگیرد

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۴۶۱

مربی فصل گذشته استقلال تهران ابراز امیدواری کرد آبی پوشان با حفظ فرم آماده خود در این فصل به موفقیت دست پیدا کنند.

صالح مصطفوی در گفتگو با ایلنا درباره برتری استقلال مقابل مس رفسنجان اظهار داشت: استقلال به نظرم این فصل جزو آماده‌ترین تیم‌های لیگ است و بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتند که مستحق برد بودند. حریف هم حریف دست و پا بسته‌ای نبود و مشخص است که می‌تواند در لیگ برتر به خوبی رقابت کند. استقلال قدم اول را محکم برداشت. 

او ادامه داد: سیستم اولیه ۲-۴-۴ بود که با آمدن شیخ دیاباته سیستم تیم به نوعی ۱-۳-۲-۴ شد که در حمله به ۳-۳-۴ تغییر پیدا می‌کرد. بازی را با سیستم خوبی آغاز کردند و روی خلق موقعیت خلاق ظاهر شدند. ترکیب استقلال یک ویژگی داشت. دو هافبک خلاق در نقش هافبک کناری بودند که آنها تمایل دارند در مرکز زمین صاحب توپ شوند و همین برای استقلال یک برتری عددی در میانه میدان ایجاد می‌کرد. اینکه در اکثر لحظات بازی استقلال مالک توپ بود به این خاطر بود. 

مصطفوی درباره عملکرد خط دفاعی هم گفت: بازی درخشان عارف غلامی و سیاوش یزدانی هم چشمگیر بود و اینکه استقلال با حضور آنها گل نخورد نوید روزهای خوب را می‌دهد.

مربی فصل گذشته استقلال درباره حضور جانشین علی کریمی در خط میانی گفت: علی کریمی یک هافبک بی نظیر است که در آسیا نظیرش بسیار کم است ولی الان رقیبان استقلال در لیگ چنین بازیکنی در اختیار ندارند. استقلال بازیکنان خوبی در خط میانی دارند و بسیار خلاق هستند. به نظرم در بازی آینده هم اگر اینچنین بازی کنند این نگرانی کم خواهد بود اما به هر حال از نظر من علی کریمی بدون جایگزین است.

صالح مصطفوی درباره نکته مثبت پیروزی استقلال با محمود فکری گفت: تغییر سیستم مناسب بود. مهدی قایدی و امیرارسلان مطهری خیلی خوب در جناحین به مدافعان کناری کمک کردند. تعویض‌ها هم تعویض خوبی بود، ضمن اینکه استقلال با وجود سیستم ۲-۴-۴ خطی با کمک هافبک‌های کناری در میانه میدان برتری عددی داشت. به نظرم تیم از نظر نفرات بازیکنانی خوبی در اختیار دارد که نسبت به هر بازی سرمربی تصمیم بگیرد کدام یک از آنها را بکار بگیرد. این باعث خوشحالی است که در همین ابتدای کار به برد رسید و این پیروزی فشار را از روی کادرفنی و بازیکنان کم کرد. 

مربی فصل گذشته آبی پوشان در پاسخ به این سوال که جلوگیری از چه مسائلی موجب موفقیت استقلال می‌شود، گفت: به نظرم مشکلات استقلال از بیرون رقم می‌خورد نه از جانب بازیکنان و کادرفنی. بازیکنان و کادرفنی به خوبی کارشان را انجام می‌دهند و امیدوارم که از بیرون تیم برای آنها حاشیه‌ای ایجاد نشود و تمام ابزارهای مورد نیاز در اختیار بازیکنان و کادرفنی باشد. این استقلال توانایی بسیار بالایی دارد که امیدوارم به موفقیت برسند.

او در پایان گفت: امیدوارم که تمام بازی‌ها با این کیفیت برگزار شود و تیم با همین قدرت در مسیر قهرمانی بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز