خبرگزاری کار ایران

۲۲ آبان و به میزبانی حریف؛

دیدار دوستانه ایران مقابل بوسنی

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۵۲۸

تیم ملی ایران باید برای مصاف دوستانه با بوسنی به این کشور سفر کند.

به گزارش ایلنا، سایت خبری بوسنیایی از دیدار تدارکاتی تیم ملی این کشور با ایران خبر داد و نوشت:

تیم ملی بوسنی و هرزگوین ۲۲ آبان ماه در خانه یک بازی دوستانه با تیم ملی ایران برگزار می کند.

 بوسنی و ایران تاکنون 6 بار با هم دیدار کرده اند.  پنج مسابقه دوستانه بود ، در حالی که تنها مسابقه رقابتی در جام جهانی 2014 برزیل برگزار شد.

ایران در مسابقات متقابل موفق تر است ، زیرا 4 پیروزی کسب کرد ، در حالی که یک مسابقه با تساوی به پایان رسید.  تیم بوسنی در جام جهانی برزیل به تنها پیروزی خود مقابل ایران دست یافت.

 این تیم های ملی برای اولین بار در 22 ژوئیه 2001 در بیهوچ دیدار کردند ، زمانی که بازی تساوی 2: 2 را انجام دادند.  گل های بوسنی و هرزگوین توسط سد سفروویچ در 7 ، و میروسلاو دوژمویچ در 10 به ثمر رسید ، در حالی که دینمحمدی در 16 و فاطمی در دقیقه 90 برای ایران گلزنی کردند.

 در 4 مسابقه بعدی ایران پیروز شد.  ابتدا در ورزشگاه آزادی ورزشی تهران در سال 2001 با نتیجه 4: 0 (هاشمیان 5 و 90 ، کریمی 65 ، دایی دقیقه 87) ، سپس در 2005 در همان مکان با نتیجه 2: 1 (دایی 38 ، برهانی 74)   ‌با تک گل دقیقه 18 (الویر بولیچ).

استادیوم آزادی ورزشی در سال 2006 چهارمین دوئل مشترک بین بوسنی و ایران را برگزار کرد.  سپس ایران 5 بر 2 پیروز شد.  تیم ملی بوسنی و هرزگوین در آن مسابقه با گلهای زوژدان ماسیموویچ در دقیقه 4 و سرژ باربارز در دقیقه 17 برتری 2 بر صفر داشت ، اما ایرانی ها نتیجه را توسط مهرزاد معدنچی (26) ، رحمان رضایی (45) برعکس کردند. وحید هاشمیان (46) ، رضا عنایتی (89) و رسول خطیبی (دقیقه 90) گلزنان ایران بودند.

مسابقه پنجم در سال 2009 در ورزشگاه Asim Ferhatović-Hase در سارایوو برگزار شد.  و سپس بوسنی و هرزگوین با گلهای ادین داکو در دقیقه 52 و 65 با نتیجه 2 بر 0 پیش افتاد ، اما در پایان آنها با نتیجه 2 بر 3 شکست خوردند.  گل های ایران را شجاعی در 79 ، برهانی آرش در 86 و تیموریان آندرنیک در دقیقه 90 به ثمر رساندند.

 آخرین بازی متقابل این تیم ها در تاریخ 25.06.2014 در مرحله 3 گروه F جام جهانی در ورزشگاه Fonte Nova Arena در السالوادور (برزیل) انجام شد.  بوسنی و هرزگوین 3: 1 پیروز شد و گل ها را ادین ژکو در 23 ، میرالم پیانیچ در 59 و ورساویچ در دقیقه 83 به ثمر رساندند.  تنها گل ایران توسط رضا قوچان نژاد در دقیقه 82 به ثمر رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز