خبرگزاری کار ایران

پیش بازی بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن

جدالی جذاب برای فتح سه گانه؛ بایرن مونیخ به دنبال ششمین قهرمانی و پاریس در رویایی کسب نخستین جام

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۰۹۲

در دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش ایلنا، امشب در دیدار فینال لیگ قهرمانان در فصل 2019/20 دو تیم پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ در شهر لیسبون پرتغال به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این درحالی است که این سومین فینال لیگ قهرمانان/جام باشگاه‌های اروپا است که در شهر لیسبون و دومین فینالی است که در ورزشگاه دا لوژ برگزار می‌‌شود. ا دومین میزبانی از دیدار پایانی، ورزشگاه دا لوژ در کنار نکاراشتادیون (اشتوتگارت)، دی‌کوئیپ (روتردام)، نیوکمپ (بارسلونا)، استاد دو فرانس (سنت دنیس) و ومبلی جدید (لندن) قرار می‌گیرد که دو بار میزبان این فینال مهم بوده‌اند.

پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ تاکنون 8 بار در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر رفته‌اند. که تمامی این مسابقات در دور گروهی انجام شده است. که سهم پاریسی ها 8 برد و سهم باواریایی‌ها 3 پیروزی بوده است. بهترین پیروزی باینر مونیخ به دیدار رفت مرحله گروهی فصل 1997/98 باز می‌گردد که در این دیدار موفق شدند با نتیجه 5 بر یک پاریس را شکست دهند. بهترین برد پاری سن ژرمن نیز به دیدار رفت مرحله گروهی فصل 2017/18 باز می‌گردد. در ورزشگاه پارک دو پرنس پاریس موفق شد با 3 گل بایرن مونیخ را در هم بکوبد.

مهم ترین اتفاق این فینال آنجاست که با توجه به اینکه هر دو تیم موفق به کسب عنوان قهرمانی در لیگ و جام حذفی شده اند می‌توانند با پیروزی در این دیدار حساس موفق به کسب سه گانه شوند. هر چند بایرن مونیخ تا پیش از این در سال 2013 با یوب هانکس موفق به فتح سه گانه شده بود و اگر چناچه موفق به کسب سه گانه شود در کنار بارسلونا به تنها تیمی تبدیل خواهد شد که دو بار 3 گانه زده است.

 کیلیان ام‌باپه با 5 گل بهترین گلزن این فصل پاریسی ها در لیگ قهرمانان است و در مقابل لواندفوسکی با 15 گل علاوه بر اینکه برترین گلزن بایرن مونیخ است در صدر جدول گلزنان این فصل لیگ قهرمانان نیز جای دارد. آنخل دیماریا هافبک آرژانتینی پاریس نیز با 6 گل در صدر جدول بهترین پاسورها قرار دارد و بعد از آن نیز لواندوفسکی و ام‌باپه نیز هر کدام با 5 پاس گل در رتبه های بعدی قرار دارند.

نکته جالب توجه این دیدار  آنجاست که پاریس در این فصل در مرحله حذفی با هر سه نماینده فوتبال آلمان دیدار داشته و موفق به شکست لایپزیش و دورتموند شده و حال باید دید آیا این تیم می تواند از پس دیگر تیم آلمانی نیز بر بیایید یا خیر؟ و در مقابل بایرن مونیخ نیز در دور نیمه نهایی دیگر نماینده فرانسوی حاضر در مرحله حذفی را به سه گل شکست داد تا  در فینال به مصاف پاریس برود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز