خبرگزاری کار ایران

بلیچر ریپورت، منبع جدید درآمد برای MLS / رسانه‌ها منجی فوتبال

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۴۹۳

لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا(MLS) با کمپانی رسانه‌ای ورزشی بلیچر ریپورت قرارداد امضا کرد تا از سال 2022 در تولید و اشتراک برنامه‌های مربوط به مسابقات با یکدیگر همکاری کنند. «بازاریابی متحد فوتبال»، مدیر حقوق تجاری MLS، فدراسیون فوتبال آمریکا و تیم ملی مکزیک زمینه این همکاری را فراهم کردند که شامل دسترسی به هایلایت‌های تیم‌های ملی زنان و مردان آمریکا نیز می‌شود. جزئیات مالی این قرارداد منتشر نشده اما یک منبع آگاه به «فوربز» گفته سالانه مبلغی هفت رقمی پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا، رافائل پاپلاک مدیر توسعه مالی بلیچر ریپورت گفت: «ما برای خدمت رسانی به مخاطبان خود که عموماً 13 تا 34 ساله هستند، این را یک الزام می‌دانیم. ما می‌خواهیم در جایی که بهترین فرصت به دست می‌آید، سرمایه‌گذاری و رشد کنیم و در آمریکا این زمینه در فوتبال وجود دارد.»

این کمپانی یکی از محبوب‌ترین مقاصد فوتبالی جهان است که به طور متوسط ماهانه 120 میلیون تعامل دارد و در هر ماه 217 میلیون بار برنامه‌هایش دیده می‌شود. این کمپانی 5/20 میلیون فالوئر در یوتیوب، اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و تیک تاک دارد

فرصت بعدی می‌تواند پخش بخشی از مسابقات MLS به صورت زنده باشد. قرارداد پخش تلویزیونی لیگ در حال حاضر با ESPN، فاکس و یونیویژن است که در انتهای سال 2022 به پایان می‌رسد. متوسط پرداختی این شبکه‌ها در حال حاضر سالانه 90 میلیون دلار است که در مقایسه با سایر ورزش‌های حرفه‌ای آمریکا رقم ناچیزی است. دان گاربر، رئیس MLS بهمن گذشته در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین فصل برگزاری این رقابت‌ها هشدار داد در صورتی که قراردادهای مالی پرمنفعت بسته نشود، لیگ همچنان در وضعیت قرمز می‌ماند و به طور خاص خواست پخش زنده مسابقات بخشی از قراردادهای آتی باشد.

بلیچر ریپورت در حال حاضر حق پخش بازی‌های منچستریونایتد و سایر تیم‌های لیگ برتری را دارد و احتمالاً تا سال 2022 این بخش در اپلیکیشن اصلی بلیچر گنجانده می‌شود.

ست بیکن مدیر رسانه‌ایMLS می‌گوید: «ما برای مذاکره حق پخش ابتدا سراغ ESPN، فاکس و یونیویژن می‌رویم اما مطمئناً این قرارداد جدید راه را برای بلیچر ریپورت هم باز می‌کند. این کمپانی ارزش فوتبال را به درستی شناخته و به عنوان یک ورزش در حال رشد به آن اهمیت می‌دهد.»

با شروع دوباره رقابت‌های لیگ بعد از شیوع ویروس کرونا از اواسط تیر که در نهایت، هفته گذشته با قهرمانی پورتلند تیمبرز به پایان رسید، MLS و بلیچر ریپورت همکاری را آغاز کردند وBR بخشی از هایلایت‌های مسابقات و مصاحبه با بازیکنان را پخش کرد. ماه گذشته دومین ماه پرتعامل تاریخ بلیچر ریپورت بود که 140 میلیون اینتراکشن ثبت شد و در توییتر و فیسبوک رکورد زدند که عاملش هایلایت‌های MLS بود.

بلیچر ریپورت شاخه‌ای از کمپانی چندملیتی وارنر میدیا است که در سال 2012 توسط تد ترنر به قیمت 175 میلیون دلار خریداری شد. ترنر در سال 2016، برای رشد این کمپانی 100 میلیون دلار دیگر نیز در آن سرمایه‌گذاری کرد و این کمپانی در سال 2019 به درآمد 200 میلیون دلاری رسید. اپلیکیشن BR که بیش از 20 میلیون بار دانلود شده است، نیمی از ترافیک این کمپانی را به خود اختصاص داده است. این اپلیکیشن رایگان است در حالی که دسترسی به پخش زنده بلیچر ماهانه 99/9 دلار هزینه دارد.

یکی از بخش‌های محبوب بلیچر، حساب اینستاگرامی «خانه هایلایت‌ها» است که به اتفاقات جالب ورزشی می‌پردازد و یکی از ده اکانت پرطرفدار در پلتفرم شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید و 18 میلیون فالوئر دارد.

بر اساس برآورد فوربز، تیم‌های MLS به طور متوسط هر یک 313 میلیون دلار ارزش دارند. این لیگ امسال با آمدن تیم‌های نشویل و اینتر میامی 26 تیمی شد و قرار است تا سه فصل آینده چهار تیم دیگر به آن اضافه شوند.

منبع: فوربز

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز