خبرگزاری کار ایران

علی‌نژاد: وزارت ورزش در جریان بند بحث برانگیز قرارداد ویلموتس نبود/گفته بودیم بابت وکیل سوئیسی نگران هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۴۶۳

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت:متاسفانه آن پرانتزِ بحث بر انگیز به قرارداد فدراسیون با ویلموتس اضافه شده و به اطلاع وزارت ورزش و جوانان نرسید.

به گزارش ایلنا،مهدی علی نژاد در  گفت و گو با برنامه فوتبال برتر در خصوص پرونده شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون و رایی که به نفع مربی بلژیکی صادر شده است اظهار داشت: اتفاقی که رخ داده مایه تاسف و باعث ناراحتی همه است.

وی افزود: وزارت ورزش از فدراسیون انتظار دارد تا با تقویت تیم حقوقی دفاع کننده از این شکایت، با جدیت مسیر این پرونده را دنبال کند.حتی اگر لازم است از طریق سوئیس این پرونده ژیگیری شود تا حقو ورزش کشور ضایع نشود.

معاون وزیر ورزش در خصوص اینکه مجلس وزارت ورزش را مقصر پرونده ویلموتس می داند عنوان کرد: شاید برخی از دوستان روابط بین فدراسیون‌ها و وزارت را نمی دانند.وزارت ورزش به هیچ عنوان نمی تواند دخالتی در امور فدراسیون ها داشته باشد.

علی نژاد خاطرنشان کرد: در مورد فدراسیون فوتبال این شرایط ویژه است چون فیفا به شدت این مسائل را محدود کرده ضمن آنکه اساسنامه این فدراسیون هم اجازه نمی دهد کسی در امور دخالت کند، به همین دلیل مسئولیت تمامی قراردادها بر عهده فدراسیون فوتبال است و در پرونده ویلموتس نیز همین موضوع صدق می کند.

وی در خصوی اینکه ایا وزارت در آن زمان نظارتی روی عقد قرارداد با ویلموتس داشته یا خیر عنوان کرد: پیش از این آقای تاج قرارداد را به وزارت ورزش ارسال کرده بود و با هماهنگی وزیر ورزش بند پرداخت غرامت 3 ماهه به این قرارداد اضافه شد.متاسفانه بعدا آن پرانتز بحث بر انگیز به قرارداد فدراسیون با این مربی اضافه شده و دیگر این قرارداد به اطلاع وزارت ورزش و جوانان نرسید.

معاون وزیر ورزش در خصوص نشستی که بهروز زنجانی و تاج در این وزارتخانه برگزار کردند خاطرنشان کرد: ما در آنجا با آقایان تاج، وکلای پرونده شکایت ویلموتس و نبی جلسه ای را برگزار کردیم. فردی که شما اشاره کردید(زنجانی) اصلا به وزارت دعوت نشد و با خود تاج به وزارتخانه آمد.

وی تاکید کرد: در همان نشست ما اعلام کردیم که گفتیم بابت وکیل سوئیسی نگرانی داریم اما دوستان به ما گفتند کخ که نوع قرارداد با وکیل سوئیسی به شکلی است که باید امضای 3 وکیل در لایحه دفاعی ما باشد و او به تنهایی نمی تواند کاری را انجام دهد.

وی درباره کمک های وزارت  به فدراسیون فوتبال برای دریافت 2 میلیون یورو از شرکت شستا عنوان کرد: مطمئن باشید این کار وزارت ورزش حمایت بوده است نه دخالت. فرق زیادی بین حمایت و دخالت است. حمایت وزارت ورزش یعنی نامه نگاری ها و درخواست از ستاد تدابیر اقتصادی مربوط به تحریم و کسب برخی مجوزها.

علی نژاد یادآور شد: افراد زیادی مثل معاون اول رئیس جمهور و 2 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این ستاد حضور دارند. این پول به فدراسیون به صورت قرض تحویل داده شد. وزارت ورزش با جذب ویلموتس هیچ مخالفتی نداشته است بلکه قطعا موافق بود، اما اصلا به جزئیات ورود نکردیم.ما فدراسیون های زیادی داریم و نمی شود به جزئیات همه آنها ورود کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید با مسببان شکایت ویلموتس برخورد شود عنوان کرد:تا جایی می توانیم پاسخگو باشیم که تکلیف داشته باشیم. با همراهی بازرسی کل کشور و وزارت اطلاعات باید به این موضوعات در ورزش رسیدگی شود. همانطور که در 2 روز گذشته یک دستگیری دیگر داشتیم و یکی از مسئولان سابق سازمان لیگ دستگیر شد، مطمئنا این اتفاقات ادامه دار خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز