خبرگزاری کار ایران

اول شاهین بعد پیکان!

تکلیف فانوس به دستان؛ اگر نتایج دور رفت تکرار شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۸۳۴

تا پایان هفته بیست و هفتم 7 تیم خطر سقوط به لیگ آزادگان را احساس می کنند.

به گزارش ایلنا، قطار لیگ نوزدهم به ایستگاه پایانی خودش نزدیک شده و در سه هفته پایانی هرچند قهرمان لیگ مشخص شده اما رقابت برای کسب سهمیه و فرار از سقوط پرشورتر از قبل ادامه دارد. با این همه اما در لیگ نوزدهم در سه هفته پایانی بیشترین رقابت برای تیم هایی است که در خطر سقوط قرار دارند که تا پایان هفته بیست و هفتم 7 تیم خطر سقوط به لیگ آزادگان را احساس می کنند.

شرایطی که نشان دهنده بازی های مرگ و زندگی برای این تیم ها در هفته های پایانی است و باید دید در نهایت کدامیک از گزینه ها با لیگ برتر خداحافظی و به لیگ آزادگان سلام خواهند کرد. در همین خصوص با توجه به نحوه امتیازگیری این تیم ها در سه هفته پایانی نیم فصل مروری با عملکرد آن ها داشتیم تا با این ارزیابی گزینه های جدی خداحافظی از لیگ برتر مشخص شوند.

شاهین شهرداری بوشهر

شاهین شهرداری بوشهر در هفته بیست و هفتم با عبور از پارس جنوبی جم با حضور مهدی پاشازاده امیدها را برای خودش بابت بقا در لیگ برتر همچنان حفظ کرد. این تیم بوشهری که از ابتدای فصل جدی ترین مدعی سقوط بود حالا در روزهای پایانی لیگ هم برای بقا دست و پا می زند. شاهینی ها در بازی های پیش رو تا پایان لیگ سه بازی سخت با تراکتور، نفت آبادان و استقلال دارند.

سه بازی دشوار که اگر شاهینی ها برای ماندن برنامه دارند باید در این سه مسابقه برنده از زمین خارج شوند. با این همه اگر نتایج دور رفت را به نوعی برای شاهین در این سه بازی لحاظ کنیم آنها تنها دو امتیاز به دست آوردند که تکرار این موضوع یعنی خداحافظ شاهین! حالا باید دید مهدی پاشازاده که با پذیرفتن هدایت شاهین یک ریسک بزرگ را در کارنامه کاری خودش قبول کرده و در اولین گام هم سه امتیاز حساس را مقابل پارس جنوبی به دست آورد در این بازی ها چه عملکردی از خودش به جا خواهد گذاشت.

پیکان تهران

پیکان که با حسین فرکی روزهای تلخی را تا نیم فصل تجربه کرد در ادامه و با آمدن عبدا... ویسی هم نتوانسته آن طور که باید و شاید در نتیجه گیری موفق باشد تا به این شکل این تیم خودروساز بعد از چند سال حضور خوب با مجید جلالی در آستانه سلام دوباره به لیگ یک قرار گرفته باشد. هرچند آن ها در 4 بازی آخر خود شکست نخورده اند اما برای فرار از رده پانزدهم لیگ و سقوط نکردن یک کار سخت دارند. پیکان با نفت آبادان، استقلال و سپاهان بازی دارد که دو بازی آخرش با تیم هایی است که در بالای جدول برای کسب سهمیه رقابت دارند.

در صورتی که پیکان 9 امتیاز این بازی ها را به دست بیاورد شانس بالایی برای ماندن در جدول خواهد داشت اما روند امتیازگیری این تیم در نیم فصل نخست مقابل این تیم ها نشان می دهد که آنها تنها یک امتیاز به دست آورده اند و این یعنی سقوط پیکان به لیگ آزادگان.

پارس جنوبی جم

این تیم جمی هم امسال خطر سقوط را احساس می کند و بعد کمالوند و افاضلی حالا با پورموسوی به دنبال بقا در لیگ برتر است. پارس جنوبی جم تنها یک امتیاز از پیکان بیشتر دارد و آن ها هم خیلی شدید خطر سقوط را احساس می کند. پارس جنوبی ابتدا باید به مصاف ماشین‌سازی، یکی دیگر از تیم‌های مدعی سقوط برود، سپس با فولاد مدعی سهمیه رقابت کند و در هفته آخر نیز به مصاف نفت مسجدسلیمان بی‌انگیزه برود.

شاگردان پورموسوی که این هفته باخت بدی را در خانه متحمل شدند و با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب شاهین شدند، باید قدر ۳ فرصت خود در هفته‌های پیش رو را بدانند. با این اوصاف این تیم هم با مرور عملکردش در نیمه نخست لیگ نوزدهم مقابل این تیم ها این نکته را به ما می رساند که با 2 امتیاز اگر پیکان و شاهین بوشهر موفق نشوند، کورسوی امیدی برای بقا دارد و چه بسا اگر امتیازات را بیشتر کند به سختی خودش را همچنان لیگ برتری حفظ می کند.

ذوب‌آهن و گل‌گهر

دو تیم با ۲۶ امتیاز در رده‌های دوازدهم و سیزدهم قرار دارند. اصفهانی‌ها ابتدا به مصاف پرسپولیس قهرمان می‌روند و سپس برابر نساجی قرار می‌گیرند. شاگردان جلالی نیز ابتدا مصاف نفت مسجدسلیمان می‌روند و سپس با پرسپولیس بازی خواهند کرد. دو تیم در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته آخر به مصاف هم خواهند رفت و برنده می‌تواند بقای خود در لیگ برتر را ضمانت کند. گل گهر سه بازی سخت دارد هرچند که دو تای آنها یعنی مقابل پرسپولیس و ذوب آهن که خودش خطر سقوط را احساس می کند از حساسیت بیشتری برخوردار است.

گل گهر تنها در بازی رفت مقابل این تیم ها 2 امتیاز به دست آورد که با این شرایط رقبای پایین تر شانس عبور از این تیم کرمانی را دارند. ذوب آهن هم امتیاز با گل گهر اما شانس بهتری دارد تا بتواند شانس های خودش را برای بقا در لیگ برتر حفظ کند. ذوب آهن که قرار است در سه هفته پایانی با پرسپولیس، نساجی و گل گهر بازی کند در دور رفت توانسته بود مقابل این تیم ها از 9 امتیاز 4 امتیاز به اندوخته های خودش اضافه کند و این یک اتفاق خوب برای سبزهای نصف جهان است که در این شرایط بتوانند همین کار را تکرار کنند.

سایپا و ماشین‌سازی

دو تیم با ۲۷ امتیاز و  ۳ امتیاز اختلاف نسبت به منطقه سقوط در رده‌های دهم و یازدهم قرار دارند. ماشین‌سازی از سایپا خوش‌شانس‌تر است و بازی‌های آسان‌تری دارد. آن‌ها ابتدا به مصاف پارس جنوبی رده چهاردهمی می‌روند و سپس در داربی تبریز برابر تراکتور قرار می‌گیرند و در هفته پایانی نیز میزبان صنعت نفت بی‌انگیزه هستند.

ماشین سازی هم در دور رفت مقابل این تیم ها نتیجه خوبی گرفت و توانست 4 امتیاز را برابر این تیم ها به دست بیاورد که با احتساب این 4 امتیاز بتواند خودش را در صورت تکرار همین نتایج در وضعیت بهتری در جدول حفظ کند. 

در سوی دیگر سایپا با هیچ تیم پایین جدولی بازی ندارد و باید در ۳ دیدار آینده خود به مصاف فولاد، نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس برود که البته بی‌انگیزگی پرسپولیس و نفت‌مسجدسلیمان می‌تواند به امتیازگیری شاگردان صادقی کمک کند. تیم صادقی در بازی رفت مقابل این تیم ها تنها یک امتیاز به دست آورد که در صورت تکرار همچنان زنگ خطر برای نارنجی های خودروساز در حالت هشدار قرار دارد و لغزش اینچنینی یک فرصت برای تیم های پایین تر در جدول است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز