خبرگزاری کار ایران

پروژه هایجک ورنر

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۴۲۷

تا کمتر از سه هفته پیش، فکر تیمو ورنر معطوف پیوستن به لیورپول بود. یورگن کلوپ توانسته بود ورنر را متقاعد کند.

به گزارش ایلنا، با توجه به تمجیدهای کلوپ از ورنر و مکالمات مستقیم و واتس اپی میان این دو درباره این که لیورپول، بهترین مقصد برای مهاجم آلمانی است، به نظر می‌رسید کار انتقال تیمو ورنر به لیورپول تمام شده است. موفقیت چلسی در متقاعد کردن یکی از بهترین گلزنان اروپا برای آمدن به لندن، به عواملی چون سرعت در ارائه پیشنهاد و البته تمایل رومن آبراموویچ برای هزینه کردن مبلغی که دیگر تیم ها چندان به آن مایل نبودند، بستگی داشت. چلسی هفته آینده با پرداخت 60 میلیون یورو مبلغ رقم فسخ قرارداد به لایپزیش، خرید تیمو ورنر را نهایی خواهد کرد و ورنر میتواند در کنار حکیم زیاش، دیگر خرید جدید چلسی، خط حمله این تیم را تقویت کند. چلسی برای متقاعد کردن ورنر و جذب او، ده روز دراماتیک را پشت سر گذاشت اما چگونه موفق به این کار شد؟ وب سایت اتلتیک، این ماجرا را به تفصیل شرح داده است.

ورنر، لیورپول را می‌خواست

در فصل جاری، پلن آی تیمو ورنر پیوستن به لیورپول و پلن بی او، ماندن در لایپزیش برای یک فصل دیگر بود اما با توجه به این که پانزدهم ژوئن بند فسخ ورنر منقضی می شود، نگرانی های این مهاجم آلمانی افزایش یافت. برنامه ورنر این بود پس از پایان بوندس لیگا، از پتانسیل های موجود در باشگاه لیورپول اطلاع یابد و با خیال راحت از آینده اش به تعطیلات برود. مهم تر از همه، او نمی خواست ماجراهای فصل گذشته تکرار شود؛ در تابستان گذشته او به قصد انتقال به بایرن مونیخ، با هواداران لایپزیش خداحافظی کرد اما چنین انتقالی انجام نشد.

ورنر برای لیورپول یک ضرب الاجل تعیین کرد تا درباره پرداخت رقم فسخ قراردادش تصمیم بگیرند. یورگن کلوپ با گروه فنوی اسپورت، گروه آمریکایی مالک لیورپول به مشورت پرداخت و متوجه شد که چنین انتقالی شدنی نیست. از این رو کلوپ این مسئله را به ورنر توضیح داد. در واقع سرمربی لیورپول تاکید داشت که دلیل منتفی شدن ورنر به این تیم دلایل مالی بوده و بازیکن هیچ گونه مخالفتی درباره پیوستن به لیورپول به دلیل ترس از نیمکت نشینی نداشته است. ورنر توضیح کلوپ را پذیرفت و همچنان این دو رابطه خوبی با یکدیگر دارند.  گروه فنوی اسپورت، بودجه باشگاه لیورپول را کاهش نداده اما در عین حال انتظار دارد باشگاه در این تابستان با داشته هایش بسازد. در دوران قرنطینه ویروس کرونا، پیامی از مقامات ارشد لیورپول به مدیریت و سرمربی این تیم ابلاغ شد و آن پیام، این بود که لیورپول در تابستان 2020 خرید بزرگ و گران قیمتی نداشته باشد. میزان کل دستمزدهای باشگاه لیورپول، 310 میلیون پوند است و هنگامی که باشگاه لیورپول تصمیم خود درباره فرستادن کارمندان رده پایین باشگاه به مرخصی را برگرداند، پیتر مور، مدیر اجرایی لیورپول گفت این باشگاه در اثر پاندمی ویروس کرونا با ضرری بی سابقه روبرو شده است.

هنگامی که خبرنگاران اتلتیک در خصوص مسئله منتفی شدن انتقال ورنر از باشگاه لیورپول سوال کردند، واکنش لیورپول این بود که نخریدن ورنر تنها به دلایل مالی نبوده است اما آن ها نمی خواهند برای بازیکنی که قرار است در سال اول حضورش در آنفیلد نیمکت نشین باشد، هزینه ای بسیار زیاد انجام دهد. کلوپ در حال حاضر، یکی از ویرانگرترین مثلث های هجومی فوتبال متشکل از روبرتو فیرمینو، محمد صلاح و سادیو مانه را در اختیار دارد. برنامه کلوپ این بود که با فرارسیدن ژانویه 2021 و آغاز جام ملت های آفریقا که شش هفته سادیو مانه و محمد صلاح را در اختیار نخواهد داشت، از تیمو ورنر در خط حمله خود استفاده کند اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، احتمالا جام ملت های آفریقا به سال 2022 موکول خواهد شد و احتمال جذب مهاجمی گران قیمت و گلزن برای نیمکت ذخیره، به حداقل ممکن رسید. به همین دلیل، لیورپول دیگر تلاشی برای هایجک کردن ورنر از چلسی انجام نخواهد داد.

عقب نشینی لیورپول؛ امیدواری چلسی

عقب نشینی لیورپول از جذب ورنر باعث شد راه برای سایر مشتریان باز شود. مدیربرنامه های ورنر، سر صحبت را با منچستریونایتد و چلسی، دو تیمی که پیش تر نسبت به جذب این مهاجم 24 ساله علاقه نشان داده بودند، باز کرد. حتی در ماه فوریه، اوله گونار سولسشر با ورنر در برلین دیدار کرده بود، دقیقا مدت کوتاهی قبل از این که ورنر و کلوپ با یکدیگر ملاقات کنند. با این حال، منچستریونایتد تنها در صورتی رقم بند فسخ ورنر را فعال می کرد که یک مشتری دست به نقد برای پل پوگبا پیدا شود و هافبک گران قیمت فرانسوی را بخرد.

چلسی چندین محدودیت هایی نداشت. مارینا گرانوفسکایا، مدیر ورزشی چلسی مشکلی با پرداخت بند فسخ قرارداد ورنر نداشت و فرانک لمپارد نیز با این مهاجم آلمانی تماس گرفت تا از مناسب بودن او در ترکیب تیمش و پیشرفت برنامه های چلسی در آینده به او اطمینان بدهد. پس از دو مکالمه تلفنی طولانی، ورنر قبول کرد که زیر نظر تیم جوان لمپارد فوتبالش را ادامه دهد. محدودیت های مربوط به شیوع ویروس کرونا باعث شد هیچ یک از مقامات چلسی برای انجام مذاکرات رو در رو به آلمان سفر نکنند. گرانوفسکایا از طریق یک وکیل لوکزامبورگی به نام دکتر میشائیل بکر که پیش تر مدیر برنامه میشائیل بالاک بود و با چلسی همکاری داشت، کارهای مربوط به انتقال ورنر را تکمیل کرد. با وجود این که خود ورنر به دلیل مقررات بهداشتی مربوط به سازمان لیگ فوتبال آلمان حق خروج از آلمان را نداشت، موانعی در راه انتقالش به چلسی به وجود نیامد.

 فیرپلی!

در ابتدای کار، لایپزیش از ایده پیوستن تیمو ورنر به لیورپول حمایت می کرد زیرا بند فسخ او در سال 2021 به 40 میلیون یورو و در سال 2022 به 25 میلیون یورو کاهش می یافت. علاوه بر این، مسئله فیرپلی مالی نگرانی جدی تر لایزپیش بود و لایپزیش از تیمو ورنر خواست تا برای منافع باشگاه، به تیمی دیگر بپیوندد. از زمان صعود لایپزیش به بوندس لیگا در سال 2016، این باشگاه بالاترین هزینه را میان تمام تیم های آلمانی داشته است. از سال 2016، لایپزیش 137 میلیون یورو و بایرن مونیخ 117 میلیون یورو هزینه کرده اند. به همین دلیل لایپزیش خطر فیرپلی مالی را احساس می کند. در نهایت روز پنج شنبه، 4 ژوئن، تیمو ورنر برای پیوستن به چلسی موافقت کرد و در این راستا، آنتونیو رودیگر، مدافع آلمانی چلسی که با او در اشتوتگارت و تیم ملی آلمان هم تیمی بوده، نقش ویژه ای ایفا کرد. انتظار می رود هفته آینده پس از حل و فصل شدن جزییاتی اندک، انتقال ورنر به لایپزیش رسمی شود. یکی از این موانع، نحوه پرداخت پول است. این فرضیه وجود دارد که دو سوم از پول انتقال همین حالا و یک سوم باقی مانده در ژانویه به لایپزیش پرداخت شود. چلسی با ورنر قراردادی پنج ساله امضا می کند و دستمزد او در این تیم، 10 میلیون یورو به علاوه پاداش خواهد بود.

یک تیر و چند نشان

فرانک لمپارد که در ژانویه گفته بود تیمش در خط حمله به گل های بیشتری نیاز دارد، حالا پیروزی مهمی کسب کرده است. لمپارد به پیرامریک اوبامیانگ، کاپیتان آرسنال به خاطر تجربه خوبش در لیگ برتر و کسب عنوان آقای گلی نیز علاقه نشان داده بود و این علاقه با تایید پتر چک، مشاور باشگاه چلسی و هم تیمی سابق اوبامیانگ در آرسنال شدت هم گرفت. با این حال در ژانویه دیگر دیر شده بود و آرسنال هم تمایلی برای فروش ستاره گابنی اش نشان نداد. اگرچه اوبامیانگ به زودی 31 ساله می شود و ورنر، خرید جدید چلسی هفت سال از او کوچک تر است. همچنین توانایی های ورنر بسیار مشابه به دریس مرتنز، مهاجم مسن مدنظر لمپارد دارد و در واقع چلسی با جذب ورنر، با یک تیر چند نشان زده است. حضور ورنر در چلسی، رقابت و چالش جذابی برای تامی آبراهام نیز خواهد بود. حالا چلسی اگر می خواهد دوباره به یک مدعی بزرگ در انگلیس و اروپا تبدیل شود، باید روی خط حمله خود حساب کند. حضور ورنر و حکیم زیاش در خط حمله چلسی، می تواند کمک مهمی در این راستا به آبی‌ها کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز