خبرگزاری کار ایران

طرح جدید پزشکان در مبارزه با کرونا

پایش لیگ برتر: تست کرونای همگانی با کیت ایرانی

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۶۲۷

تیم‌های لیگ برتری در نظر دارند تا برای کاهش‌ هزینه‌های تست کرونا در یک پایش منظم شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تمرینات تیم‌های فوتبال برای بازگشت به مسابقات لیگ خلیج فارس و ادامه رقابت‌های لیگ نوزدهم از اوایل خردادماه پس از انجام تست کرونا از سر گرفته شد. با بازگشت تیم‌ها به تمرینات تا به امروز نزدیک به دست کم حداقل 50 نفر از بازیکنان، اعضای کادرفنی و کارکنان باشگاه‌ها به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این بین تیم گل گهر سیرجان با 9 بازیکن بیشترین سهم را در اختیار داشت.

با توجه به مخالفت گسترده اغلب تیم‌های لیگ برتری برای شروع مجدد مسابقات، بازی‌های لیگ که قرار شده بود از تاریخ 3 تیرماه برپا شود برای 5 روز به تعویق افتاد. به دلیل اینکه با ابتلای برخی بازیکنان به کرونا و عدم غیبت آنها در تمرینات گروهی، مبحث عدم آمادگی کامل تیم‌ها به مسابقات نیز مطرح شده است.

به دنبال همفکری کادرپزشکی تیم‌های لیگ برتری با ایفمارک و فدراسیون پزشکی ورزشی، به احتمال فراوان یک پایش منظم تشکیل می‌شود. بر این اساس تمامی تیم‌های لیگ برتری تست کرونا را طبق متدی مشخص زیر نظر یک شرکت ایرانی انجام خواهند داد.

 

هدف اصلی این پایش این بوده که مشخص شود با رفت و آمد بازیکنان و تماس آنها با محیط خارج از کمپ تمرینی چه میزان آمار ابتلا به این ویروس در بین تیم‌ها افزایش یا کاهش خواهد داشت. قرار است نتیجه این پایش به فدراسیون فوتبال اعلام شود که اگر نمودار ابتلا به صورت معمولی پیش برود و افزایش نداشته باشد مشخص شود که مشکلی برای برگزاری مسابقات وجود نخواهد داشت.

پس از اینکه این پیشنهاد در بین تیم‌های تهرانی مطرح شده است و مشورت‌های اولیه با شرکت پزشکی صورت گرفته مشخص شد که یکی از معضلات اصلی عملی شدن این طرح، تیم‌های خارج از استان تهران خواهند بود. البته پزشکان تیم‌های سایر استان‌ها تا حدود زیادی با این طرح موافق هستند اما منابع مالی باشگاه‌ها در قدم اول مورد توجه است.

شرکت ایرانی اعلام کرده است که برای انجام هر تست PCR(نمونه برداری از بزاق دهان و بینی)، آزمایش مورد تایید فیفا، مبلغی بین 220 تا 250 هزار تومان هزینه خواهد داشت. با توجه به اینکه محل و دقت نمونه‌گیری طی آزمایشات گذشته نشان داده است که در ابتلا یا عدم ابتلای تست‌ها تاثیرگذار است، پیشنهاد شده که تمامی تست‌ها زیر نظر یک انستیتو صورت بگیرد.

 

پس از اینکه گفته شده باید تیم‌ها 3 تا 5 روز پیش از مسابقات این تست را پشت سر بگذارند، مقرر شده است که با همکاری این انستیتو، نمایندگانی به خارج از استان تهران ارسال شوند تا تست‌ها را انجام داده و نمونه‌ها را به پایتخت منتقل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز