خبرگزاری کار ایران

حریرچی: لیگ‌های معتبر را الگوی ادامه مسابقات قرار می‌دهیم/ پروتکل‌های لازم برای برگزاری لیگ برتر نوشته شده است

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۳۷۳

معاون کل وزارت بهداشت شرایط ادامه رقابت های لیگ برتر را بررسی کرد.

به گزارش ایلنا، ایرج حریرچی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه فوتبال برتر درباره از سرگیری مسابقات فوتبال اظهار کرد: اگر بازی‌های لیگ برتر ادامه پیدا کند، در نظر گرفتن اتاق‌های دو نفره در هتل‌ها و شرایط پیشین برای نشستن در اتوبوس‌ها ممکن نخواهد بود ولی برای مسائل پیشگیرانه در داخل زمین هم پیش‌بینی‌هایی داشتیم و بررسی‌هایی کردیم.

او ادامه داد: در تمرینات تماس نزدیک بازیکنان خیلی محتمل نیست، اما در مسابقات به این شکل نخواهد بود و اگر تصمیم به ادامه بازی‌ها بگیریم، به معنای واقعی کلمه خواهد بود. مثلا در زمان زدن کرنر و ضربات آزاد نباید برخوردهای نزدیک اتفاق بیفتد و یک اصولی باید رعایت شود.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه مسائل پیشگیرانه در زمان شادی گل و ... باید رعایت شود، ابراز کرد: باید در نظر داشته باشیم که شرایط ما مثل کره جنوبی نیست و اگر می‌خواهیم استناد کنیم، باید شرایط برگزاری سری آ ایتالیا یا لالیگا و تا حدودی بوندس لیگا را بگوییم و آنها را در نظر بگیریم.

حریرچی تصریح کرد: پروتکل‌های لازم برای برگزاری لیگ برتر نوشته شده و مبنای ما روی لیگ‌های معتبر است؛ تغییراتی را با توجه به شرایط داخل کشور و فواصلی که وجود دارد، بومی می‌کنیم، اما از نظر ما هیچ چیز قطعی نیست. موضوع را هم در نظر بگیرید که بازیکنان و باشگاه‌های مختلف نیز با ما تماس می‌گیرند و نظرات مختلفی دارند.

او ادامه داد: پس از اینکه ما و وزارت ورزش نظرمان را به فدراسیون فوتبال اعلام کردیم، آنها تصمیم‌گیری می‌کنند چون ارگان مستقلی هستند؛ ما می‌گوییم تنها با این شرایط می‌توانند مسابقات را برگزار کنند و فدراسیون نیز که تعهدات بین‌المللی هم دارد، با در نظر گرفتن همه جوانب تصمیم‌گیری می‌کند.

معاون کل وزارت بهداشت در خصوص شرایط ویژه برای شروع بازی‌ها گفت: یکی از پیشنهادهایی که برای برگزاری مسابقات داریم، این است که تیم‌ها باید ۹ هفته در اردو باشند و تماس با بیرون پیدا نکنند که ظاهرا این موضوع ممکن نیست!

حریرچی عنوان کرد: با توجه به اینکه بازیکنان به خانه می‌روند و با هواپیما جابه‌جا می‌شوند، ممکن است از افراد حاضر در جامعه مبتلا به کرونا شوند و اینکه در یک مسابقه یک یا دو بازیکن، نزدیک او شوند، تماس نزدیک تلقی خواهد شد و وضعیت آن تیم پیچیدگی پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز