خبرگزاری کار ایران

ناصری: ریسک بازگشایی لیگ فوتبال در شرایط فعلی بالاست

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۱۸۶

دبیرکل کانون مربیان فوتبال گفت: ریسک تمرین و مسابقه در دورانی که ویروس کرونا ریشه کن نشده، بسیار بالاست یعنی همین وضعیتی که فعلا وجود دارد که از سر گیری فعالیت‌های ورزشی را با مشکل مواجه می کند.

به گزارش ایلنا، برنامه " ورزش بدون ویرایش " با موضوع آغاز یا تعطیلی لیگ برتر فوتبال در ارتباط تلفنی با سعید ناصری ، دبیرکل کانون مربیان فوتبال روانه آنتن رادیو گفت و گو شد.

سعید ناصری در آغاز به ورود کانون مربیان فوتبال به موضوع تعطیلی لیگ فوتبال اشاره کرد و گفت : بر اساس بند " الف " ماده 2 اساسنامه کانون مربیان فوتبال ، نمایندگی حقوق و منافع مشروع مربیان فوتبال در فدراسیون ایران ، باشگاه ها ، سازمان لیگ ، کنفدراسیون آسیا و سایر ارگان های داخلی و بین المللی بر عهده کانون است.

وی افزود : همچنین در بند " ج " همین ماده مساعدت مربیان در بعد حرفه ای و شخصی و همفکری با آنان در جهت رفع مشکلات بر دوش کانون گذاشته شده است. علاوه بر این موارد ، درخواست خود مربیان دلیل ورود کانون مربیان است.

دبیرکل کانون مربیان فوتبال بیانیه کانون را تشریح کرد و گفت : ریسک تمرین و مسابقه در دورانی که ویروس کرونا ریشه کن نشده ، بسیار بالاست یعنی همین وضعیتی که فعلا وجود دارد که از سرگیری فعالیت های ورزشی با مشکل مواجه می کند.

ناصری افزود : زمان 6 الی 8 هفته ای برای آماده سازی تیم ها نیاز است که برای بازگشایی لیگ نباید آن را نادیده گرفت. همچینین فاصله بین دو لیگ هم باید به میزان مشخصی باشد‌.

وی درباره بررسی تعطیلی لیگ ورزش در کانون مربیان گفت : این موضوع در هیات مدیره به رای گذاشته شد که 3 نفر از جمله حسین شمس و نیما نکیسا مخالف و 8 نفر موافق بیانیه تعطیلی لیگ بودند . برخی از اعضا هم تصمیم ستاد مبارزه با کرونا را مبنای رای خود دانستند.

دبیرکل کانون مربیان فوتبال در ادامه مصاحبه تلفنی با رادیو گفت و گو ، با اشاره به مخالفت های خارج از هیات مدیره نسبت به بیانیه کانون ، اظهار کرد : کانون اعلام کرد آمادگی همفکری و ارائه مشاوره در این باره را دارد. از سوی دیگر توقف لیگ به معنای مشخص نشدن قهرمان نیست یعنی نظر کانون این نیست که با تعطیلی لیگ ، وضعیت 4 تیمی که قرار است سهمیه بگیرند ، مشخص نباشد بلکه ما می توانیم ادامه این بازی ها را در لیگ بعدی داشته باشیم و نتایج آن را برای لیگ فعلی در نظر بگیریم.

ناصری می گوید : عدم برگزاری لیگ در سال جاری به دلیل موج دوم کرونا یک احتمال است که باید آن را در نظر گرفت . در هرصورت دغدغه اصلی کانون مربیان حفظ سلامتی بازیکنان ، مربیان و خانواده های آنهاست.

وی در پایان برنامه " ورزش بدون ویرایش " رادیو گفت و گو پیشنهاد کرد : باید یک کمیته تخصصی از تمام ذی نفعان فوتبال کشور شامل مربی ، بازیکن ، نماینده باشگاه ، رسانه ها ، حامیان مالی و.. تشکیل شود و تمام زوایای موضوع بازگشایی لیگ فوتبال بررسی شود.

گفتنی است کانون مربیان ایران در تاریخ 13 اردیبهشت ، بیانیه‌ای منتشر و از وزارت ورزش و جوانان درخواست اتمام لیگ برتر فوتبال ایران را نمود که واکنش هایی را از سوی جامعه فوتبال کشور به همراه داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز