خبرگزاری کار ایران

بدبینی نادال به آینده؛

بعد از کرونا هیچ چیز به حالت عادی برنمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۹۳۸

رافائل نادال می‌گوید که خیلی امیدوار نیست که در آینده‌ای نزدیک، تنیس بتواند به روزهای عادی قبل از آغاز بحران کرونا برگردد.

به گزارش ایلنا، با شیوع بحران کرونا در جهان و اسپانیا که دومین کشور دارای مبتلا پس از آمریکا و دومین کشور دارای بیشترین قربانی در اروپا بوده، نزدیک به دو ماه است که تمام رقابت‌های ورزشی در اقصی نقاط دنیا لغو شده است و به همین دلیل ورزشکاران این روزها کاری جز خانه‌نشینی و سپری کردن اوقات در کنار اعضای خانواده‌های‌شان ندارند. این وضعیت هم مشخص نیست که چه زمانی به پایان برسد و همه چیز به حالت عادی برگردد. نادال اما می‌گوید خیلی بدبین است و تصور نمی‌کند که به این زودی‌ها بتواند راکت‌هایش را بردارد و به زمین مسابقه برود.

مسابقات حرفه‌ای تنیس حداقل تا پایان ماه جولای به حالت تعلیق درآمده است و انتظار می‌رود در کشوری مانند اسپانیا که هنوز مشکلاتی جدی برای از سرگیری مسابقات دارد، این تعلیق تمدید شود.

نادال در یک نشست آنلاین که توسط فدراسیون تنیس اسپانیا برگزار شد، گفت: «من نگاه بسیار بدبینانه‌ای نسبت به احتمال از سر گرفته شدن مسابقات و بازگشت به شرایط عادی دارم. در تنیس ما هر هفته باید سفر کنیم، در هتل‌ها اقامت داشته باشیم و به کشورهای مختلف برویم. حتی اگر ما بدون تماشاگر بازی کنیم، باز هم برای برگزاری یک رویداد تنیس عوامل زیادی نیاز است که ما نمی‌توانیم سلامت آنها را نادیده بگیریم. به همین دلیل در سطح بین‌المللی من تصور می‌کنم که ما با مشکلاتی بسیار جدی مواجه هستیم.» شیوع کرونا ورزش جهان را فلج کرده است و مرد شماره دو تنیس جهان گفت: «ما پیش از این هم بارها گفته‌ایم که دنیا در وضعیت بسیار سختی قرار دارد. ولی کم‌کم از وخامت اوضاع کم می‌شود اما در یک ماه و نیم سختی که سپری کرده‌ایم کلی ضرر‌های غیرقابل جبران ایجاد شده و ضررهای دیگری هم به وجود آمده که اهمیت‌شان کمتر است اما بدون شک همه اینها در ماه‌های آینده آثاری خواهند داشت که جوامع را با مشکلات بزرگی روبه‌رو خواهد کرد. امیدوارم که این آثار فقط چند ماه ادامه داشته باشد نه چند سال چون ما از نظر اقتصادی هم متحمل ضررهایی می‌شویم. بسیاری از مردم شغل‌شان را از دست می‌دهند. دیدن مردن آدم‌ها لحظات غم‌انگیزی است. بازگشت به شرایط جسمانی ایده‌آ‌ل برای از سر گرفتن مسابقات کار بسیار سختی خواهد بود و باید کلی فشار بیاورید و به زحمت بیفتید. اما هر چه زودتر بتوانیم فعالیت‌مان را از سر بگیریم بهتر است. من نسبت به بازگشت‌مان به مسابقات بدبین هستم اما ما کلی چیز مهم‌تر از تنیس داریم.» تاکنون 223 هزار و 759 نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شده‌اند و 23 هزار و 190 نفر آنها جان داده‌اند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز