خبرگزاری کار ایران

سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بالاخره دولتی هستند یا خصوصی؟

ماجرا کشوری‌فرد و سیاست یک بام و دو هوای بهاروند

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۶۸۷

حکم ماموریت دو ساله دبیر سازمان لیگ به پایان رسیده و بهاروند از یک نهاد دولتی درخواست تمدید آن را دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، اتفاقات عجیب و متناقض با قوانین در فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر کم نبوده و با مقداری تحقیق و تفحص می‌شود به موارد متعددی دست یافت که جای سوال جدی در مورد عملکرد مسئولان ایجاد می‌کند.

ماجرا از آن قرار است که محمدرضا کشوری‌فرد، دبیر سازمان لیگ با درخواست حیدر بهاروند در تاریخ 29 بهمن 96 و با حکمی دو ساله ماموریت گرفت که به این سمت منصوب شود و در پایان بهمن ماه 98 مدت این حکم به پایان رسید و حالا بهاروند که در کنار ریاست سازمان لیگ به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال هم مشغول به فعالیت است با ارسال نامه‌ای به استانداری قم درخواست تمدید این ماموریت یا انتقال دائمی کشوری‌فرد را داده است.

کشوری‌فرد که او را با مدیرعاملی باشگاه صبا در فصل سقوط این تیم به لیگ دسته اول می‌شناسیم کارمند رسمی استانداری قم است که یک نهاد دولتی محسوب می‌شود و از طرفی سازمان لیگ به عنوان یک شرکت مستقل خصوصی ثبت شده است و طبق قانون کارمند یک نهاد دولتی نمی‌تواند به یک سازمان خصوصی مامور شود.

از سوی دیگر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هنگامی که مجلس شورای اسلامی قانون منع بکارگیری بازنشستگان را توصیب و اجرایی کرد، زیر بار چنین قانونی نرفته و با بیان اینکه یک نهاد خصوصی هستند و با تهدید ورود فیفا به ماجرای دخالت دولت در ورزش زیر بار چنین قانونی نرفتند و این نشان می‌دهد فدراسیون‌ نشین‌ها سیاست یک بام و دو هوا را در این خصوص در پیش گرفته‌اند.

مورد دیگری که در این اقدام وجود دارد، برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال طی 6 ماه آینده است که با تغییر مسئولان این فدراسیون و روی کار آمدن تیم مدیریت جدید است و در این شرایط بهاروند بر چه اساسی قصد دارد حکم کشوری فرد را برای 2 سال دیگر یا برای انتقال دائم بگیرد و روی چه حسابی از ماندن در کادر مدیریت بعدی فدراسیون فوتبال اطمینان دارد؟

امیدواریم مسئولان فدراسیون فوتبال توضیحات شفافی در این خصوص داشته باشند و آمادگی انتشار هرگونه توضیح و روشنگری در این مورد را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز