خبرگزاری کار ایران

نگاهی آماری به عملکرد دو آقای گل سرخ ها

طارمی رفت علیپور آمد؛ جای شماره 70 را چه کسی پر می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۰۳۲

نگاهی به آمار دو آقای گل پرسپولیس طی لیگ‌های نشان می‌دهد مهدی طارمی عملکردی آماری نزدیک به علی علیپور در جمع سرخپوشان پایتخت داشته است.

به گزارش ایلنا، طی سال‌های اخیر پرسپولیس خوب توانسته از مهاجمان کم و نام نشانی همچون مهدی طارمی و علی علیپور دو آقای گل لیگ تحویل فوتبال ایران دهد که یکی این روزها در اروپا شرایط خوبی دارد و دیگری هم در سودای رسیدن به فوتبال قاره سبز است تا شانس خودش را آنجا امتحان کند. وجود این دو آقای گل باعث شده که پرسپولیس در 5 فصل اخیر یکی از ترین‌های لیگ در خط حمله باشد و به نوعی مدیون این دو بازیکن یعنی طارمی و علیپور است. در این گزارش به بهانه جدایی علیپور در پایان لیگ با توجه به عدم تمدید قرارداد و از سوی دیگر داشتن چند پیشنهاد بهانه‌ای شد تا با اطلاعات سایت متریکا یک مقایسه‌ای بین حضور علیپور و طارمی به عنوان 2 آقای گل در پرسپولیس داشته باشیم.

طارمی پنالتی گیرتر از علیپور

نگاهی به آمار دو آقای گل پرسپولیس طی لیگ‌های نشان می‌دهد مهدی طارمی عملکردی آماری نزدیک به علی علیپور در جمع سرخپوشان پایتخت داشته که رکورد او را به عنوان برترین گلزن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر شکست. طارمی در مدتی که در پرسپولیس بود 87 بازی برای این تیم انجام داد که ماحصل آن 45 گل، 13 پاس گل و به همین مقدار پنالتی کسب کرده است. در مقابل علی علیپور که آمار بازی هایش نزدیک به دو برابر طارمی است در این مدت 50 گل برای سرخ‌ها به ثمر رسانده و برای همبازیان خودش 17 پاس گل فراهم کرده است. در بحث پنالتی گیری هم علیپور نزدیک به نصف طارمی عمل کرده و توانست 7 بار برای تیمش یک موقعیت گل در نطقه پنالتی فراهم کند. به نظر می‌رسد طارمی اگر میانگین هریک از موارد اعلام شده را حساب کنیم تنها در پنالتی گیری بهتر از علیپور بوده که توانست رکورد او را در پرسپولیس به عنوان برترین گلزن بشکند.

جای علیپور را چه کسی برای پرسپولیس پر می‌کند؟

وقتی طارمی در روزهای خوب فوتبالی اش در پرسپولیس از این تیم جدا و به ترکیه رفت، مهمترین سوال در مورد رفتن این بازیکن این بود که چه کسی قرار است جای او را در تیم پر کند. فرصتی که علی علیپور خیلی خوب از آن استفاده کرد و با گلی که در دربی به ثمر رساند خیلی زود جای خودش را در دل هواداران باز کرد. شماره 70 سرخ‌ها با رفتن طارمی مثل مهدی توانست عنوان آقای گلی را به دست بیاورد و بعد هم با شکستن رکورد گلزنی آقای گل سابق سرخ ها، همان طور که گفته شد تبدیل به بهترین گلزن ادوار پرسپولیس در لیگ برتر شد. حالا که قرار به رفتن علی علیپور و ترانسفر شدن این بازیکن به میان آمده و به نظر می‌رسد با پایان رسیدن قرارداد او این اتفاق بدون مشکل برای آقای گل سرخ‌ها که این فصل روزهای پرچالشی را سپری کرد، رخ دهد، چه گزینه‌ای را سرخ‌ها برای جانشینی او در نظر خواهند داشت.

گلزنی طارمی با سر بهتر بود

همانطور که در بالا گفته شد در این گزارش سعی داریم یک مقایسه بین علی علیپور و مهدی طارمی داشته باشیم و گلزنی آن‌ها را به طرق مختلف مورد بررسی قرار دهیم. در این خصوص سایت متریکا یک آمار جالب از این دو بازیکن منتشر کرده که جالب به نظر می‌رسد. یکی از این موارد گلزنی این دو بازیکن با سر است که آمار این دو بازیکن نزدیک اما طارمی بهتر است. طارمی در گل هایی که برای پرسپولیس به ثمر رساند 18 درصد آن را با سر به ثمر رساند و در مقابل علیپور 16 درصد گل هایش به وسیله سر به ثمر رسید.

پای راست به طارمی آمد، چپ به علیپور

دو آقای گل پرسپولیس یعنی طارمی و علیپور نشان دادند که گلزنی با هر دو پا را بلد هستند که این مساله می‌تواند فاکتوری مهم برای یک مهاجم به شمار بیاید. با این حال این دو مهاجم در این فاکتور نقاط ضعف و قوت دارند و هرکدام در یکی قوی و در یکی ضعیف است. طارمی 64 درصد گل هایش را با پای راست به ثمر رسانده و تنها 18 درصد گلی که وارد دروازه رقبا کرد با استفاده از پای چپ بوده است. در مقابل علی علیپور نشان داده که پای چپ به مراتب بهتر از علیپور دارد که 30 درصد گل هایش را با این پا وارد دروازه کرده است. در مقابل شماره 70 سرخ‌ها تنها با پای راست توانسته 54 درصد گل هایش را وارد دروازه رقبا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز