خبرگزاری کار ایران

نقدی بر صحبت‌های تکراری مالک تراکتور؛

آقای زنوزی شما باختید؛ شکست‌تان را قبول کنید

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۷۰۷

صحبت‌های غیرحرفه‌ای، غیرمستند مالک دو باشگاه در ایران تا کنون با پاسخگویی در برابر قانون روبه‌رو نشده است.

به گزارش ایلنا، 24 اسفند ماه محمدرضا زنوزی میهمان برنامه فرمول یک به میزبانی علی ضیا بود. مانند اکثر مصاحبه‌های پیشین مالک مشترک تراکتورسازی و ماشین‌سازی تبریز، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها تا چند روز بعد همچنان متأثر از ادعاهای جنجالی محمدرضا زنوزی است.

تیم تراکتورسازی با در اختیار داشتن سه کاپیتان تیم ملی، دروازه‌بان آماده و ملی‌پوش، خرید‌های گزاف خارجی و داخلی و در نهایت استخدام مربی‌های مختلف و گران ابتدای هر فصل سودای قهرمانی را در سر هواداران تراکتور می‌پروراند اما در نهایت تراکتورسازی هر سال از کورس قهرمانی عقب می‌افتد و اکنون باید جوابی برای ناکامی‌های پی در پی و تغییرات مکرر داشته باشد.

پاسخ مالک تراکتورسازی در برابر عدم قهرمانی تیمش در لیگ برتر ایران مطرح کردن ادعای مهندسی لیگ، جانبداری داورها از تیم‌های خاص، تلاش سازمان لیگ و فدراسیون برای قهرمانی پی در پی پرسپولیس و تمایلات رنگی وزیر ورزش بوده است.

جالب است که صحبت‌های غیرحرفه‌ای، غیرمستند و هولیگان مآبانه مالک دو باشگاه در ایران تا کنون با پاسخگویی در برابر قانون روبه‌رو نشده است. از آنجایی که آقای زنوزی در مقابل دوربین ادعا کرد در فوتبال ایران فساد سازمان یافته وجود دارد بد نیست نگاهی به دو مصاحبه گذشته ایشان بیندازیم.

ششم اسفند 97 پس از تساوی تراکتور سازی مقابل سایپا در تهران مالک تراکتور سازی در مصاحبه با وبسایت ورزش‎3 چند اتهام جدی را متوجه ارگان‌های مختلف فوتبال ایران کرد.

محمدرضا زنوزی مدعی شد داوران از طرف وزارت و فدراسیون برای حمایت از سه تیم خاص تحت فشار هستند، او همچنین ادعا کرد اسنادی را در اختیار دارد که در صدا و سیما به نفع تیم‌های خاص فشارهایی وارد می‌شود. او در همان مصاحبه تهدید کرد اگر به این اتهامات رسیدگی نشود به فیفا مراجعه خواهد کرد.

با گذشت حدود یک‌ماه از آن مصاحبه، همچنان تراکتورسازی و یا مالک آن شکایتی مبنی بر مهندسی نتایج، تحت فشار بودن داوران و یا اعمال نفوذ وزارت ورزش در کمیته انضباطی، کمیته اخلاق، فیفا و دادگاه عالی ورزش ثبت نکرده است، اسنادی هم که ایشان در مصاحبه خود مدعی وجود آن شد تا کنون در هیچ رسانه‌ای از آن رونمایی نشده است.

هشتم بهمن 98، دو روز بعد از باخت دو بر صفر تیم تراکتور سازی به پرسپولیس در هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر، محمدرضا زنوزی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اتفاقاتی که در این دیدار رخ داده است گفت: «وقتی قرار است در تبریز یک بازی برگزار شود، مخصوصاً با این دردانه‌ها نظارت شدیدی حتی یک الی دو هفته قبل بازی در تبریز دیده می‌شود، پس چرا این نظارت در تهران و استادیوم آزادی وجود ندارد؟ چرا نمی‌بینند هواداران این تیم‌ها چه شعارهای قومیتی، چه فحش‌هایی به بازیکنان، قومیت‌ها و مسئولین می‌دهند؟ فحش‌هایی که مستحق خودشان است و نثار خودشان باید بکنند.» در انتهای این مصاحبه مالک باشگاه تراکتور سازی خطاب به مسئولان فدراسیون گفت: «سه قهرمانی پرسپولیس برای شما کافی نبود؟ چقدر باید بازی‌ها را برای پرسپولیس در بیاورند؟»

اتهام دیگری که علاوه بر مهندسی نتایج به سود پرسپولیس، از سوی مالک تراکتورسازی در این گفت‌وگو مطرح می‌شود، تفاوت میزبانی و برخورد دوگانه هیأت برگزاری مسابقات بین هواداران تراکتور و پرسپولیس است، محمدرضا زنوزی مسئولین برگزاری مسابقات را به مماشات با هواداران پرسپولیس متهم می‌کند.

این اتهامات در حالی از طرف محمدرضا زنوزی مطرح می‌شود که عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده از رفتارهای خارج از عرف هواداران تراکتور در بازی‌های مختلف خلاف این ادعا را ثابت می‌کند. اعمالی از قبیل سردادن شعارهای جدایی طلبانه، سنگ پرانی و فحاشی به هواداران رقیب و به اهتزاز درآوردن پرچم ترکیه در سکوهای ورزشگاه بارها در بین هواداران تراکتور مشاهده شده است.

لازم به یادآوری است، سردادن شعارهای جدایی طلبانه از سوی هواداران تراکتورسازی در ورزشگاه‌ها سابقه دارد و پیش‌تر واکنش تند علی دایی را نیز نسبت به مسأله آذربایجان به همراه داشته است. رأی امروز کمیته انضباطی درباره حواشی بازی مذکور نیز خلاف صحبت‌های مالک تراکتورسازی نسبت به جانبداری از پرسپولیس را نشان می‌دهد.

آخرین اتهامی که در مصاحبه با خبرگزاری مهر از سوی محمدرضا زنوزی متوجه فدراسیون می‌شود، اتهام تبانی برای قهرمانی‌های سه گانه پرسپولیس در زمان مربیگری برانکو ایوانکوویچ است.

جدا از سکوت فدراسیون، تا این لحظه مالک تراکتورسازی در این رابطه هم مانند موارد قبلی هیچ سند و مدرکی ارائه نداده است، باشگاه پرسپولیس در طی چهار فصل با هدایت برانکو ایوانکوویچ موفق به کسب 3 قهرمانی در لیگ برتر ایران شد، در طی همین بازه زمانی هشت سرمربی مختلف از سوی محمدرضا زنوزی انتخاب و سپس اخراج شدند. (اولیویرا، قلعه‌نویی، گل‌محمدی، حسینی، ساغلام، توشاک، تقوی و لیکنز).

آنچه محمدرضا زنوزی می‌کوشد با انجام مصاحبه‌هایی این چنین به حاشیه ببرد، ناکامی‌ها و شکست‌های فنی و مدیریتی این تیم در ابعاد مختلف است. دهم بهمن ماه رأی پرونده شکایت «کوین کنستانت» از باشگاه تراکتورسازی صادر شده و اکنون باشگاه محکوم به پرداخت 820 هزار دلار غرامت است، بازیکن سابق آث میلان ایتالیا در پنجره نقل و انتقالات زمستانی لیگ 98-97 با قراردادی سه سال و نیمه به باشگاه تراکتورسازی پیوست و تنها پس از 45 روز به گفته باشگاه به دلیل عدم آمادگی جسمانی قرارداد با توافق طرفین فسخ شد. اکنون کوین کنستانت بدون حتی یک دقیقه بازی در تیم تراکتور سازی اکنون یک میلیون دلار غرامت دریافت خواهد کرد.

فوتبال ایران با مالکی روبه‌رو است که مرتباً در مصاحبه‌های خود از داور گرفته تا ارکان قضایی فدراسیون، از سازمان لیگ گرفته تا وزیر را به تلاش برای عدم قهرمانی تراکتور متهم می‌کند. تلاش او برای محبوب ماندن و توجیه ناکامی‌های تراکتور نزد هواداران جنبه خطرناکی به خود گرفته است.

بر اساس بند دوم ماده 16 «مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال»، اظهار شاهد تخلف بودن برای شروع تعقیب کافی است و کمیته انضباطی موظف است موضوع را پیگیری نماید، حالا ما با این پرسش روبه‌رو هستیم کمیته انضباطی فدراسیون از سال گذشته تا به حال به کدامیک از اتهامات مطرح شده رسیدگی کرده است؟ در روند رسیدگی چه اسنادی به دست آمده است؟

 نتیجه رسیدگی چه بوده؟ اتهامات مطرح شده از سوی محمدرضا زنوزی صحت دارد؟ و از همه مهم‌تر، پاسخ فدراسیون فوتبال به اتهام مهندسی لیگ و تلاش برای قهرمانی پرسپولیس چیست؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز