خبرگزاری کار ایران

رسول خطیبی: از ماشین سازی استعفا دادم تا رفاقتم با دوستانم خراب نشود/ ساختار فوتبال ایران باید شبیه آلمان شود/ استخاره‌ام خوب آمد، به اراک رفتم!

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۵۳۵

سرمربی موفق اول فصل ماشین سازی، ناگهان ساز جدایی کوک کرد و با نوشتن استعفایش و تحویل آن به دست مدیرعامل باشگاه، از لیگ برتر به لیگ یک آمد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، رسول خطیبی که دو پیشنهاد بسیار خوب از تیم‌های میانه جدولی داشت، آلومینیوم اراک را به سایر تیم‌ها ترجیح داد و باحضور در این تیم و جذب بازیکنان کارآمد موفق شد آنها را در کورس صعود نگه بدارد. 

سال 98 چگونه بود؟

ابتدا باید سال جدید را به مردم عزیز کشورم و خصوصا همشهریانم تبریک بگویم و برای آنها سال خوبی را آرزو کنم. برای من از لحاظ فوتبالی بد نبود ولی کلا برای مردم و ایرانیان اصلا سال خوبی نبود.

اول فصل به صورت ناگهانی سرمربی ماشین سازی شدید. تجربه در لیگ برتر پس از چند سال چگونه بود؟

بهترین نتایج را گرفتم و از نتایج راضی بودم و تا زمانی که من بودم جزو بهترین های لیگ بودیم. بهترین تیم خانگی بودیم و تیم های مدعی را شکست دادیم و جزو بهترین تیم های لیگ برتر امسال بودیم.

پس از سال‌ها ماشین سازی واقعی را در لیگ دیدیم. چرا از ماشین سازی جدا شدید؟

یکی از سخت ترین جدایی هایم بودم. واقعا سخت بود برایم بخاطر اینکه استعفایم طوری بود که رفاقت هایم با برخی دوستان بماند. دوست نداشتم بخاطر ماندم برخی رفاقت ها به دشمنی ها تبدل شود. 

بین این همه تیم، چرا آلومینیوم اراک را انتخاب کردید؟

بعد از اینکه استعفا دادم سه تیم من را میخواستند. دو تا لیگ برتر و یکی لیگ یک. استخاره کردم و اراک برایم خوب آمد و برای همین آلومینیوم را پسندیدم.

اینکه می‌گویند در باشگاه آلومینیوم کسانی هستند که نمی‌خواهند این تیم به لیگ برتر بیاید حقیقت دارد؟

فکر نکنم ولی تیم ما بهترین نتایج را در نیم فصل دوم گرفته؛ بدون باخت، بیشترین امتیازات را گرفتیم. همه برای این نتایج تلاش کردند. بازی های سختمان را انجام دادیم و به صعود امیدواریم.

ماجرای حضور شما در رختکن داوران در بازی با نود ارومیه چه بود؟

برای آدم های کوچک جواب نمیدهم. در فوتبال با آدمهای بزرگ سر و کار دارم. از مردم ارومیه تشکر میکنم که من را تشویق کردند و آنها از تشویق من ناراحت شدند که آمدند کنار رختکن و هوار کشیدند.

 شعارتان در زندگی چیست؟

همیشه صداقت و رک بودن.

اگر با 4 آدم معروف در یک رستوران می‌توانستید شام بخورید، چه کسانی را انتخاب میکردید؟

پسرهایم و همسرم.

رسول خطیبی: از ماشین سازی استعفا دادم تا رفاقتم با دوستانم خراب نشود/ ساختار فوتبال ایران باید شبیه آلمان شود/ استخاره‌ام خوب آمد، به اراک رفتم!

قهرمان دوران بچگی شما چه کسی بود؟ چرا؟

مادرم. چون پدر نداشتم، مادرم هم پدری کرد و هم مادری.

اگر قرار باشد یک تغییر در فوتبال ایران ایجاد کنید آن چه چیزی بود؟

ساختار فوتبال ایران را عوض می‌کنم و آن را شبیه ساختار آلمان می‌کنم.

کسی هست در زندگیتان که بخواهید از او حلالیت بطلبید یا نخواهید او را حلال کنید؟

یک نفر هست که واقعا خیلی با او رفاقت کردم و خیلی به او لطف داشتم، ولی او قدر این رفاقت را ندانست و هیچ وقت او را حلال نمیکنم. دو بار حتی دلم را شکاند و بعد از اینکه دیدم اتفاقات بد دارد برایش می‌افتد حلالش کردم و رفاقت کردم. برای سومین بار با او رفاقت کردم و بازهم قدرش را نداست و الان هم خیلی از او ناراحتم ولی باز هم او را حلال می‌کنم.

با ارزش ترین عیدی که در عمرتان گرفتید و با ارزش ترین عیدی که در عمرتان دادید؟

باارزش‌ترین دوچرخه بود که مادرم  برایم گرفت. باارزش ترین عیدی که دادم برای مادرم خانه خریدم.

 

 

بهترین بازیکن و مربی سال 98 لیگ یک؟

همه مربیان تلاش می‌کنند ولی محمد ربیعی واقعا امسال خوب بود.

بهترین خاطره فوتبالی؟

حضور در جام جهانی سال 2006 و قهرمانی با تیم ملی بزرگسالان در سال 98 تایلند در جام ملت‌های آسیا.

الگوی داخلی یا خارجی شما کیست؟

الگوی خارجی من در دوران بازیکنی رونالدوی برزیلی بود. الگوی مربیگری نیز گواردیولا است.

صحبت پایانی.

من از مردم و هوادارانمان در باشگاه ماشین سازی که واقعا در نیم فصل اول برایمان سنگ تمام گذاشتند و با اینکه دوست نداشتم از تیم جدا شوم فقط و فقط بخاطر احترام به دوستانم استعفا دادم، تشکر می‌کنم. بعضا با جدا شدن رفاقت و ارزش ها حفظ می شود و بعد از اینکه آمدم اراک فکرش را نمیکردم مردم اراک اینقدر به من محبت داشته باشند. بازیکنان باغیریتی دارم. سال، ساله بدی بود امیدوارم که سال جدید سال خیلی خیلی پربرکت و همراه با سلامتی و شادی برای مردم ایران باشد و دوست دارم که کسانی که از دست من ناراحت هستند و دلگیر هستند اصلا هیچ عمدی نبوده و هیچگاه دوست ندارم دشمنم را دلگیر کننم چه بردس به دوستانم. از همه میخواهم من را حلالم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز