خبرگزاری کار ایران

کرونا ویروس، شبکه های اجتماعی و فرصتی ویژه برای چهره‌های ورزشی

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۳۱۸

قرار دادن ورزشکاران در لیست رهبران فکری جامعه شاید تعبیر دقیقی نباشه ولی آنها مورد اعتماد و مرجع بسیاری از جوانان و نوجوانان هستند و وقتی میلیون‌ها نفر پست‌های آنها را می‌بینند خوب است از این ظرفیت برای انتقال پیام‌های مثبت آموزشی و فرهنگی استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، ایران گرفتار یک جنگ تمام‌عیار شده که تا پیش از آن نمونه‌ مشابهش را به خاطر نمی‌آوریم. حتی وقتی جنگ هشت ساله در جریان بود باز هم این موضوع برای همه مردم کشور به یک اندازه تهدید به حساب نمی‌آمد. هرگز کسی که در شمال یا شرق و شمال شرق ایران زندگی می‌کرد، نمی‌توانست مانند یک جنوبی یا کسانی که در غرب ایران زیر موشک باران بودند یا خانه و کاشانه‌شان را رها کرده بودند جنگ را به معنای واقعی حس کند.

در این سال‌ها سیل، زلزله، ریزش معدن، در آتش سوختن پلاسکو، ساقط کردن هواپیما و ... گرچه همه زخم‌های دردناکی بر تن ایرانیان بود اما همه‌شمول نبود. چیزی شبیه «احساس سوختن به تماشا نمی‌شود، آتش بگیر تا بدانی چه می‌کشم...».

ویروس کرونا دارد بیش از جنگ و تصادف در روز جان می‌گیرد. این امر حتی مسابقات فوتبال در کشور را تحت تأثیر قرار داده، لیگ عملاً تعلیق شده و بازی‌های تیم ملی به تعویق افتاده است اما انگار بخشی از مردم هنوز باور نکرده‌اند این ویروس تا چه اندازه خطرناک است و مثل همیشه به محض تعطیلی مدارس، راه شمال را در پیش گرفته‌اند و علیرغم بسته بودن جاده در مناطقی حتی با شکستن قرنطینه با افتخار از سد راهداران رد شده و به شمال رفته‌اند.

این امر عملاً به یک فاجعه انجامیده. سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این مسافرت‌ها بیان کرد که مسافران شیوع بیماری در شهرهای شمالی را تسریع بخشیده‌اند. این موضوع باعث شده که جمعی از فوتبالیست‌ها به ویژه آنها که شمالی هستند و هنوز خانواده‌هایشان آنجا زندگی می‌کنند در شبکه‌های اجتماعی از مردم می‌خواهند دست از مسافرت بردارند.

نمی‌دانم این پست‌ها و استوری‌ها تا چه اندازه اثربخش است و مردمی که به مرگ پوزخند می‌زنند آن را جدی می‌گیرند یا نه اما مطمئن هستم که این یکی از مهم‌ترین کارکردهای شبکه‌های اجتماعی برای رهبران فکری جامعه است. قرار دادن ورزشکاران در لیست رهبران فکری جامعه شاید تعبیر دقیقی نباشه ولی آنها مورد اعتماد و مرجع بسیاری از جوانان و نوجوانان هستند و وقتی میلیون‌ها نفر پست‌های آنها را می‌بینند خوب است از این ظرفیت برای انتقال پیام‌های مثبت آموزشی و فرهنگی استفاده کنند.

انتظار نمی‌رود که فوتبالیستی که همه عمرش در زمین فوتبال گذشته و بیش از کتاب، توپ بغل کرده است به تنهایی این نقش را برعهده بگیرد اما مشاوران رسانه‌ای در چنین روزهایی به کار می‌آیند و می‌توانند در یک بازی برد- برد هم تصویری مثبت از ورزشکار را ایجاد کنند و هم به جامعه آگاهی ببخشند.

بلای عظیمی رسیده و اگر منتظر بنشینیم که دولت به تنهایی حلش کند احتمالاً منقرض می‌شویم، در چنین شرایطی هر کس از هر ظرفیتی برخوردار است باید کوتاهی نکند. رفتار فوتبالیست‌ها در شبکه‌های اجتماعی در این روزها می‌تواند همپای رفتار غلامرضا تختی در روزهای زلزله بوئین زهرا اثرگذار باشد. قصه از هشدار گذر کرده، حالا بحث زنده ماندن است...

 

احسان محمدی   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز