خبرگزاری کار ایران

کفاشیان: اساسنامه از قبل تصویب شده و هیچ مشکلی ندارد/ نباید پیش از انتخابات دست به تغییر زد

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۸۳۴

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال به دفاع از اساسنامه کنونی این فدراسیون پرداخت.

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال اما معتقد است این اساسنامه هیچ ایراد و مشکلی ندارد: «اساسنامه از قبل تصویب شده و هیچ مشکلی ندارد. اگر هم مورد خاصی هست، فیفا اعلام می‌کند و ما به آن رسیدگی می‌کنیم. اگر منظور فیفا به‌روزرسانی اساسنامه است که باز هم شرایط و مراحل خاص خودش را دارد. ابتدا باید انتخابات انجام شود و بعد از آن اساسنامه به‌روز‌رسانی شود. ضمن اینکه سال 90 ما اساسنامه فدراسیون فوتبال را به‌روزرسانی کرده‌ایم و بعد از آن با همان اساسنامه انتخابات برگزار کرده‌ایم.»

اما گفته می‌شود که اساسنامه‌ای که در سال 90 تغییر کرد، به تصویب دولت نرسیده و حتی اصرار مجلس به علی کفاشیان برای ارائه تأییدیه دولت بی‌فایده بوده است. کفاشیان اما درباره این موضوع نظر دیگری دارد و ماجرا را اینطور بیان می‌کند: «دولت همان ابتدا در سال 86، وقتی اساسنامه فدراسیون فوتبال را مصوب کرد، به ما گفت دیگر نیازی به تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال در دولت نیست چون مجمع فدراسیون فوتبال بالاترین نهاد تصمیم‌گیری فدراسیون فوتبال یک کشور است. اصلاً به دولت ربطی ندارد چون فدراسیون فوتبال اصلاً دولتی نیست که اساسنامه‌اش به تصویب دولت برسد.

فدراسیون یک نهاد مستقل است و مصوبه اساسنامه‌اش را باید از مجمع خود بگیرد. مگر رئیس فدراسیون فوتبال وقتی انتخاب می‌شود، از دولت حکم می‌گیرد؟ خیر. همان صورتجلسه مجمع برای تأیید ریاستش کافی است. من دو دوره رئیس فدراسیون فوتبال بودم و هیچ حکمی از دولت نگرفتم.»

کفاشیان این موضوع را درباره فیفا و AFC هم صادق می‌داند و درباره‌اش اینطور توضیح می‌دهد: «اصلا‌ً اینطور نیست. هر سال بلاتر ده‌ها بار اساسنامه فیفا را اصلاح می‌کرد اما هر بار مصوبه مجمع کافی بوده است. مگر فیفا مصوبه دولت را می‌گیرد؟ باید این موضوع را بپذیریم که مجمع بالاترین مرجع فدراسیون فوتبال یک کشور است.»

این ادعای علی کفاشیان مبنی بر مستقل بودن فدراسیون فوتبال اما در حالی است که عده‌ای معتقدند، همین که فدراسیون فوتبال از دولت کمک مالی دریافت می‌کند کافی است تا نیازمند تأیید و تصویب دولت باشد. کفاشیان می‌گوید: «سازمان بازرسی کل کشور می‌گوید اگر می‌خواهید اساسنامه فدراسیون فوتبال مستقل باشد، باید برای این موضوع مصوبه مجلس را بگیرید که حرف درستی هم می‌زند. وزارت ورزش هم اگر می‌خواهد لطفی به فوتبال کند، اساسنامه فدراسیون را به مجلس ببرد و مصوبه‌ غیردولتی بودن فدراسیون را بگیرد. بودجه هم دیگر به فوتبال ندهد.»

با همه اصرارهایی که کفاشیان بر بدون مشکل بودن اساسنامه فدراسیون فوتبال دارد اما فیفا طی نامه‌ای همه مشکلات اساسنامه را یادآوری کرده است. واکنش رئیس پیشین فدراسیون فوتبال هم به این نامه جالب است. او در پاسخ به این موضوع از نامه مشابهی می‌گوید که در زمان ریاستش به فدراسیون فوتبال ارسال شده بود: «6، 7 سال پیش فیفا چنین نامه‌ای برای ما هم فرستاده بود و در آن تأکید کرده بود که وزیر ورزش و معاونش نباید در مجمع فدراسیون فوتبال باشند اما ما این مورد را اصلاح نکردیم چون وزیر وقت با ما بد بود و گفتیم اگر بخواهیم این موضوع را هم مطرح کنیم، وزیر موضع شدیدی خواهد گرفت. گفتیم می‌گذاریم برای مجامع بعدی که بعد هم خورد به تغییرات رئیس فیفا و کلاً فراموش شد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز