خبرگزاری کار ایران

سرپرست کمیته مسابقات لیگ برتر:

ضدعفونی کردن ورزشگاه‌ها غیرممکن است / لغو مسابقات امکان پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۳۳۰

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: لغو بازی در این شرایط ممکن نیست اگر به این سمت برویم که از حضور تماشاچیان در لیگ بهره نبریم، لیگ ساکتی خواهیم داشت اما این بحث جان آنهاست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سهیل مهدی، سرپرست سازمان لیگ در گفتگو با رادیو تهران درخصوص شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن روز مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: واقعیت این است بیماری کرونا یک بحث بین‌المللی است. من متوجه شدم که وزارت ورزش و جوانان هم در این خصوص توصیه‌هایی داشتند و ما دیروز هم از کمیته پزشکی استعلام کردیم چون این یک بحث کاملا علمی و تخصصی است و خواهش کردیم در این مورد ورود کنند و اگر نکاتی وجود دارد به ما بگویند. ما به هر حال مسئول برگزاری مسابقات هستیم و کسانی که در کنار ما هستند باید به ما کمک کنند. اگر خدایی نکرده این ویروس پیشرفت داشته باشد تعداد تماشاگران کم خواهد شد و از طرف خودمان از تیم‌ها خواهش کردیم و برای مثال بازی سپاهان و پرسپولیس تصمیم گرفته‌ایم تیم‌ها به عنوان مراسم دست دادن با تماس مشت‌ها ارتباط برقرار کنند که توصیه سازمان بهداشت جهانی است و همینطور فدراسیون پزشکی ورزشی هم این را تایید کرده است. قاعدتا ما نگران هستیم باید ببینیم سازمان‌های بالادستی‌مان چه تصمیم‌هایی می‌گیرند.

مهدی در پاسخ به این سوال که احتمال دارد تا پایان امروز تصمیمی گرفته شود که حضور نیافتن تماشاگران نهایی شود گفت: ضدعفونی کردن ورزشگاه‌ها که غیرممکن است. در حادترین شرایط دیروز شنیدم که AFC با توافق فیفا بازی‌های چین را در بیرون از این کشور برگزار کرده است. این یک حرکت طبیعی است و یک بحران ملی در آن کشور است. لغو بازی در این شرایط ممکن نیست اگر به این سمت برویم که از حضور تماشاچیان در لیگ بهره نبریم، لیگ ساکتی خواهیم داشت اما این بحث جان آنهاست. البته ضدعفونی کردن استادیوم‌های بزرگ دور از ذهن است شاید در ورزشگاه‌ها کم تماشاگر بشود این کار را انجام داد.

مهدی در مورد اینکه شاید هواداران به دلیل توصیه‌هایی که مطرح شده به خاطر این ویروس به ورزشگاه نیایند گفت: بحث استقبال و عدم استقبال هواداران موضوعی است که شرایط اقلیمی و شرایط تاثیرگذار روی این موارد به خاطر شرایط شخصی افراد باشد و توصیه‌هایی که شده است که در اماکن پرتردد حضور نیابند. ما هم به خاطر همین از فدراسیون فوتبال و کمیته پزشکی خواسته‌ایم آخرین تمهیدات و توصیه‌های لازم را به ما بگویند تا به هواداران اطلاع رسانی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز