خبرگزاری کار ایران

ذوالفقارنسب:

تاکنون برنامه‌ای از کاندیداها ندیده‌ام/ اساسنامه کنونی، براساس منافع مدیران وقت تنظیم شده است

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۴۱۵

هر روز که به انتخابات فدراسیون فوتبال نزدیک می‌شویم، جلوه تازه‌ای از نادیده گرفته شدن اساسنامه فدراسیون فوتبال به چشم می‌خورد. در این بین البته به موادی که در اساسنامه ذکر شده و رعایت می‌شود هم انتقاد وارد می‎شود و همه این موارد اوضاع پیچیده‌ای را در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال رقم زده است. برای چندمین بار است که لزوم بازنگری در اساسنامه فعلی مطرح می‎شود. بیژن ذوالفقارنسب، رئیس کانون مربیان و نماینده مربیان در مجمع فدراسیون فوتبال است که در انتخابات فدراسیون یک رأی دارد. او یکی از تعیین‌کننده‌های سرنوشت فدراسیون فوتبال برای چهار سال آینده است.

به گزارش ایلنا، این روزها که خیلی‌ها به شرط 10 سال مدیریت برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال نقد دارند و آن را مانع حضور مربیانی چون علی دایی در عرصه انتخابات فدراسیون فوتبال می‌دانند، این سؤال مطرح می‌شود که کانون مربیان برای دفاع از حق مربیانی از بدنه فوتبال برای حضور در فدراسیون فوتبال چه کار کرده است؟ بیژن ذوالفقارنسب درباره این موضوع می‌گوید: «تا جایی که من اطلاع دارم، خود آقای دایی تصمیمی برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال نداشته‌اند که این شرط بخواهد مانع حضور ایشان شود.»

او درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال می‌گوید: «دغدغه اصلی ما این است که اساسنامه فدراسیون فوتبال کشور ما، به حدود 10 سال پیش مربوط می‌شود. این اساسنامه به فیفا فرستاده شده و تأییدیه فیفا را هم دارد. متأسفانه تأییدیه مجلس شورای اسلامی ایران را هم گرفته است و نمی‌توان گفت چرا براساس آن عمل می‌شود اما این واقعیت مطرح است که اساسنامه مترقی نیست. اساسنامه کنونی، براساس منافع مدیران وقت فدراسیون فوتبال تنظیم شده است و حالا این انتقاد به آن وارد است که خیلی از کاندیداها و کسانی که خود را برای احراز ریاست فدراسیون فوتبال اصلح می‌دانند، به دلیل نداشتن سابقه رد صلاحیت می‌شوند. به این دلیل و دلایل دیگر، اساسنامه فدراسیون فوتبال باید در اولین فرصت، بازنگری شود.»

ذوالفقارنسب معیار خود برای انتخاب فرد مورد نظر را اینطور بیان می‌کند: «تا کنون برنامه‌ای از کاندیداها ندیده‌ام و به ناچار باید براساس شناخت قبلی که از آنها دارم و برنامه‌های احتمالی که در روز مجمع ارائه می‌دهند، درباره انتخابم تصمیم بگیرم. درخواستم از سایر اعضای مجمع هم این است که رأی خود را براساس منطق و استدلال بدهند.»

رئیس کانون هواداران درباره اتفاقاتی که در روند انتخابات رخ می‌دهد و شائبه‌هایی که شنیده می‌شود، می‌گوید: «من هم صحبت‌هایی می‌شنوم و امیدوارم کانال‌های نظارتی، نظارت لازم را بر این انتخابات داشته باشند. در حال حاضر همه کارمندهای فدراسیون فوتبال از بازنشسته و غیر بازنشسته در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند و شانس حضور در انتخابات را از بقیه گرفته‌اند.»

او درباره اجرای قانون منع حضور بازنشستگان در انتخابات فدراسیون فوتبال توضیح می‌دهد: «از منظر فیفا هیچ ممانعتی برای حضور افراد بازنشسته نیست. ما در فدراسیون بین‌المللی فوتبال می‌بینیم که افرادی 75 تا 80 ساله هم حضور دارند که رأی می‌دهند یا کاندیدا می‌شوند اما در این انتخابات ما براساس قوانین داخلی نمی‌توانیم شاهد حضور بازنشسته‌ها باشیم و من امیدوارم ناظران مربوطه زودتر به این موضوع رسیدگی کنند تا شاهد تضییع حقی در این پروسه نباشیم.»

بعد از غلامرضا بهروان که تأکید کرده بود تا‌کنون هیچ برنامه‌ای از کاندیداها ندیده است، بیژن ذوالفقارنسب، عضو دیگری از مجمع است که به این موضوع انتقاد دارد و معتقد است که باید براساس شناخت قبلی به کاندیداها رأی دهد. حتی اگر کاندیداها تصمیم بگیرند، در روز برگزاری مجمع از برنامه‌ها و نوع نگاه خود برای مدیریت فدراسیون فوتبال بگویند باز هم این سؤال مطرح می‌شود که در زمان برگزاری مجمع فرصت کافی برای معرفی و شناخت ایده‌های کاندیداها فراهم است؟ اصلاً هیچ ایده و برنامه‌ای برای نشستن بر مسند ریاست فدراسیون در ذهن کاندیداها وجود دارد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز