خبرگزاری کار ایران

چلسی - منچستریونایتد: مچ اندازی سولسشیر و لمپارد در استمفوردبریج

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۹۹۴

یکی از هیجان انگیزترین مسابقات در لیگ برتر انگلیس امشب برگزار خواهد شد و تیم‌های چلسی و اولدترافورد در ورزشگاه استمفوردبریج با یکدیگر مصاف می‌دهند.

به گزارش ایلنا، یونایتد در حال حاضر در رده نهم جدول لیگ برتر، شش امتیاز عقب‌تر از چلسی در رده چهارمی ایستاده که از ماه مه سال 2018 به دنبال پیروزی مقابل شیاطین سرخ خواهد بود. این یک فصل آزمایشی برای چلسی بود زیرا محرومیت نقل و انتقالات به این معنی بود که آنها نتوانستند پیش از بازی‌های فعلی تیم خود را تقویت کنند. فرانک لمپارد هم به عنوان سرمربی در سطح لیگ برتر آزمایش نشده بود، اما آبی پوشان در حال حاضر کنترل مقام چهارم جدول را در اختیار دارند.

در حقیقت، علیرغم تحمل 8 شکست در 25 بازی خود، در مجموع 41 امتیاز آنها دو امتیاز بالاتر از شفیلد یونایتد در رده پنجم باقی مانده است. به دلیل محرومیت اروپا در منچسترسیتی، تیم پنجم این فصل لیگ برتر انگلیس می‌تواند حضور در مرحله گروهی فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را تضمین شده بداند، اگرچه قهرمان لیگ برتر انگلیس تلاش می‌کند تا این تصمیم شوکه کننده را ملغی کند. در واقع چلسی یکی از 5 بازی خود در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس را با برتری پشت سر گذاسته است و آنها پیش از اینکه استراحت زمستانی را تجربه کنند به دو تساوی پیاپی مقابل لسترسیتی و آرسنال با نتیجه مشابه 2 بر 2 رضایت دادند.

چلسی در مسابقات خانگی عملکرد بدی نداشته است. در مسابقاتی که شاگردان سوپرفرانکی در ورزشگاه استمفوردبریج میزبانی کرده‌اند تنها 4 مرتبه شکست خورده‌اند و تیم‌های لیورپول، وستهام، بورنموث و ساوتهمپتون توانسته‌اند با کسب سه امتیاز رویارویی با چلسی را به پایان برسانند. چلسی در ماه ژانویه آزاد بود که در نقل و انتقالات فعالیت کند، زیرا محرومیت آنها در تجدید نظر کاهش یافته بود، اما حتی یک مهاجم جدید با وجود انبوهی از گمانه زنی‌ها وارد این باشگاه نشد. در نتیجه فشارهای زیادی روی تامی آبراهام برای به ثمر رساندن گل‌ها در نیم فصل دوم مبارزات وجود دارد و این مهاجم انگلیسی که با مصدومیت مچ پا همراه است، از 7 دسامبر تنها در واقع موفق به ثبت دو گل در لیگ برتر انگلیس شده است. چلسی با مصاف  در خانه تیم منچستریونایتد وارد یک دوره جذاب از فصل می‌شود. در تقویم مسابقات آنها باید دو بازی حساس دیگر را پس از شیاطین سرخ مقابل تاتنهام و بایرن مونیخ تجربه کنند که عملا آنها را وارد یک چالش خواهد کرد. در واقع، آنها قبل از بازی برگشت مرحله نهایی شانزدهم لیگ قهرمانان اروپا برابر قهرمان آلمان، شیاطین سرخ و اسپورز را در لیگ برتر پیش رو دارند.

لمپارد مشخصا تمرکز زیادی برای این بازی خرج خواهد کرد چرا که آنها به دنبال پایان دادن به روند عدم پیروزی در 5 مسابقه اخیر برابر منچستریونایتد هستند؛ منچستریونایتد از فینال جام حذفی 2018 تا به امروز مقابل چلسی شکست نخورده است. در واقع، اوله گونار سولسشیر در هفته آغازین فصل 20-2019 لیگ برتر پیروزی 4 بر صفر مقابل چلسی را ثبت کرد و پیش از این نیز در اکتبر، آبی‌های لندن با نتیجه دو بر یک در استمفورد بریج در جام اتحادیه شکست خورده بودند. به صورت مشخص منچستریونایتد از نوامبر 2017 در لیگ برتر انگلیس از چلسی شکست نخورده است و فصل گذشته هم یک مرتبه چلسی را شکست داد و یک دیدار هم با تساوی دو بر دو خاتمه یافته بود.

منچستریونایتد، مانند چلسی، تنها یکی از 5 بازی اخیر خود در لیگ را با برتری پشت سر گذاشته است، اما سه بار در مدت شکست خورده است. آرسنال، لیورپول و برنلی در سال 2020 آنها را با نتیجه 2 بر صفر شکست داده‌اند و آنها بعد از تعطیلات زمستانی با یک تساوی بدون گل مقابل ولورهمپتون وارده شده‌اند. آمار نه برد، هشت تساوی وهشت شکست از 25 مسابقه، آنها را در رده نهم جدول قرار داده است، 6 امتیاز عقب‌تر از چلسی. در حالی که شکست در استمفوردبریج به امیدهای ایستادن در جمع 4 تیم برتر پایان نمی‌دهد اما این یک شکست مضر برای قهرمان 20 بار انگلیس خواهد بود.

یونایتد هنوز از پل پوگبا که به علت مصدومیت مسابقات زیادی را از دست داده استفاده نکرده است و همین قدرت خط میانی آنها را کم کرده است. با این وجود آسیب دیدگی مارکوس راشفورد از ناحیه کمر یکی دیگر از مشکلات بزرگ این تیم است. تیم سولسشیر شاید زهر کمی داشته باشد اما برونو فرناندز در اولین بازی خود مقابل ولورهمپتون آنها را تحت تاثیر قرار داده است.  بازی امشب می‌تواند فرصت حضور یک خرید دیگر منچستریونایتد در ژانویه را هم فراهم کند. ادیون ایگالو که در اردوی زمستانی شیاطین سرخ در اسپانیا حضور نداشت پیش بینی می‌شود که مقابل چلسی اولین بازی با پیراهن این تیم را تجربه کند. دیگر امید منچستر در خط حمله آنتونی مارسیال است که البته طی 5 بازی گذشته فقط یک گل به ثمر رسانده و فشار زیادی را احساس می‌کند. منچستر پس از این بازی روز پنج شنبه در دور یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا باید به مصاف تیم کلوب بروژ برود.

از دو تیم چه خبر؟

به طور مشخص کریستین پولیشیچ و لوفتوس شیک یکی دیگر از بازی‌های چلسی را به علت آسیب دیدگی از دست می‌دهند اما به نظر می‌رسد که آبراهام از تعطیلات زمستانی به خوبی استفاده کرده است تا مشکلات دردناک مچ پا را برطرف کرده باشد. معضل بزرگ لمپارد در دروازه خواهد بود. ویلی کابایرو در برابر روباه‌ها بازی کرد، اما کپا که در ماه‌های اخیر مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، روز دوشنبه به دنبال جلب توجه است. ویلیان همچنین باید به جای پدرو به ترکیب اصلی اضافه شود و قابل پیش بینی خواهد بود که میسون مونت، جورجینیو و انگولو کانته جزو ترکیب اصلی باشند. ریس جیمز و سزار آزپیلیکوئتا به عنوان انتخاب‌های اورژانسی لمپارد در خط دفاعی هستند به این معنی که انتظار می‌رود مارکوس آلونسو دوباره در کنار راس بارکلی و میشی بتشوایی روی نیمکت حضور داشته باشد. 

در مورد یونایتد به نظر می‌شود سولسشیر می‌تواند دوباره از ترکیب 3-4-1-2 استفاده کند که در بازی بازگشت مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه انگلیس برابر منچسترسیتی در ماه گذشته از آن بهره گرفته بود. در نتیجه لوک شاو و براندن ویلیامز در ترکیب اصلی حضور خواهند داشت و با پایان محرومیت نمانیا ماتیچ در کنار او فرد و فرناندس بازی می‌کنند. سرعت دانیل جیمز می‌‎تواند در کنار آنتونی مارسیال قابل توجه باشد اما آمار 10 گل زده میسون گرینوود به او کمک می‌کند که یکی از گزینه‌های اصلی در ترکیب ثابت باشد. اسکات مک تومینای بعد از پایان دوران مصدومیت می‌تواند به ترکیب برگردد در حالیکه پوگبا و راشفورد هنوز در دسترس نیستند. 

ترکیب احتمالی

چلسی: کپا، جیمز، رودیگر، کریستینسن، آزپیلیکوئتا، کانته، جورجینیو، ویلیان، مونت، هادسون-اودی، آبراهام

منچستریونایتد: دخیا، لیندلوف، مگوایر، شاو، ون بیساکا، فرد، ماتیچ، ویلیامز، فرناندس، مارسیال، جیمز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز