خبرگزاری کار ایران

هیچ قلعه‌ای در جهان وجود ندارد که درب‌هایش با پول باز نشود

از توهین‌های نژادی تا خرید داور توسط مدیر باشگاه

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۷۸۲

کارشناس فوتبال در خصوص پاره‌ای از اتفاقات ورزشی اخیر که به فرهنگ فوتبال و سایر رشته‌ها ضربه می‌زند متنی به رشته نگارش در آورده است.

به گزارش ایلنا، «هیچ قلعه‌ای در جهان وجود ندارد که درب‌هایش، با پول باز نشود». سیسرو، فیلسوف، سیاست‌مدار و سخنگوی سنای رم، کسی بود که رمی‌ها را با فلسفه یونان باستان آشنا کرد. در دوران باستان، قدرت‌ها در قلعه‌ها بودند و آنطور که «هومر» در افسانه «اسب تروا» تعریف می‌کند با حیله، درب شهر «تروا» باز می‌شود و قدرتی سقوط می‌کند.

در اروپا چندی است گفته می‌شود که ترامپ و سیاست خارجی آمریکا به سرمایه‌گذاری در اروپا پرداخته‌اند. هدف از این سرمایه‌گذاری، تقویت راست‌های محافظه‌کار برای بر هم ریختن انسجام داخلی کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. در حقیقت این استراتژی، اقدامی برای فروپاشی ارزش‌های فرهنگی در جوامع اروپایی است. در انتخابات ایالت «تورینگن» آلمان «توماس کمریش» از حزب لیبرال FDP بارای یکی از احزاب فاشیست به عنوان وزیر این ایالت انتخاب می‌شود.

این انتخاب با اعتراض گسترده سراسری مردم روبه‌رو می‌شود. همزمان با این اعتراض‌ها، احزاب سیاسی هم عکس‌العمل نشان داده حتی خانم «مرکل» صدراعظم آلمان «کریستیان هیرته» عضو حزب دموکرات مسیحی «CDU» را که به «کمریش» فقط تبریک گفته بود از کار برکنار می‌کند. تصمیم ابتدایی احزاب دموکرات، برکناری وزیر و تجدید انتخابات است.

به موازات این واقعه، در بازی جام حذفی بین شالکه 04 و هرتابرلین «جوردن توروناریگا» مدافع هرتا از طرف تماشاگران مورد دشنام، هتاکی و رفتارهای تبعیض نژادی قرار می‌گیرد. او در این بازی با کارت قرمز، اشک‌ریزان از زمین اخراج می‌شود و پس از خاتمه بازی اعلام می‌کند که دیگر نمی‌خواهد فوتبال بازی کند. «الکساندر نوری» مربی ایرانی‌الاصل هرتا پس از گفت‌وگوی زیاد با جوردن او را راضی به بازگشت کرد که روز مقابل «ماینتز  05» بازی کند. نوری اضافه کرد که تماشاگران هرتا می‌خواهند روی صفحه کاغذ با شماره 25 جوردن، اعتراض خود را به رفتار ناشایست عده‌ای از تماشاگران شالکه نشان دهند.

جوردن پس بازی جام حذفی، طرح شکایت از ناشناس را به محکمه قضایی ارائه داده است و کمیته کنترل و نظارت فدراسیون فوتبال هم در جلسه‌ای به این مورد رسیدگی خواهد کرد. باشگاه‌های ورزشی ما در اصل صاحب تیتر «فرهنگی ورزشی» هستند و در همین رابطه، بودجه قابل توجهی هم برای فعالیت‌های فرهنگی می‌گیرند. پنج هزار کیلومتر دور از تهران، خبری به گوش من می‌رسد که مطمئناً دروغی بیش نیست. خبر حاکی است که در رده امیدهای آسیا ویژن، رئیس باشگاهی، مبلغ ده میلیون تومان به حساب داوری می‌ریزد که بازی فردا را در بیاورد. داور نمی‌تواند بازی را در بیاورد و در پی آن به مدیر باشگاه زنگ می‌زند و از او معذرت‌خواهی می‌کند و می‌گوید ببخشید! من یک بازی به شما بدهکارم. در مورد سیسرو، سرمایه‌گذاری ترامپ، وزارت کمریش بارای فاشیست‌ها، حرکات تبعیض‌نژادانه تماشاگران شالکه و باشگاه‌های «فرهنگی ورزشی» کشورمان، خودتان قضاوت کنید.

 

بهمن فروتن

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز