خبرگزاری کار ایران

دغدغه این روزهای یحیی و پرسپولیس؛

به دنبال راهی برای مهار الدحیل و ستاره‌هایش

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۴۷۷

حریف قطری پرسپولیس یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های آسیا است می‌تواند روز سختی برای گل‌محمدی و شاگردانش رقم بزند.

به گزارش ایلنا، وقتی خبر پیشنهاد الدحیل به ماریو مانژوکیچ در رسانه‌ها منتشر شد هیچ‌کدام‌مان باور نمی‌کردیم مهاجم کروات گلزنی که قبل‌تر برای بایرن و اتلتیکو مادرید بازی کرده و همین تابستان قبل در فینال جام جهانی حضور داشت به قطر بیاید و برای شوالیه‌های سرخ دوحه بازی کند. با این وجود ظاهراً پیشنهاد قطری‌ها آنقدر چشمگیر بود که مانژو ستاره تازه فوتبال آسیا باشد و از قضا بشود اولین حریف پرسپولیس در لیگ قهرمانان 2020.

 مانژو که به الدحیل پیوست همه سراغ بازیکنان پرسپولیس رفتند و از آنها درباره این تقابل پرسیدند. اتفاقی که این یکی دو روز قبل از رویارویی دو تیم در هفته اول بازی‌ها حتماً ادامه خواهد داشت. اما همان زمان خبری شنیدیم مبنی بر اینکه معز‌علی مهاجم شاخص و ملی‌پوش الدحیل که زمستان قبل در جام ملت‌ها آقای گل شد و با تیم کشورش به قهرمانی قاره رسید به بلژیک ترانسفر شده است.

حدود یک ماه قبل بود که خبر آمد معزعلی به صورت قرضی و برای مدت نیم فصل به تیم لاسک لینز بلژیک منتقل خواهد شد اما حالا می‌شنویم که او در الدحیل مانده و سه‌شنبه شب احتمالاً کنار مانژوکیچ مقابل پرسپولیس بازی خواهد کرد!

اینکه چه اتفاقی افتاده که معزعلی به بلژیک نرفته الان دیگر زیاد مهم نیست بلکه تقابل بهترین خط دفاع لیگ برتر ایران در اولین بازی آسیایی فصل تازه با خط حمله‌ای است که فوق‌العاده خطرناک به نظر می‌رسد. در واقع اگر قبل از این الدحل یوسف العربی مراکشی با سابقه بازی در گرانادای لالیگا را داشت – که البته غالباً با پیراهن این تیم مقابل پرسپولیس ناکام یا غایب بود‌- و از مهاجمانی مثل یوسف المساکنی و معزعلی بهره می‌برد حالا مانژوکیچ را جای یوسف العربی به خدمت گرفته و معزعلی را همچنان در اختیار دارد، همانطور که یوسف المساکنی را حفظ کرده و البته محمد مونتاری را هم در اختیار دارد.

معزعلی همان مهاجمی است که در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 2018 تک گل الدحیل مقابل پرسپولیس را به ثمر رساند. این مهاجم 23 ساله این فصل در 13 بازی لیگ ستارگان تیمش 6 گل زده، مانژوکیچ هم فقط سه بازی در لیگ انجام داده که موفق به گلزنی نشده است. محمد مونتاری مهاجم 24 ساله و بلند قامت قطری هم که با پاسپورت قطری بازی می‌کند در 12 بازی 7 گل زده و خطرناک به نظر می‌رسد. ضمن اینکه دو گل هم در مسابقات دیگر به ثمر رسانده و در مجموع آمار خوبی دارد.

یوسف المساکنی بازیکن باتجربه تونسی که 8 سال است برای دحیل بازی می‌کند و فصل قبل به یوپن بلژیک قرض داده شده بود در 11 بازی لیگ 4 گل زده است.

از 27 گلی که الدحیل در این فصل لیگ ستارگان تا اینجا به ثمر رسانده یک گل هم سهم اسماعیل محمد دیگر مهاجم ملی‌پوش این تیم است. آخرین خرید دحیل برای خط آتش این تیم هم یک مهاجم اهل کره شمالی است که از تیم دوم یوونتوس به این تیم پیوسته. هان گوانگ سونگ از سال 2016 در تیم‌های ایتالیایی کالیاری، پروجا و یوونتوس B حضور در سری A، سری B و سری C را تجربه کرده فعلاً دو بازی ناقص در لیگ ستارگان انجام داده و گلی به ثمر نرسانده است.

الدحیل در 5 بازی آخرش که در لیگ ستارگان، جام حذفی و جام امیر قطر بوده مقابل السد و الریان باخته و گلی هم به ثمر نرسانده اما در سه بازی دیگر 9 گل به ثمر رسانده که 5 تای آن مقابل السیلیه و العربی در لیگ ستارگان و 4 تای دیگرش در مصاف با معیثر در جام امیر قطر بوده است.

در آخرین بازی مهم الدحیل که با شکست مقابل الریان همراه شد خط حمله این تیم با مانژوکیچ و معز‌علی آرایش داده شد اما در طول بازی مونتاری و هان گوانگ سونگ به میدان رفتند و آنها هم کاری انجام ندادند. در بازی با العربی هم زوج مانژو - معز‌علی بازی کرده بودند که علی دو بار دروازه تیم ده نفره حریف را باز کرد.

در فینال حذفی که از السد 4 گل خوردند این خط حمله کاری از پیش نبرد اما اگر به عقب‌تر برگردیم آخرین بازی که الدحیل در لیگ موفق به گلزنی شده حدود دو ماه قبل در برد 3 بر صفر مقابل الاهلی است که مساکنی و اسماعیل محمد گل زدند و معز‌علی با پنالتی کار حریف را تمام کرد تا نشان دهد خطرناک‌ترین و آماده‌ترین مهاجم حریف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز