خبرگزاری کار ایران

تاتنهام - منچسترسیتی: گواردیولا در میهمانی آقای خاص

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۹۵۳

بازی بزرگ هفته بیست و پنجم لیگ برتر انگلیس به مصاف امشب منچسترسیتی در خانه تاتنهام ختم می‌شود.

به گزارش ایلنا، در حال حاضر منچسترسیتی با 19 امتیاز اختلاف از لیورپول صدرنشین رده دوم جدول ایستاده و آنسوی میدان تیم تاتنهام با 6 امتیاز کمتر از چلسی در رده شم جدول قرار دارد. تاتنهام که پس از اخراج مائوریسیو پوچتینو به سراغ ژوزه مورینیو رفته بود با آگاهی از وظیفه سخت این سرمربی پرتغالی امیدوار است که حداقل به رتبه چهارم جدول رده بندی دست پیدا کند. چهار بازی بدون پیروزی تیم تاتنهام در بازه زمانی 28 دسامبر تا 18 ژانویه پیش بینی‌ها را به این سمت کشانده بود که آقای خاص در بازگشت به لیگ برتر انگلیس دوباره ناکامی را تجربه خواهد کرد اما آنها در تاریخ 22 ژانویه بازی خانگی را مقابل نوریچ با برتری پشت سر گذاشتند تا سه امتیاز ارزشمندی را به دست آورند. تاتنهام در رتبه ششم از نظر آمار در برد و باخت با منچستریونایتد برابر است و این در حالی است که آنها اگر همانند چلسی در 8 مسابقه شکست خورده‌اند اما 4 پیروزی کمتر تجربه کرده‌اند.

غیبت هری کین به دنبال جراحی همسترینگ به تاتنهام آسیب رسانده است و این باشگاه علی رغم وجود حدس و گمان‌های زیادی، در آخرین روز از نقل و انتقالات زمستانی خرید یک مهاجم تمام عیار را تضمین نکرده است. مورینیو به همراه تیمش در ماه فوریه روزهای سختی را تجربه خواهند کرد. بعد از مسابقه امروز آنها باید در هفته بیست و پنجم به مصاف استون ویلا بروند و پس از آن در تاریخ 16 فوریه بازی دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی باشگاه‌های انگلستان را مقابل ساوتهمپتون برگزار خواهند کرد. سه روز پس از این بازی آنها باید در بازی دور رفت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر لایپزیش قرار بگیرند که آن مسابقه هم تماشایی خواهد بود. ممکن است یک مهاجم جدید در ماه ژانویه به تاتنهام اضافه نشده باشد اما اسپرز در اوایل هفته گذشته خبر امضای استیون برگوین از PSV آیندهوون را اعلام کرد. این بازیکن 22 ساله در 16 دیدار لیگ هلند در این فصل موفق 5 گل به ثمر رسانده و 10 پاس گل داده است و پیش بینی می‌شود بتواند در برابر منچسترسیتی بازی کند.  تاتنهام در 6 بازی اخیر مقابل منچسترسیتی از دستیابی به برتری بازمانده و در مقابل از سال 2016 تا به امروز در بازی خانگی مقابل سیتی شکست نخورده‌اند که فرم مناسب آنها در بازی‌‎های خانگی را نشان می‌دهد. 

علاوه بر این تاتنهام در فصل جاری از بین 18 امتیاز ممکن در رویارویی با تیم‌‎هایی که بالاتر از آنها در جدول رده بندی حضور داشته‌اند تنها به یک امتیاز دست یافته است. همچنین تاتنهام با هدایت مورینیو طی 17 مسابقه تنها در دو بازی موفق به ثبت کلین شیت شده است که همین انگیزه مهاجمان منچسترسیتی را افزایش می‌دهد. با توجه به آمار و ارقام و وضعیت دو تیم در جدول تساوی برابر تاتنهام بهترین نتیجه است و منچسترسیتی به غیر از برد در این مسابقه به نتیجه دیگری راضی نخواهد بود. فاصله امتیازی منچسترسیتی با لیورپول صدرنشین به عدد 19 رسیده است و هرگونه ناکامی از سوی آنها، تیم تحت هدایت یورگن کلوپ را به قهرمانی درلیگ برتر انگلیس نزدیک‌تر می‌کند. در دور برگشت مسابقات منچسترسیتی موفق شد با شکست لسترسیتی سه امتیاز از این تیم جلو بیفتد و همین فاصله را هم تا به امروز حفظ کند.

با این حال قهرمان فصل گذشته لیگ جزیره با گذشت 24 هفته 5 شکست را تجربه کرده است که نشانه از ضعف آنها دارد و ناامیدی در تیم پپ گواردیولا را نشان می‌دهد. گواردیولا با منچسترسیتی در پنج بازی اخیر خارج از خانه لیگ انگلیس که به شمال لندن سفر کرده است به برتری رسیده است. علاوه بر این، آنها در 11 مسابقه از 12 بازی اخیر لیگ خود در لندن پیروز شده‌اند. منچسترستی با شکست یک بر صفر مقابل منچستریونایتد در نیمه نهایی جام اتحادیه وارد این بازی می‌شود و آنها به این شکست توجهی ندارند چرا که با توجه به برتری سه بر یک در بازی رفت در مجموع با نتیجه 3 بر 2 راهی مرحله فینال شدند. تیم گواردیولا همچنین در مرحله چهارم جام حذفی هم با نتیجه 4 بر صفر فولام را شکست داد تا راهی دور بعدی شود و آخرین بازی آنها در لیگ انگلیس در تاریخ 21 ژانویه با برتری یک بر صفر برابر شفیلدیونایتد به پایان رسیده بود. در واقع سیتی 4 بازی از 5 بازی اخیر خود را برده و در دیدار برابر تیم‌های برنلی، آرسنال، استون ویلا و شفیلد یونایتد، 14 گل به ثمر رسانده است. منچسترسیتی به غیر از موفقیت در لیگ برتر انگلیس و نزدیک شدن به صدر جدول بازی سختی را در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان برابر رئال مادرید پیش رو دارد.

از دو تیم چه خبر؟

تاتنهام مجدداً بدون حضور هری کین، موسی سیسوکو و بن دیویس از طریق مصدومیت همراه خواهد بود، اما با این حال مورینیو تیم ملی کاملاً متناسب با این رقابت دارد. برگوین به عنوان مهاجم تازه وارد امیدوار است تا در ترکیب اصلی حضور داشته باشد اما قابل پیش بینی است که او به عنوان بازیکن تعویضی به ترکیب اضافه شود و به جای او سون هیونگ مین و لوکاس مورا در خط حمله بازی کنند. اندومبله، سانچز و تانگانگا برای حضور در ترکیب ثابت تلاش می‌کنند در حالیکه دله آلی هم با توجه به فرم آماده‌اش می‌تواند گزینه مناسبی برای حضور در ترکیب باشد. سرگی آئوریر و رایان سسنیون هم بازیکنانی هستند که حضورشان در ترکیب محتمل است.

در مورد منچسترسیتی، لروی سانه هنوز علیرغم بهبودی پس از مصدومیت از ناحیه زانو کاملا آماده نیست، اما گواردیولا روز جمعه گفت که آیمریک لاپورته، فرناندینیو و بنجامین مندی همه در دسترس هستند. به احتمال زیاد لاپورته و فرناندینیو به عنوان دو مدافع میانی بازخواهند گشت، در حالی که الکساندر زینچنکو می‌تواند حضور داشته باشد و ژائو کانسلو به نیمکت منتقل شود. در خط میانی ایلکای گوندوغان و برناردو سیلوا می‌توانند حضور داشته باشند با وجود اینکه ریاض محرز، سرخیو آگوئرو و رحیم استرلینگ در خط حمله بازی کنند. همینطور ادرسون که در بازی نیمه نهایی جام اتحادیه نیمکت نشین بود جانشین کلودیور براوو خواهد شد. 

ترکیب احتمالی:

 تاتنهام: لوریس، اوریه، آلدرویرلد ، سانچز ، تانگانا، لوسلسو، وینکس، اندومبله، آلی، لوکاس، سون

منچسترسیتی: ادرسون، واکر، فرناندینیو، لاپورته، زیچنکو، گوندوغان، رودری، دی بروین، محرز، آگوئرو، استرلینگ

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز