خبرگزاری کار ایران

اندر حکایت یک طلوع عجیب؛ شایستگی وزارت ورزش برای استیضاح!

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۲۱۸

مازیار ناظمی روز گذشته بالاخره از ساختمان سفید رنگ وزارت ورزش در خیابان سئول به جایی جدید نقل مکان کرد. به فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری. فدراسیونی که نسبتاً در حاشیه قرار دارد و از آن خیلی خبری بیرون نمی‌آید.

به گزارش ایلنا، حکم او البته به صورت سرپرستی است و مأموریت اصلی ناظمی برگزاری انتخابات قریب‌الوقوع چند ماه آتی‌ست. با این همه به نظر می‌رسد حضور مازیار ناظمی در رأس یکی از فدراسیون‌های ورزشی، تصمیم دفعی و آنی نبوده و وزیر ورزش از مدت‌ها قبل در فکر آن بوده.

ناظمی یکی از قدیمی‌ترین مدیران حاضر در وزارت ورزش است. او قبل از سلطانی‌فر در وزارتخانه بود و سخنگویی محمود گودرزی را برعهده داشت. مازیار حتی قبل انتخاب وزیر هم در وزارتخانه حضور داشت و وقتی دولت موفق نمی‌شد برای وزیر ورزش انتخابی‌اش رأی اعتماد بگیرد، با سرپرست‌های این وزارتخانه کار می‌کرد. به همین دلیل خاطرم هست که خیلی‌ها او را تصمیم‌ساز می‌دانندو وقتی قصد انتقاد از تصمیم‌های وزارت ورزش دارند، مازیار ناظمی را هم در مظان اتهام قرار می‌دهند. مازیار که به واسطه شغل قبلی‌اش (گویندگی رادیو و تلویزیون) در بین مردم شناخته شده است، در چند سال گذشته با حضور پررنگ در شبکه‌های اجتماعی مجازی از جمله توییتر، حاشیه‌های زیادی برای ورزش ایران، وزارت ورزش و شخص خودش ساخته است. این روزها اگر کلمه «طلوع» را در توییتر جست وجو کنید قطعاً به نام مازیار ناظمی می‌رسید. مدیری که انگار از روی نیت دوست دارد در هر زمینه‌ای بگوید در حال طلوع هستیم و از اینکه در فضای مجازی اصطلاحاً وایرال شود، ترسی ندارد و حتی استقبال هم می‌کند. او اولین بار این کلیدواژه را در زمان انتخاب سرمربی تیم ملی ابداع کرد. همان توییت هم بود که شائبه دخالت وزارت ورزش در روند تعیین سرمربی بعد از رفتن کی‌روش را قوت بخشید و نشان داد فدراسیون فوتبال با نظرات وزارتخانه ورزش است که به پیش می‌رود.

مازیار ناظمی البته به موازات فعالیت در توییتر و اینستاگرام، چندسالی است که فعالیت گسترده‌ای برای ورود به فدراسیون‌های ورزشی را هم آغاز کرده است. او هم در انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال حضور داشت و هم در انتخابات جودو. حتی برای فدراسیون ناشنوایان هم ثبت نام کرد و هربار به دلیلی موفق نشده به ریاست برسد. نکته جالب اینجاست که انگار در ذهن او هیچ تفاوتی بین مدیریت در این سه فدراسیون کاملاً متفاوت وجود ندارد. ناظمی که قاعدتاً به دلیل حضور طولانی مدتش در وزارت ورزش پا به هر انتخاباتی بگذارد به عنوان گزینه شخص وزیر قلمداد می‌شود حالا در فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی خواهد بود. فدراسیونی که هیچ سنخیتی با فدراسیون‌های قبلی که ناظمی می‌خواست مدیریت آنها را برعهده بگیرد ندارد.

با این همه هستند کسانی که حضور او در این فدراسیون را اتفاقی مثبت قلمداد می‌کنند. حالا ناظمی باید به زودی با سمت مهمش در وزارت ورزش خداحافظی کند و این یعنی پایان حاشیه‌ها و مصاحبه‌های جنجالی آقای سخنگو. این مسأله می‌تواند هم به نفع ورزش ایران تمام شود، هم وزارت ورزش و هم شخص خودش. او حالا دیگر در چشم نخواهد بود و شاید حاشیه‌های وزارت ورزش هم به حداقل برسد. برخی بر این باورند که وزارت ورزش اصلاً به همین دلیل بوده که ناظمی را در فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی مأمور کرده تا به نوعی به صورت محترمانه عذر سخنگوی قدیمی‌اش را خواسته باشد. از وزارت ورزش شنیده می‌شود که مسعود سلطانی‌فر به شدت به دنبال انتخاب یک جانشین مناسب برای مازیار ناظمی است. شخصی که هم رسانه را بشناسد هم ارتباط خوبی با رسانه‌ها داشته باشد و هم خیلی دوست نداشته باشد در رسانه‌های مجازی فعالیت کند.

ظاهراً قرار است شخصی که قبلاً سابقه حضور در مجلس را داشته، به زودی به عنوان سخنگوی جدید وزارت ورزش معرفی شود و این یعنی پایان رسمی حضور مازیار ناظمی در سمت مدیر کلی روابط عمومی و سخنگویی وزارت ورزش و جوانان.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز