خبرگزاری کار ایران

استقلال و پرسپولیس مثل هم

بررسی عملکرد تیم‌ها در نقل و انتقالات زمستانی

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۵۹۸

برای دو تیم پرطرفدار پایتخت یک نسخه برای ادامه لیگ نوزدهم پیچیده شد. هر دو که در شروع فصل سرمربیان خارجی را روی نیمکت خود می‌دیدند، حالا با مربیان وطنی کار خود را ادامه می‌دهند.

به گزارش ایلنا، مهلت نقل و انتقالاتی زمستانی فوتبال ایران به پایان رسید و از این به بعد تیم‌ها فقط می‌توانند بازیکنان آزاد در اختیار بگیرند. تیم‌های مدعی در تلاش بودند که برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر خود را تقویت کنند و از جمع مدعیان فقط صنعت نفت آبادان است که بازیکنی جذب نکرده است. در این گزارش عملکرد مدعیان لیگ نوزدهم در نقل و انتقالات زمستانی را بررسی کرده‌ایم.

استقلال و پرسپولیس در همه چیز شبیه به هم

برای دو تیم پرطرفدار پایتخت یک نسخه برای ادامه لیگ نوزدهم پیچیده شد. هر دو که در شروع فصل سرمربیان خارجی را روی نیمکت خود می‌دیدند، حالا با مربیان وطنی کار خود را ادامه می‌دهند. استقلالی‌ها را فرهاد مجیدی هدایت می‌کند و پرسپولیسی‌ها هم یحیی گل محمدی را روی نیمکت خود می‌بینند.

در جذب بازیکن هم هر دو تیم فعلا یک مهاجم جذب کرده‌اند. استقلالی‌ها ارسلان مطهری را جذب کرده‌اند و پرسپولیسی‌ها هم کریستین اوساگونا که فصل گذشته سابقه‌ی بازی در لیگ ایران را داشت را در اختیار گرفته‌اند. دو باشگاه به دنبال این هستند که بازیکنان دیگری جذب کنند. استقلالی‌ها در یکقدمی بستن قرارداد برنی ایبینی بودند که کنسل شد و پرسپولیسی‌ها هم به دنبال جذب آنتونی استوکس هستند.

مرتض آقاخان، میلاد باقری و سجاد آقایی سه خروجی استقلال در نیم فصل بوده‌اند. پرسپولیسی‌ها هم حسین ماهینی، فرشاد احمدزاده و آدام همتی را کنار گذاشته‌اند.

تقویت خط دفاعی در دستور کار ژنرال

امیر قلعه‌نویی مانند فصل گذشته که بعد از پرسپولیس همراه با سپاهان نایب قهرمان شد، در این فصل هم تا پایان هفته‌ی شانزدهم همراه با سپاهان بعد از پرسپولیس در رده‌ی دوم قرا گرفته است. دو مدافع او عزت‌الله پورقاز و محمد ایرانپوریان با مصدومیت رو‌به‌رو شده‌اند که مصدومیت پورقاز شدید است و سپاهانی‌ها باید با خرید بازیکن در خط دفاعی جای خالی او را پر می‌کردند. محمد طیبی و مهدی ترکمان دو مدافعی هستند که سپاهانی‌ها در نیم فصل خریدند. علاوه بر این دو بازیکن، سروش رفیعی هافبک طراح باشگاه شهرخودرو دیگر خرید زمستانی سپاهانی‌ها است. مهدی رحیمی و حامد بحیرایی هم دو بازیکن جدا شده از جمع سپاهانی‌ها در نیم فصل بوده‌اند.

فولاد و صنعت نفت برخلاف هم

صنعت نفت آبادان هیچ خریدی در تعطیلات زمستانی نداشت. آبادانی‌ها البته کار سختی در حفظ عیسی آل‌کثیر آقای گل فعلی لیگ برتر داشتند که در این امر موفق بودند و با وجود پیشنهاد مدعیان لیگ برتر او را حفظ کردند.

دیگر تیم استان خوزستان، فولاد عملکردی متفاوت نسبت به صنعت نفت داشت. آن‌ها در تعطیلات زمستانی سینا زامهران، آیاندا پاتوسی، محمد زبیر نیک نفس و فرشاد احمدزاده را جذب کردند. انس بنی یاسین، روح‌الله سیف‌اللهی و میثم دورقی هم جدا شده‌های فولاد در تعطیلات زمستان هستند.

تراکتور که در ابتدای فصل با سر و صدای زیاد در فصل نقل و انتقالات حاضر شده بود، در تعطیلات زمستانی فعلا فقط یک بازیکن خریده است. میلاد فخرالدینی تنها خرید تبریزی‌ها در نیم فصل اول است. ابوالفضل رزاقپور، یوکیا سوگیتا، کوین فورچونه و سید احمد موسوی جدا شده‌های تراکتور در تعطیلات زمستانی هستند.

شهرخودرو هم که یحیی گل‌محمدی را دیگر روی نیمکت خود نمی‌بیند در تعطیلات زمستانی میلاد سرلک، حسن جعفری، روح‌الله سیف‌اللهی، محمدرضا خلعتبری و علی طاهران را به خدمت گرفته است. شهرخودرویی‌ها علاوه بر یحیی، 7 بازیکن خود را هم دیگر در ادامه فصل در اختیار ندارند. روح‌الله باقری، رضا صدری، سینا زامهران، یونس شاکری، سروش رفیعی، حسین منادی و فرشاد محمدی‌مهر بازیکنان جدا شده از جمع شهرخودرو هستند. 

نفت مسجد سلیمان با بیشترین ورودی

نفت مسجد سلیمان که این فصل همراه با تارتار عملکرد قابل قبولی داشت با جذب 7 بازیکن در تعطیلات زمستانی بیشترین بازیکن را در بین تیم‌های لیگ نوزدهم جذب کرده است. این تیم 4 خروجی هم داشته. ماشین سازی تبریز هم مانند صنعت نفت بازیکنی در نقل و انتقالات جذب نکرده. 3 بازیکن از جمع تبریزی‌ها در تعطیلات زمستانی جدا شده‌اند. نساجی مازندران 3 بازیکن جذب کرده و 5 بازیکن از جمع آن‌ها جدا شده‌ است. ذوبی‌ها هم 3 بازیکن جذب کرده‌اند و 6 بازیکن هم از جمع اصفهانی‌ها جدا شده‌اند.

پارس جنوبی جم که هومن افاضلی را در ادامه‌ی فصل به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می‌بیند، 5بازیکن جذب کرده و 3 بازیکن از دست داده است. سایپایی‌ها هم 4 بازیکن به خدمت گرفته‌اند و 2 بازیکن هم از جمع آن‌ها جدا شده است. پیکانی‌ها که توانستند شهریار مغانلو را حفظ کنند، 3 بازیکن جذب کرده‌اند و یک بازیکن از جمع آن‌ها جدا شده است. گل گهر سیرجان هم 5 بازیکن جذب کرده و 5 بازیکن هم از جمع آن‌ها جدا شده است. تیم قعرنشین شاهین 6 بازیکن جذب کرده و 5 بازیکن هم از جمع آن‌ها جدا شده است. شهرخودرو با 7 خروجی، بیشترین تعداد بازیکن جدا شده در تعطیلات زمستانی را در لیگ نوزدهم داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز