خبرگزاری کار ایران

فریبا:

جسارت فرهاد در قبول هدایت استقلال قابل‌تقدیر است!/ جای باشگاه بودم با مجیدی قرارداد چندساله می‌بستم

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۷۴۲

پیشکسوت تیم استقلال می گویدمجیدی هم کار بسیار سختی پیش‌رو دارد و باید از سوی باشگاه هم شرایط و امکانات فراهم شود و موردحمایت باشد تا بتواند موفق شود.

به گزارش ایلنا، بهتاش فریبا پیشکسوت تیم استقلال معتقد است فرهاد مجیدی در این مقطع نباید زیر فشار هواداران قرار بگیرد چراکه دوران استراماچونی تمام‌شده و دیگر نباید به او فکر کرد بلکه باید از کادرفنی جدید حمایت کرد تا بتوانند با آرامش کار کنند و استقلال را به جایگاه اصلی‌اش برسانند. 

استراماچونی بالاخره نیامد و انگار باشگاه استقلال 3 هفته سرکار بود. در این رابطه چه نظری دارید؟

شروع این اتفاق از سوی باشگاه خود ما بود و اگر سروقت به تعهدات عمل می‌کردند کار به اینجا نمی‌کشید اما استراماچونی که در حرف‌هایش مدام می‌گفت وابسته به هواداران است و بحث آن پسربچه نابینا را مطرح کرد، معلوم شد که همه این حرف‌ها بیخودی بوده و 3 هفته استقلال را سرکار گذاشت. باشگاه با تمام این اتفاقات خواستار بازگشت او بود اما به‌جایی رسید که کار ست شد. نمی‌دانم در قطر جلسه‌ای برگزار شد یا نه و چه کسی دروغ می‌گوید و چه کسی راست می‌گوید اما درنهایت کار استراماچونی تمام شد. در این شرایط باید گزینه داخلی می‌آوردند چون مربی خارجی تا می‌خواست با تیم و فوتبال ما آشنا شود فصل تمام‌شده بود.

فرهاد مجیدی گزینه خوبی بود؟

به نظرم بهترین گزینه را انتخاب کردند چون حضور فرهاد که دو هفته پیش مطرح شد توجیه نداشت اما الان توجیه کامل دارد . باید گزینه ایرانی انتخاب می‌کردند که شناخت کامل از تیم داشته باشد و فرهاد را انتخاب کردند. مجیدی هم به خاطر انتخاب مجید نامجو مطلق در کادر خودش انتخاب هوشمندانه‌ای داشت و می‌تواند از تجربیات نامجو مطلق خیلی استفاده کند. مجیدی بدن‌ساز اسپانیایی هم در نظر گرفته است که تصمیم خوبی است چون کادرفنی خیلی مهم است به‌خصوص اینکه مربی جوانی داریم و دستیاران باید به فرهاد خیلی کمک کنند.

به نظر شما فرهاد مجیدی با قبول هدایت استقلال ریسک نکرد؟

مربی جوان انگیزه دارد و به‌روز است و جسارت هم دارد و این جسارت فرهاد قابل‌تقدیر است و امیدوارم شرایط به‌گونه‌ای باشد که مجیدی موفق شود چون فرهاد اگر امسال موفق شود می‌تواند تا سال‌ها مربی این تیم باشد و کمک کند استقلال به جایگاه اصلی‌اش برگردد. شرایط هم ازنظر نفری و بازیکن خوب است و ممکن است برای حضور در آسیا تیم به تقویت نیاز داشته باشد اما برای بازی‌های داخلی نفرات خوبی دارند. کم و کاستی‌هایی در بعضی از پست‌ها هست که می‌شود آن را جبران کرد. اگر باشگاه حمایت کامل را از فرهاد داشته باشد تیم به جایگاه اصلی‌اش برمی‌گردد.

فرهاد زیر فشار اسم استراماچونی قرار نمی‌گیرد؟

خواهش من از هواداران این است که از فرهاد و تیم حمایت کنند. استقلال 4-5 سال است که جام نگرفته و روزهای سختی را پشت سر گذاشته و به صدر جدول هم رسید و با ناملایماتی که بود الان پنجم جدول هستیم که در این ماجرا استراماچونی و باشگاه مقصر هستند. تا وقتی تکلیف روشن نبود از استراماچونی حمایت کردیم اما الان تکلیف روشن‌شده و داستان استراماچونی تمام‌شده است. دنبال مقصر نیستم و طبیعی است هرکسی می‌آمد باید از او حمایت می‌کردیم. فرهاد از خودمان است و برای این تیم زحمت‌کشیده است و شاید این شرایط برای هواداران سخت باشد اما باید حمایت کامل داشته باشیم چون استراماچونی نیامد و حالا فرهاد سرمربی تیم است که هواداران هم قبولش دارند و کمک کنند تا تیم به جایگاه اصلی‌اش برگردد.

عده‌ای می‌گویند فرهاد را آوردند تا فشارها را کمتر کنند این فرضیه را قبول دارید؟

نمی‌دانم، این سؤال را باید خودشان جواب بدهند اما فرهاد قبلاً هم بوده و 5 تا بازی سرمربی تیم بوده و دلیلی برای بستن دهن هواداران نیست. ما گزینه خارجی نمی‌توانستیم بیاوریم و در بین داخلی‌ها هم از همه بهتر فرهاد مجیدی بود چون استقلال را کاملاً می‌شناسد و مربی تیم بوده و زمان را برای شناخت تیم از دست نمی‌دهد.

چه توصیه‌ای برای فرهاد در این مقطع دارید؟

نمی‌دانم ما اصلاً می‌توانیم توصیه بکنیم یا نه اما پیشنهادم این است که تمرکز کامل روی کارش داشته باشد و از حاشیه دوری کند و کار زیاد انجام بدهد تا تیم را به جایگاه اصلی‌اش برساند.

فکر می‌کنید فرهاد مجیدی در این مأموریت موفق می‌شود؟

امیدوارم و دعا می‌کنم این اتفاق بیفتد و فرهاد موفق شود چون استقلال پتانسیل لازم را برای موفقیت دارد.

قرارداد مجیدی با استقلال یک‌فصل و نیم است. این مدت قرارداد بستن با مجیدی اتفاق خوبی برای استقلال هست؟

بله، هرکسی می‌آمد باید این‌طوری قرارداد می‌بست چون برای نیم‌فصل کسی قرارداد نمی‌بندد. من اگر جای باشگاه استقلال بودم با فرهاد سه سال و نیم قرارداد می‌بستم چون در دنیا هم همین کار را می‌کنند و ما هم از دنیا یاد بگیریم.

امسال از فرهاد مجیدی انتظار قهرمانی در لیگ برتر دارید؟

کار خیلی سخت است و الان تیم‌های دیگری غیر از پرسپولیس و سپاهان هم مدعی هستند. تراکتور به بالای جدول رسیده و صنعت نفت هم مدعی شده و شهر خودرو هم خودش را می‌رساند اما ما هم استقلال هستیم و دنبال قهرمانی هستیم.

بااین‌همه مدعی مهم‌ترین عامل برای قهرمانی چیست؟

باید روی کارشان تمرکز کنند. باشگاه شرایط خوبی داشته باشد و هوادار حمایت کامل را از تیم داشته باشد تا کادرفنی و بازیکنان با آرامش کار کنند. این‌طوری نباشد که اگر اولین بازی مساوی شد هوادار موضع بگیرد. باید تا آخر فصل از تیم حمایت کنیم چون مطمئنم در 2-3 بازی آخر تکلیف قهرمان مشخص می‌شود و هوادار باید صبر داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز