خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین بازی امروز را از دست ندهید!

کاپیتان‌های سابق، سرمربیان امروز: جدال آرسنال و چلسی در امارات

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۵۰۷

تیم فوتبال آرسنال امروز برای اولین بار با هدایت میکل آرتتا در ورزشگاه امارات، به مصاف چلسی خواهد رفت.

به گزارش ایلنا، آرسنال بعدازظهر امروز میزبان چلسی است و میکل آرتتا برای اولین بار در ورزشگاه امارات روی نیمکت می‌نشیند. چلسی در حالی سفر کوتاهی به ورزشگاه آرسنال دارد که در بین چهار تیم برتر جدول ایستاده و البته جایگاه قرص و محکمی ندارد. آرتتا بعد از یک امتیاز مقابل بورنموث اعلام کرد با توجه به عملکرد این تیم در بازی‌های گذشته انتظارش از بازیکنان فراتر رفته است. اگرچه یک امتیاز برای سرمربی که در این وضعیت آرسنال را تحویل گرفته نتیجه قابل قبولی بوده اما او نیاز دارد تا برای اثبات خود به هواداران و کسب جایگاه محبوب بین سکوها در بازی امروز موفق باشد. بعد از دومین تساوی متوالی این فصل که برای توپچی‌ها به دست آمد آنها اکنون با فقط 5 پیروزی از 19 مسابقه جایگاه  یازدهم جدول رده بندی را در اختیار دارند. با این حال آرسنال با رقیب امروزش فقط 8 امتیاز فاصله دارد و این مسابقه را یک فرصت عالی می‌بیند. آرتتا در فاصله سه روز بعد با منچستریونایتد بازی دارد و او اگر بتواند در این دو مسابقه سربلند از زمین خارج شود با کم کردن فشارها از روی دوشش می‌تواند برنامه‌های نقل و انتقالاتی برای تقویت آرسنال را به خوبی پیش ببرد.

با وجود مواضع متضاد دو باشگاه، لمپارد از ناتوانی تیمش در ساختن آنچه که انگلیسی‌ها بهترین عملکرد خود در فصل مقابل تاتنهام هاتسپور می‌دانند، ناامید است. تیم لمپارد در 10 بازی گذشته روند سینوسی داشته و فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده است. چلسی بعد از برد کریستال پالاس مقابل منچسترسیتی شکست خورد؛ برابر والنسیا در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به تساوی رضایت داد و بعد در خانه با نتیجه یک بر صفر مغلوب وستهام شد. چلسی در بازی بعدی جبران کرد و استون ویلا را از پیش رو برداشت اما در هفته بعد این بار شکست سنگینی را مقابل اورتون متحمل شد. در آخرین هفته از مسابقات دور گروهی لیگ قهرمانان لمپارد یک پیروزی دیگربه دست آورد و لیل را شکست داد. او در بازگشت به لیگ انگلیس در سه بازی گذشته به دو شکست و یک پیروزی دست پیدا کرد. او با وجود غلبه در تاتنهام مقابل بورنموث و ساوتهمپتون شکست خورده است. لمپارد در مواجهه با تاپ سیکس برابر منچسترسیتی و لیورپول شکست خورده، مقابل لسترسیتی به تساوی رسیده و ولورهمپتون و تاتنهام را شکست داده است. باید ببینیم فرانک لمپارد یکی دیگر از بازی‌های بزرگ این فصل را با چه نتیجه‌ای به پایان می‌برد.

از دو تیم چه خبر؟

آرسنال می‌تواند از کالوم چمبرز بعد از محرومیت در بازی گذشته استفاده کند. چمبرز بازی باکسینگ دی مقابل بورنموث را به دلیل پنج کارته بودن از دست داده بود. راب هالدینگ، سئاد کولاسیناچ و کیران تیرنی سه بازیکن مصدوم آرسنال هستند که در این بازی آرسنال را همراهی نمی‌کنند. گابریل مارتینلی هم با آسیب دیدگی از ناحیه همسترینگ به این بازی نرسیده و به تعداد مصدومان توپچی‌ها اضافه شده است.

مارکو آلونسو و رییس جیمز با آزمایش و تایید در آخرین دقایق پیش از سفر به ورزشگاه امارات به این بازی رسیده‌اند. این دو در مسابقه قبلی که با شکست دو بر صفر چلسی در بازی خانگی مقابل ساوتهمپتون به دست آمده بود حضور نداشتند. متئو کواچیچ و میسون مونت به احتمال فراوان در بازی امروز می‌توانند در ترکیب چلسی با تایید فرانک لمپارد مورد استفاده قرار بگیرند.

آمار بازی

آرسنال از سه بازی اخیر خانگی خود مقابل چلسی به دو پیروزی دست پیدا کرده است - یک بازی با تساوی تمام شد - همانگونه که آنها از 12 بازی اخیر مقابل چلسی فقط به دو بازی رسیده‌اند(5 بازی مساوی شده و 5 شکست برای آرسنال ثبت شده است.)

آرسنال وقتی اولین گل را به ثمر رسانده، هرگز بازی خانگی در لیگ برتر برابر چلسی را از دست نداده است و از 15 مسابقه‌ای که آنها در به ثمر رساندن اولین گل موفق بوده‌اند 11 بازی را بردند و 4 مرتبه هم تساوی حاصل کار بوده است.

آرسنال آخرین بازی در سال 2018 را با نتیجه 5 بر یک مقابل لیورپول از دست داده بود. توپچی‌ها قبل از آن آخرین بار در سال 1995 سال را با شکست به پایان برده بودند. 

چلسی طی 16 سال گذشته تنها در یک بازی آخر سال شکست خورده( 3 بر یک مقابل استون ویلا در سال 2011) آنها طی این مدت 11 پیروزی و 4 تساوی به دست آورده‌اند.

کنفرانس خبری مربیان

مهم‌ترین نکته قابل توجه روی نیمکت آرسنال بعد از برکناری اونای امری، سرنوشت مسوت اوزیل است که مدت‌هاست غیرقابل پیش بینی است. با این حال آرتتا موضع مثبتی نسبت به این بازیساز آلمانی دارد. آرتتا درباره عملکرد اوزیل مقابل بورنموث گفت: منصفانه باید بگویم از زمانی که من به باشگاه آرسنال برگشتم نگرش او در تمرینات فوق العاده و باورنکردنی است.   وقتی آماده می شدیم و می دیدیم که در کجا می توانیم به حریف حمله کنیم اعتقاد داشتیم که او می تواند یک نکته کلیدی باشد.  او به خوبی در ترکیب جواب داد و با او می‌توانستیم دو یا سه گل بیشتر به حریف بزنیم.

در مقابل آرتتا که به تازگی کارش را آغاز کرد فرانک لمپارد درباره وضعیت نتیجه گیری تیمش مورد انتقاد قرار گرفته است. سرمربی آبی‌های لندن درباهر وضعیت نامساعد تیمش گفت: حریفان ما شرایط را سخت می‌کنند. ما به اندازه کافی فرصت ایجاد نمی‌کنیم و همانند ابتدای فصل نیستیم. در بازی‌های خانگی از ما سوالات متفاوتی پرسیده می‌شود و در حال حاضر ما به آنها پاسخ نمی‌دهیم. دقیق بگویم در پاس‌های آخر خیلی دقیق نیستیم. ما مجبور هستیم تا سخت تلاش کنیم و دوباره روند خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز