خبرگزاری کار ایران

بانوی قهرمان وزنه برداری در «سلام صبح بخیر»:

بانوی شگفت انگیز ورزش ایران؛ فکر می‌کنند وزنه‌برداری رشته آقایان است/ فوتبالیست بودم و وزنه‌بردار شدم

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۰۹۹

سعید اکبری امروز در این برنامه میزبان سیده الهام حسینی وزنه بردار تیم ملی ایران بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی «سلام صبح بخیر»، نخستین بانوی ایرانی که موفق شد در وزنه برداری مدال کسب کند، درباره نحوه گرایش به سمت این رشته توضیح داد: اتفاقا با توجه به زمان کمی که این رشته وارد ایران شده در بین بانوان طرفداران زیادی دارد و من دو سال است در این رشته فعالیت می کنم.

وی افزود: کار سخت بود اما چون من سابقه ورزش حرفه ای را قبل از وزنه برداری داشتم به من کمک کرد. من بدنسازی را حرفه ای کار می کردم. در لیگ برتر فوتبال بانوان هم در تیم نگین اشترانکوه بودم. رزمی هم کار می کردم.

حسینی درباره اینکه چطور شده این ورزش‌ها به ویژه فوتبال را رها کرده، تاکید کرد: بدنسازی را رها نکرده ام و مکمل خوبی برای وزنه برداری است. فوتبال هم به این خاطر که اسپانسر نبود، آنطور که باید در مسابقات حاضر نمی شدیم، مشکلات زیاد بود و برای من راضی کننده نبود و سطحی که می خواستم به آن برسم مسجل شد. من بعد از آن مچ اندازی هم کار کردم و قهرمان قهرمانان کشور شدم. بعد از آن هم وزنه برداری را شروع کردم.

وی درباره کسب مدال خود گفت: مسابقات ترکیه برای گزینش المپیک بود. در این مسابقه خیلی از کشورهایی که برای کسب سهمیه می آیند شرکت کرده بودند. از نظر کمی و کیفی سطح مسابقات خوب بود و من همه تلاشم را کردم یک نتیجه در شان وزنه برداری کسب کنم.

حسینی درباره رکورد خود توضیح داد: در مسابقات من 88 یک ضرب زدم که از رکورد شخصی خودم کمتر بود. اول 93 زدم که متاسفانه قدری زود بلند شدم. شرایط مسابقه و تمرین به هر حال متفاوت است البته همه چیز برای من مهیا بود. در دو ضرب هم 110 زدم که رکورد شخصی من 114 بود و برای من 116 یعنی بالاتر گرفتند. به هر حال من کم تجربه هستم و نیاز داریم مسابقات بیشتری برویم.

وی افزود: من در مجموع 198 کیلو وزنه زدم و نفر قهرمان در یک ضرب 98 و در دو ضرب 126 زد.

حسینی درباره شانس کسب سهمیه المپیک گفت: شرایط وزنه برداری نسبت به رشته های دیگر متفاوت تر است و فدراسیون مقرر کرده که هر ورزشکار باید در 6 مسابقه گزینشی المپیک شرکت کند. من در سه مسابقه شرکت کردم و سه مسابقه دیگر مانده است و در نهایت مشخص می شود می توانم سهمیه بگیرم یا خیر. ناامید هم نیستم.

این بانوی وزنه بردار تاکید کرد: من تازه اول راه هستم و اگر بخواهم واقعیت را بگویم کار خیلی آسان نیست و من به شخصه تمام تلاشم را می کنم یک امتیاز خوب کسب کنم و جزو نفرات برتر باشم اما کار آسانی نیست اما هیچ چیز غیرممکن نیست و با حمایت فدراسیون تمام تلاشم را می کنم.

حسینی درباره حضور در مسابقات با حجاب اسلامی توضیح داد: قبل از مسابقات ترکیه در مسابقات آسیایی چین و تایلند هم با حجاب حاضر شده بودیم. فدراسیون جهانی در این باره مشکل خاصی نداشته و از سال 2010 حجاب مشکلی نداشته و همان موقع هم خانمی از آمریکا با حجاب حاضر شد و از مصر هم محجبه بودند. سارا سمیراحمد که نفر سوم المپیک است در مسابقات با حجاب حاضر شدند اما حجاب ما از آنها کامل تر است. در مسابقات هم که بودیم خیلی ها به ما تبریک می گفتند و لذت می بردند. برایشان جالب بود که ما هیچ محدودیتی نداریم و راحت وزنه می زنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا از وزنه برداری پول درمی آورد، گفت: ما تا به حال تحت حمایت فدراسیون بودیم و چیزی برای ما کم نگذاشتند. ما مدام در اردو هستیم و درآمدزایی خاصی نداریم اما فدراسیون قول هایی داده اند که امیدوارم انجام شود.

این بانوی قهرمان درباره اینکه آیا به خاطر دریافت مدال پاداشی هم به او تعلق گرفته، تصریح کرد: در مسابقات به مقام اول تا سوم جایزه خاصی تعلق نگرفت و فقط یک شرکت مکملی، جوایزی از محصولات خود داد. در ایران هم چیزی ندادند.

حسینی درباره رقابت بعدی خود گفت: ان شاءالله از 8 آذراردوهایمان مجدد آغاز می شود و برای گزینشی بعدی در قطر که اواخر آذر هست آماده می شویم.

وی در پایان بیان کرد: خیلی ها درباره وزنه برداری این تفکر را دارند که مردانه است و به درد خانم ها نمی خورد اما وزنه برداری ظرافت های خاص خودش را دارد و یک رشته ورزشی است که در آن علم تمرین رعایت می شود و فشار خاصی ندارد. آنقدر که آسیب در رشته های دیگر داریم در وزنه برداری اینگونه نیست و کمتر است. انسان را از نظر روحی و جسمی قوی می کند و امیدوارم این دیدگاه منفی برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز