خبرگزاری کار ایران

میانگین ۰.۴۵ درمجموع، میانگین ۰.۵۷ گل برای استقلال

شیخ بهتر از میانگین اش برای آبی‌ها گل زده؛ تیام را فراموش کنید

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۹۳۳

شیخ دیاباته تا قبل از حضور در استقلال در 226 بازی موفق شده بود 102 گل به ثمر برساند که میانگین 45/0 گل در هر بازی می‌شود.

به گزارش ایلنا،شیخ دیاباته بعد از هت تریک مقابل تراکتورسازی در بازی با صنعت نفت آبادان هم موفق شد گلزنی کند و پاس گل بدهد تا در پایان هفته دهم لیگ برتر و در هفتمین بازی‌اش برای استقلال با 4 گل زده در کنار مهدی قائدی بهترین گل زن آبی‌ها تا اینجای فصل باشد.

مهاجم 194 سانتی‌متری و 31 ساله استقلال در 2 بازی اخیر همه را به یاد مامه باباتیام انداخته است که در نیم‌فصل دوم لیگ هفدهم در 6 بازی لیگ برتر4 گل برای استقلال زد و درمجموع  لیگ قهرمانان و جام حذفی هم 8 گل دیگر به ثمر رساند تا تعداد گل‌های زده‌اش برای آبی‌ها به 12 گل در13 بازی برسد.

بعید است که این مهاجم اهل مالی در 5 بازی باقی‌مانده و احتمالاً بازی حذفی 8 گل بزند و رکورد تیام را تکرار کند، البته با توجه به آمادگی و اوج گرفتن استقلال در این روزها دست یافتن به چنین آماری چندان هم درو از دسترس به نظر نمی‌رسد. باید دید نوار گلزنی های شیخ که در 2 بازی 4 گل زده همچنان ادامه پیدا می‌کند یا با توجه به شناختی که رقبا از او پیداکرده‌اند در ادامه‌ی کار با فشار بیشتر و یارگیری شدیدتر کمتر در موقعیت گلزنی قرار خواهد گرفت.

دیاباته رکوردش را در تهران جابجا می‌کند؟

شیخ دیاباته به دلیل سابقه درخشانی که در بنونتو ایتالیا  و کالچو داشت موردتوجه آندره آ استراماچونی قرار گرفت. دیاباته در 11 بازی کالچو موفق شد 8 گل بزند. اگر او بتواند در بازی‌های پیش رو دست‌کم 4 گل دیگر بزند آن‌وقت به همان اندازه برای استقلال و استراماچونی هم گلزنی  کرده است. بیشترین تعداد گل زده شیخ دیاباته در یک لیگ به فصل 2009-2008 برمی‌گردد که در 30 بازی 14 گل برای آژاکسیو فرانسه زد.

حالا باید دید که مهاجم اهل مالی می‌تواند در استقلال رکورد خودش را جابجا کند و در این فصل بیش از 14 گل برای استقلال به ثمر برساند یا این اتفاق نخواهد افتاد. بیشترین گل زده دیاباته برای یک باشگاه درمجموع یک‌فصل هم به فصل 2013- 2102 برمی‌گردد که در 35 بازی 18 گل برای بوردو فرانسه زد. 8 گل در لیگ و 10 گل هم در جام‌های دیگر به ثمر رساند تا پرگل‌ترین فصل فوتبالی شیخ رفم بخورد. حالا در استقلال علاوه بر بازی‌های لیگ برتر، او جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را هم پیش رو  دارد تا بلکه رکورد بیشترین گل زده‌اش در یک‌فصل فوتبالی را هم جابجا کند و ارتقا بدهد.

یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی شیخ!

شیخ دیاباته تا قبل از حضور در استقلال در 226 بازی موفق شده بود 102 گل به ثمر برساند که میانگین 45/0 گل در هر بازی می‌شود. فقط درمجموع بازی‌های لیگ هم شیخ در 192 بازی توانسته بود 80 گل بزند که میانگین 41/0 گل در هر بازی را می‌شود. شیخ تا اینجا در 7 بازی لیگ برتر که برای استقلال به میدان رفته  مرد 4 گل آبی‌ها است تا میانگین 57/0 گل در بازی برای او ثبت شود که بالاتر از میانگین کلی این مهاجم مالیایی است.

این موضوع نشان می‌دهد که شیخ در 31 سالگی از آمادگی و انگیزه خوبی برخوردار است.دیاباته در بهترین فصول فوتبالی‌اش که به آژاکسیو در فصل 2009-2008( 14 گل در 30 بازی)، بوردو در فصل  2013-2012(18 گل در 35 بازی) و بنونتو ایتالیا (8 گل در 11 بازی) به ترتیب میانگین 46/0 ، 51/0 و 72/0 گل در هر بازی را به نام خودش ثبت کرده است. به‌این‌ترتیب بعد از ایتالیا و کالچو، شیخ با میانگین 57/0 گل در هر بازی بهترین میانگین و عملکرد گلزنی را دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز