خبرگزاری کار ایران

هشت نکته از هشت دیدار هفته هفتم لیگ نوزدهم؛

از حضور بازیکن بحث برانگیز در ترکیب استقلال تا شادی گل جالب مهاجم پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۹۴۳

هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر هم اتفاقات جالبی در دل خود داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، 8 دیدار از هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر انجام شد و هرکدام از این دیدارها نکات و اتفاقات جالبی در دل خود داشت که سعی کردیم به آنها به طور کامل بپردازیم:

 

* ماشین‌سازی‌تبریز 2 - 3 فولاد/ یک نیمه 5 گل، یک نیمه بدون گل

شاگردان خطیبی در بازی با فولاد هم یک نتیجه پر گل دیگر رقم زدند و در نهایت در دیداری که 5 گل داشت با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد. ماشین‌سازان دوبار در طول بازی از حریف خود پیش افتادند ولی شاگردان نکونام هر دوبار موفق شدند در این دیدار خارج از خانه جبران مافات کرده و در نهایت گل دقیقه 45 ایوب والی بازی را 3-2 به سود فولاد به جریان انداخت. نکته جالب در اینجا به ثمر رسیدن هر 5 گل بازی در نیمه نخست بود و در نیمه دوم گلی رد و بدل نشد.


* پارس جنوبی جم 0 - 0 صنعت نفت آبادان/ دعوا به جای گلزنی

بازی دو تیم جنوبی کشور در شرایطی بدون گل به پایان رسید که برخلاف نداشتن گل در طول 90 دقیقه، سرشار از درگیری و حاشیه و جنجال بود. در دقیقه 83 متوقف کردن بازی از سوی داور در زمان ضد حمله صنعت نفت بخاطر خطای کاکاشویلی، موجب شد تا بازی به تنش کشیده شود و تعدادی از بازیکنان و حتی اعضای کادر فنی دو تیم با یکدیگر درگیری پیدا کنند و به همین دلیل بازی چهار دقیقه متوقف شود؛ اتفاقی که بازی را از تب و تاب انداخت و حملات دو تیم را هم متوقف کرد. صنعت نفت در صورت برتری در این بازی می‌توانست به جمع 4 تیم بالای جدول اضافه شود ولی این فرصت را از دست داد.


* پرسپولیس 2 - 1 پیکان/ شادی گل تاریخی

پرسپولیس در این بازی با وجود برتری و کسب 3 امتیاز بازی به عقیده اکثر کارشناسان و هواداران این تیم نتوانست عملکر قابل قبولی داشته باشد. سرخپوشان ابتدا موفق شدند توسط ترابی به گل برسند و در ادامه سعید واسعی با یک ضربه زیبا گل پرسپولیس را جبران کرد و در اواخر بازی احمد نوراللهی با جایگیری خوب خودش توانست برتری سرخپوشان را رقم بزند. در این بازی هواداران پرسپولیس همچنان حسرت به دل دیدن اولین گل جونیور براندائو و علی علیپور ماندند و مهدی عبدی جوان هم در این بازی برخلاف دربی که ورودش به زمین تاثیر مثبتی به همراه داشت، با اخراج خود پرسپولیس را 10 نفره کرد. در نهایت می‌توان گفت اتفاق جالب این دیدار شادی گل مهدی ترابی و شعاری بود که روی پیراهنش نوشت و هنوز بعد از گذشت چند روز در مورد این اقدام ترابی صحبت می‌شود.


* نساجی مازندران 0 - 4 تراکتور/ تیم دنیزلی بیدار شد

وعده مصطفی دنیزلی مبنی بر اینکه تیم واقعی او را بعد از گذشت 5 هفته از لیگ خواهیم دید، با یک هفته تاخیر و در هفته هفتم لیگ برتر رخ داد و تراکتور موفق شد در دیدار با نساجی با نتیجه پرگل 4-0 به برتری برسد. نتیجه این دیدار و گل‌هایش تماماً در نیمه دوم و نیمه مربیان رخ داد و تراکتور در حالی این پیروزی پرگل را به دست آورد که با تساوی بدون گل به رختکن رفته بود. سرخپوشان تبریزی پیش از این دو تساوی بدون گل داشتند و 4 پیروزی یک بر صفر و این موضوع انتقاداتی مبنی بر زهردار نبودن قوای تهاجمی این تیم به همراه داشت ولی بازی با نساجی به نوعی استارت قدرت‌نمایی تراکتور در لیگ نوزدهم بود. رشید مظاهری با کمک خط دفاعی تراکتور در هفتمین بازی پیاپی دروازه خود را بسته نگه داشت.


 * گل گهرسیرجان 0 - 2 سپاهان/ ادامه قدرتنمایی ارتش ژنرال

سپاهان با برتری مقابل گل‌گهر در سیرجان نشان داد همچنان مقتدرترین تیم لیگ است و بی‌دلیل در صدر جدول قرار ندارد. امیر قلعه‌نویی پس از 3 فصل پیاپی ناکامی در رسیدن به قهرمانی به نظر می‌رسد این بار تیم ایده‌آل‌تری برای رسیدن به این عنوان در اختیار دارد. محمد محبی با 2 پاس گل در این بازی یک بار دیگر خودش را به عنوان پدیده فصل جدید معرفی کرد و پیام نیازمند هم برای هفتمین بازی پیاپی دروازه خود را بسته نگه داشت. گلر جوان سپاهان کمتر از 70 دقیقه تا رسیدن به رکورد تاریخ لیگ برتر که در اختیار حسینی است فاصله دارد.


 * سایپا 0 - 4 استقلال/ استقلال ایتالیایی شد

آبی‌پوشان تهرانی بعد از شروع ضعیف در لیگ برتر و شکست در دربی چند هفته‌ای است که روی دور برد افتادند و رفته رفته اوضاع این تیم بهتر می‌شود و به شرایط آرمانی نزدیک می‌شوند. پس از چند برد در لیگ و جام حذفی استقلال در دیدار مقابل سایپا با 4 گل به پیروزی رسید. در این بازی بخشش محرومیت عارف غلامی چند ساعت مانده به شروع بازی و حضور او در ترکیب استقلال و درخشش در این دیدار از نکات جالب بود و البته عملکرد خوب وریا غفوری و شکست طلسم پنالتی‌های آبی‌پوشان، اولین کلین شیت حسینی در لیگ برتر و در نهایت اتفاق تلخ پارگی رباط صلیبی داریوش شجاعیان. دیاباته هم بعد از مدت‌ها به ترکیب برگشت.


* ذوب آهن  0 - 1 شهر خودرو/ منصوریان لبه پرتگاه

ذوب آهن بازهم شکست خورد تا در 7 دیدار ابتدایی لیگ برتر هنوز در حسرت پیروزی باشد، اختلافش با تیم پانزده جدول فقط یک امتیاز باشد و البته با جام حذفی هم خداحافظی کرده باشد. پیش از این دیدار و البته از قبل از بازی با مس در جام حذفی صحبت‌هایی از احتمال تغییر در نیمکت سرمربیگری این تیم شنیده می‌شد و حالا با شکست مقابل تیم مشهدی آنهم در خانه این ماجرا احتمال بیشتری پیدا کرده است. در این بازی مهدی رحمتی مقابل سرمربی‌ای که رابطه خوبی با او ندارد توانست کلین شیت کند و البته اولین حرکت مثبت سروش رفیعی برای شهر خودرو با پاس گل زیبایش به قاسمی نژاد رقم خورد.


* نفت‌ مسجدسلیمان 1 - 0 شاهین شهرداری‌بوشهر/ یک شوت و دیگر هیچ

در بازی دو تیم جنوبی دیگر لیگ برتر فقط یک گل شاهد بودیم که روی شوت زیبا و دیدنی پیام ملکیان به ثمر رسید و تفاوت دو تیم را رقم زد. نفتی‌ها به دلیل مصدومیت سوشا مکانی مجبور به تعویض اجباری گلر خود شدند و فرعباسی هم با نمایش خوب خودش دروازه را بسته نگه داشت. شاهین بعد از جدایی سرمربی خود همچنان نتیجه نمی‌گیرد و اگر نمی‌خواهد بازگشتش به لیگ برتر کوتاه باشد باید هرچه زودتر به اوضاعش سرو سامان دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز