خبرگزاری کار ایران

مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲؛

ایران - بحرین؛ به دنبال طلسم‌شکنی در منامه (پیش بازی + ترکیب احتمالی)

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۱۲۴

تیم ملی کشورمان در دیدار امروز قصد دارد اولین برتری خود در خاک بحرین را جشن بگیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال کشورمان در سومین هفته از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، از ساعت 20 امشب در ورزشگاه منامه میهمان بحرین خواهد بود و در شرایطی به مصاف حریف خود می‌رود که دو دیدار قبلی خودش را با برد پشت سر گذاشته و برتری 14-0 مقابل کامبوج باعث شده شرایط روحی خوبی در بین ملی‌پوشان وجود داشته باشد و قطعاً برای دیدار امروز به کمک آنها خواهد آمد.


ایران - بحرین؛ به دنبال طلسم‌شکنی در منامه (پیش بازی + ترکیب احتمالی)

ورزشگاه منامه

داور: والنتین کوالنکوف  از ازبکستان


تیم ملی بحرین

 

بحرین بعد مدتی افول در فوتبال آسیا شرایط خوبی دارد و به نظر می‌رسد مجددا اوج گرفته و در جام ملت‌های آسیا توانست در حد و اندازه‌های این کشور ظاهر شود. این تیم در ادامه راه خود توانست با شکست دادن عراق در فینال غرب آسیا، به جرگه کشورهای مدعی این ناحیه باز گردد.

آن‌ها در نخستین بازی این مرحله نیز عراق را در خانه متوقف کردند و در بازی دوم کامبوج را شکست دادند. آخرین بازی بحرین با شکست سه بر دو مقابل جمهوری آذربایجان در یک بازی دوستانه همراه بود.

هلیو سوسا، سرمربی پرتغالی این تیم که زیر نظر کی‌روش قهرمان جوانان جهان شده، بی‌شباهت به این مربی نیست و در اکثر بازی‌ها با یک گل تیمش را به پیروزی رسانده است.


تیم ملی ایران

 

تیم ملی با دو برد قاطع برابر هنگ کنگ و کامبوج و قرار گرفتن در صدر رده بندی آسیایی، با اقتدار پای به این مسابقه می‌گذارد. ملی‌پوشان ایران به لطف نتایج درخشان در سالیان گذشته، مشکلی برابر تیم‌های آسیایی ندارند.

روند مطمئن و درخشان تیم ملی در سالیان گذشته با رفتن کی‌روش و آمدن مارک ویلموتس تداوم یافته و فعلا تیم ملی برابر رقیبان خود در بازی‌های دوستانه و رسمی به چالش نخورده و حتی هجومی‌تر عمل کرده است. تنها توقف تیم ملی در بازی دوستانه با کره‌جنوبی بود که روند پیروزی‌های متوالی ایران مقابل این تیم با تساوی عوض شد.

تیم ملی در آخرین دیدار رسمی خود تمرین گلزنی خوبی انجام داد و با 14 گل تیمی را شکست داد که پیش از آن بحرین توانسته بود تنها با یک گل برابر کامبوج به پیروزی دست یابد.


سابقه تقابل دو تیم

ایران - بحرین؛ به دنبال طلسم‌شکنی در منامه (پیش بازی + ترکیب احتمالی)

بازی‌های ایران و بحرین در انتخابی جام جهانی 2002، جام ملت‌های 2004 و انتخابی جام جهانی 2006 با حواشی مختلفی همراه بود که حتی مانع از صعود ایران به جام جهانی کره - ژاپن شد اما در عوض ایران با برتری مقابل این تیم مجوز حضور در جام جهانی آلمان را کسب کرد.

این تیم یک بار در سال 90 و یک بار هم در سال 53 با 6 گل مقابل تیم ملی ایران مغلوب شده و سابقه خوبی از این حیث ندارد.

بحرین در پنج بازی اخیر خود موفق به برتری مقابل ایران نشده و تنها دو بار توانسته تیم ملی را متوقف کند.

نکته قابل توجه اینجاست که بحرین در خانه خود هیچگاه تاکنون مغلوب ایران نشده است.


ترکیب احتمالی ایران مقابل بحرین

برای این دیدار وضعیت سه بازیکن مبهم است. سید مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی در روزهای گذشته به علت مصدومیت جزئی دور از تمرینات گروهی بودند و اشکان دژاگه هم به علت مصدومیت چند دقیقه قبل از بازی با کامبوج، دور از بازی کردن است.

در دروازه به احتمال زیاد شاهد حضور دوباره بیرانوند هستیم و ویلموتس فعلاً نمی‌خواهد روی بازی دادن به دو گلر دیگر تیمش ریسک کند.

در خط دفاع و در سمت چپ و راست مثل همیشه میلاد محمدی و رامین رضاییان ایفای نقش می‌کنند و حضور کنعانی‌زادگان در مرکز خط دفاع قطعی است ولی با توجه به مصدومیت حسینی و پورعلی‌گنجی مشخص نیست زوج او را چه کسی تشکیل خواهد داد. گفته شده به احتمال زیاد پورعلی‌گنجی به این دیدار می‌رسد ولی اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد سیاوش یزدانی وارد ترکیب خواهد شد.

در خط هافبک هم امید ابراهیمی و احسان حاج صفی حضور خواهند داشت و وظایف دفاعی را بر عهده دارند و وظایف هجومی بر عهده مهدی طارمی و احتمالا وحید امیری خواهد بود. محمد محبی در دیدار با کامبوج عملکرد درخشانی داشت ولی به احتمال زیاد از ابتدا در ترکیب حضور نخواهد داشت.

در خط حمله هم شاهد حضور زوج موفق آزمون - انصاری فرد هستیم.

ایران - بحرین؛ به دنبال طلسم‌شکنی در منامه (پیش بازی + ترکیب احتمالی)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز