خبرگزاری کار ایران

تکذیب فروش قائدی مثل تکذیب فروش صیادمنش است؟

سود از فروش الهیار و ضرر نفروختن علیپور!

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۰۵۰

باشگاه استقلال اعلام می‌دارد که تا پیش از پایان فصل، باشگاه با هیچ فرد یا باشگاهی برای خرید یا فروش بازیکن مذاکره نکرده است و تمامی این صحبت‌های شایعاتی کذب است

به گزارش ایلنا، اول اردیبهشت سال 98 بود که باشگاه استقلال به جدایی مهدی رحمتی، فروش الهیار صیادمنش به باشگاه فنرباغچه ترکیه و برکناری وینفرد شفر واکنش نشان داد و آن‌ها را تکذیب کرد! متن بیانیه‌ای که باشگاه استقلال منتشر کرد ازاین‌قرار بود:« با توجه به نزدیک شدن به هفته‌های پایانی لیگ و شانس بالای استقلال برای موفقیت در لیگ برتر و همچنین با توجه به دیدار حساس با الهلال عربستان و شرایط خوب آبی‌ها، شایعات زیادی پیرامون جدایی و خرید برخی بازیکنان ازجمله مهدی رحمتی و اللهیار صیادمنش و یا تغییراتی در کادر فنی شنیده می‌شود، باشگاه استقلال تمامی این شایعات را رد می‌کند.

باشگاه استقلال اعلام می‌دارد که تا پیش از پایان فصل، باشگاه با هیچ فرد یا باشگاهی برای خرید یا فروش بازیکن مذاکره نکرده است و تمامی این صحبت‌های شایعاتی کذب است که صحت ندارد.» در همان مقطع زمانی امیرحسین فتحی هم مصاحبه‌ای نسبتاً بالابلند انجام داد و فروش مهاجم جوان استقلال و ترانسفر او به سوپرلیگ ترکیه را تکذیب کرد:« درحالی‌که هیچ صحبتی درزمینهٔ نقل‌وانتقال بازیکن صورت نگرفته به‌یک‌باره می‌بینیم که خبر‌هایی مبنی بر حضور رحمتی در تراکتورسازی منتشر می‌شود. یا از طرفی می‌گویند صیادمنش فروخته‌شده است.

این‌ها همه شایعاتی است که صحت ندارد. ما نه هیچ لیست مازادی داریم و نه با بازیکنی مذاکره کرده‌ایم. ما همه بازیکنانمان را می‌خواهیم به آن‌ها نیاز داریم. کسانی که دلشان برای استقلال می‌سوزد و موفقیت این باشگاه را می‌خواهند باید بدانند که مطرح کردن چین شایعاتی برای بر هم زدن تمرکز تیم استقلال است.» الهیار 10 تیر رسماً با باشگاه فنرباغچه قرارداد بست و عکس یادگاری گرفت. از فروش  صیادمنش،۸۵۰ هزار یورو به باشگاه استقلال رسید.

این موضوع نشان می‌دهد تکذیب امروز مدیران استقلال درباره فروش یکی از بازیکنان جوان استقلال که طبق شنیده‌ها مهدی قائدی است را نباید چندان جدی گرفت. حتی وقتی باشگاه بیانیه‌ای منتشر می‌کند و مدعی می شودکه:« مدیرعامل باشگاه استقلال در سفر به ترکیه با چند بازیکن خارجی به مذاکره پرداخته و هیچ مذاکره‌ای با باشگاه‌های ترکیه‌ای انجام‌نشده و خبری که درباره فروش بازیکنان تیم استقلال توسط یک کانال مجهول‌الهویه (تحت پیگرد) منتشرشده، واقعیت ندارد.»

فروش قائدی سود است یا ضرر؟

فروش مهدی قائدی به باشگاه بشیکتاش ترکیه آن‌هم به ارزش یک‌میلیون یا در حدود این مبلغ نه‌تنها ایرادی ندارد که برای باشگاه استقلال و مدیریت آن‌یک افتخار و کار بزرگ محسوب می‌شود. مدیران موفق فوتبال ایران به‌ویژه جمله فتح الله زاده در استقلال و امیر عابدینی در پرسپولیس در هر نیم‌فصل چند ترانسفر به لیگ‌های خارجی و فوتبال اروپا داشتند و هنوز هم با غرور  از آن یاد می‌کنند و البته که این کار افتخار هم دارد.اما این روزها  در فوتبال همه‌چیز وارونه شده است!

مدیرعامل یک باشگاه مجبور می‌شود فروش چند صد هزار یوروی یک مهاجم 18 ساله و چند صدمیلیونی که درمجموع 18 بازی انجام داده و 796 دقیقه بازی کرده و 2345 دقیقه سکو یا نیمکت نشین بوده و روی‌هم 2 گل به ثمر رسانده است را کتمان کند؟! تازه آن‌هم در شرایطی که این بازیکن  برای یک مدت طولانی مصدوم بود!حالا اگر باشگاه استقلال بتواند قائدی را هم با چنین مبالغی بفروشد بسیار عالی است.

چه تضمینی وجود دارد که قائدی که در 6 بازی 2 گل زده با بازگشت شیخ دیاباته و خرید گری هوپر نیمکت نشین نشود یا در نیم‌فصل افت نکند و مصدوم نشود.مگر در همین سال‌ها نبود که از تمام شدم فوتبال قائدی بعد از تصادف و مصدومیتش نوشتند. مگر خبر نرسید که باید زندان برود و برای مدت طولانی از فوتبال محروم خواهد شد. پس هیچ تضمینی برای آینده وجود ندارد. چه کسی می‌تواند ادعا کند که اگر صیادمنش در استقلال می‌ماند اصلاً فیکس می‌شد و بازی می‌کرد، حالا ستاره شدن بماند؟ این بازیکن 19 ساله در4 فصل اخیر( لیگ شانزدهم تا امروز) فقط 5 گل برای استقلال  زده است!

اشتباه بزرگ پرسپولیسی‌ها

پرسپولیسی‌ها چند سال قبل که محمد عباس زاده در تیمشان پدیده شد و از لیگ ستارگان قطر مشتری خوبی پیدا کرد، به امید درخشش بیشتر و درآمد کلان‌تر از فروش پدیده جوان خودشان خودداری کردند، اما فصل بعد چیزی جز مصدومیت و افت در انتظار این بازیکن نبود و دست‌آخر هم پرسپولیس را به مقصد تیم ضعیف راه‌آهن ترک کرد و دست‌آخر هم کارش به لیگ یک کشید.

پرسپولیسی‌ها امسال می‌توانستند علی علیپور را در حدود یک‌میلیون یورو بفروشند و پول کلان به جیب بزنند، اما آقای گل خودشان را نگه داشتند و امسال جز بک مهاجم گل نزن  و یک عالمه حاشیه چیزی گیرشان نیامده است تا باشگاه به خاطرتصمیم اشتباه مدیرانش حسابی ضرر کند. اگر هم این تصور وجود دارد که صیادمنش و قائدی و هر بازیکن جوان دیگری می‌تواند جایی بهتر از لیگ‌های روسیه، ترکیه، بلژیک و هلند پیدا کند، کاملاً اشتباه است. اگر می‌گوید نه،  پس به امثال مهدی طارمی، علی قلی زاده، سردار آزمون، سعید عزت الهی،یونس دلفی و مرتضی پورعلی گنجی نگاه کنید!

دلار و یوروها را حیف‌ومیل نکنید

فروش بازیکن در تمام باشگاه‌های دنیا وجود دارد. خرید بازیکنان جوان و فروش آن‌ها به قیمت بالاتر یکی از راه‌های درآمدزایی باشگاه‌ها است و بازی در لیگ‌های بزرگ‌تر و بهتر هم مسیر پیشرفت بازیکنان جوان را هموارتر می‌کند. اینکه هواداران انتظار داشته باشند با پول فروش صیادمنش یک بازیکن باکیفیت‌تر جایگزین شود و با خرید امثال الحاجی و ایسما و منشا و نومایر دلارها و یوروها را حیف‌ومیل نشود در جای خود درست است، اما این موضوع  و انتقاد به‌جا خدشه‌ای به اصل ماجرا یعنی ترانسفر بازیکنان و کسب درآمد دلاری و یورویی  وارد نمی‌کند.

هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند اگر صیادمنش بود  استقلال را قهرمان می‌کرد یا اگر قائدی برود استقلال قهرمانی را از دست می‌دهد. عجیب است که گروهی از هواداران مجازی برای چنین موضوعی که جای تقدیر دارد نا شماتت، چنان عرصه را بر مدیران باشگاه تنگ می‌کنند که بندگان خدا ناچار به تکذیب و کتمان و دروغ‌گویی( ماجرای صیادمنش) می‌شود!       

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز