خبرگزاری کار ایران

علی‌رضا جهانبخش به دنبال یک «راند سوم»/ گرانترین ستاره ایران کوتاه نمی‌آید

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۵۲۳

برای نخستین مرتبه در حداقل چهار سال اخیر بود که جای خالی یک نام بزرگ در لیست ملی‌پوشان کشورمان حس نمی‌شد.

به گزارش ایلنا، کمتر کسی فکرش را می‌کرد که روزی سرمربی تیم‌ملی بتواند بدون اینکه علی‌رضا جهانبخش مصدوم یا محروم باشد، از حضورش در اردوی یوزپلنگان چشم‌پوشی کند. شرایط متزلزل تنها بازیکن ایرانی شاغل در لیگ جزیره اما به‌قدری ادامه ‌یافت که مارک ویلموتس در نهایت کیفیت را بر شهرت برگزید و میدان را به‌جای ستاره گیلانی در اختیار مهرداد محمدی که در لیگ پرتغال شروعی توفانی داشته و محمد محبی، پدیده بوشهری سپاهان قرار داده ‌است.

هجده ماه قبل، حتی تصور اینکه این دوران کابوس‌وار برای علی‌رضا در بیداری رقم خواهد خورد برای بسیاری از ما ممکن نبود. جهانبخش در بازی خداحافظی‌اش با تیم مطرح آلکمار هت‌تریک کرد تا در اردی‌ویژه 21 گله شود و به‌عنوان نخستین بازیکن آسیایی تاریخ که در سطح اول یک لیگ اروپایی به آقای گلی می‌رسد در تاریخ فوتبال قاره‌کهن جاودانه شود. زمانی که رکورد نقل‌ و انتقالات تاریخ باشگاه برایتون را شکست، همه به انتظار نشسته ‌بودیم تا علی‌رضا مانند اشکان دژاگه و آندرانیک تیموریان با تکرار نمایش‌های خیره‌کننده‌اش در انگلیس به اعتبار فوتبال ایران بیفزاید اما تا امروز، جهانبخشِ برایتون چیزی فراتر از یک نام که گزارشگران انگلیسی‌زبان را به دردسر بیندازد نبوده ‌است.

البته به این معنا نیست که جهانبخشِ برایتون همان جهانبخشی است که بیشترمان می‌شناسیم. علی‌رضایی که در ذهن ما فوتبال‌دوستان ایرانی است، هنوز هم شایسته غلبه بر سدها و موانع پیش رویش است. علی‌رضایی که جدای از تکنیک و خلاقیت منحصر به ‌فردی که برای هر تیمی ارزش الماس‌وار دارد، با شخصیت ورزشی پخته و اخلاق حرفه‌ای خود جا در قلب ما باز کرده‌ است. مروارید گیلانی عادت ندارد در تفکرش به موضوعی به‌جز پیشرفت راه‌ دهد و در دایره لغاتش جایی برای واژه شکست بازکند ولی حتی برای چنین افرادی تمام روزها آفتابی نیستند.

البته نمی‌توان نگفت که بدبیاری‌های علی‌رضا بیش از حد طول کشیده و دست ‌و بالش را بسته‌اند. از طرفی آسیب‌دیدگی‌های متوالی تا همین دو هفتۀ اخیر جهانبخش را به بند کشیده‌اند؛ به گونه‌ای که وی از ده دیدار ابتدایی مرغ‌های دریایی، تنها در کارابائو کاپ و برابر تیم گمنام بریستول حضور داشته ‌است. در همین مدت، هم‌پستی‌های دیگر برایتون با درخشش خود میدان را برای علی‌رضا تنگ‌تر کرده‌اند. آرون کانلی 19ساله با دبل مقابل تاتنهام میخ خود را کوبید تا خط حمله برایتون در انحصار او و نیل موپای باشد. در کناره‌ها نیز گراهام ‌پاتر - سرمربی سابق سامان قدوس در اوسترسوند - به استفاده از پاسکال گروس و آرون موی علاقه ‌دارد. حتی در روزهایی که برایتون 3‌-4‌-3 بازی می‌کند، مارتین مونتویا، بازیکن سابق بارسلونا، در کناره‌ها به‌کار گرفته می‌شود.

در کنار همه اینها، برچسب «گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ برایتون» نیز روی شانه‌هایش سنگینی می‌کند. علی‌رضا در این یک‌ سال و اندی نشانی از یک بازیکن 20 میلیون‌ یورویی نداشته ‌است. ولی مبارزه وی هنوز به اتمام نرسیده ‌است. ما سر حرف خود هستیم؛ علی‌رضا جهانبخش با واژه شکست همچنان غریب است. او تمام ابزار فنی و اخلاقی لازم برای بازگشت دوباره به دوران اوج خود را دارد و می‌تواند بی‌توجه به گمانه‌زنی‌های بی‌رحمی که حاکی از انتقال قرضی‌اش به آیندهوون هلند هستند دو راند تلخ را پشت‌سر بیندازد. در فیفادی پیش‌رو جای علی‌رضا در تیم ‌ملی خالی نخواهد بود ولی به انتظار پسر باران می‌نشینیم تا در اوج اقتدار پیراهن سفید و مقدس خود را بازپس ‌گیرد.

 

سام ستارزاده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز