خبرگزاری کار ایران

اتفاق ویژه در لیست تیم ملی؛ بازگشت دوقلوهای افسانه‌ای

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۲۳۳

اگر از حضور زنان در ورزشگاه آزادی فاکتور بگیریم، یکی از جذابیت‌های بازی ایران- کامبوج حضور همزمان میلاد و مهرداد محمدی درتیم ملی است.

به گزارش ایلنا، دوقلوهای با استعداد فوتبال ایران که اگر چشم‌های حمید استیلی نبود، نمی‌دانیم چه سرنوشتی برای‌شان رقم می‌خورد. مهرداد و میلاد را استقلال نپسندید، به همین دلیل به تمرین راه‌آهن رفتند تا شاید بتوانند در قامت بازیکنانی تستی نظر استیلی را جلب کنند. سرمربی فعلی تیم امید، میلاد را بعد از یک نفوذ دیدنی از جناح چپ پسندید و بعدها مهرداد را زیر ذره‌بین قرار داد و او را هم برای بازی در راه‌آهن انتخاب کرد.

در آن مقطع، یک مربی آلمانی دستیار استیلی در راه‌آهن بود. او وقتی توانایی میلاد محمدی را در زمین خیریه عمل دید، رو به استیلی کرد و گفت: «این بازیکن همین حالا می‌تواند در بوندس‌لیگا بازی کند.» همین اتفاق هم رخ داد و میلاد بعد از مدتی بازی برای راه‌آهن، نه به بوندس‌لیگا بلکه به لیگ روسیه منتقل شد و باشگاه منحل‌شده تهرانی نیز سودی 800 هزار دلاری به جیب زد. مهرداد هم در این مدت به سپاهان رفت تا از نظر مالی و فوتبالی پیشرفت کند.

میلاد و مهرداد که در تیم امید با تکه کلا‌م‌های‌شان مشهور شده بودند، خیلی زود در دل محمد خاکپور جا باز کردند و در لیست نهایی او برای بازی در مرحله نهایی مقدماتی المپیک قرار گرفتند چون تشخیص چهره آنها سخت بود، از تکه کلام می‌شد میلاد و مهرداد را شناخت. میلاد می‌گفت «ستونمی» و مهرداد لفظ «داداشمی» را در مواجهه با بازیکنان به کار می‌برد.

این دو به جز رده باشگاهی، در تیم المپیک و تنها در یک بازی کنار هم به میدان رفته‌اند. آن یک بازی هم مربوط می‌شود به تقابل با قطر در مرحله نهایی مقدماتی المپیک. در آن بازی‌ها میلاد شماره 11 می‌پوشید و بال راست و چپ بود و مهرداد هم با پیراهن شماره 23 در خط حمله یک ذخیره مطمئن برای ارسلان مطهری محسوب می‌شد. مقابل قطر محمد خاکپور نام این دو را در ترکیب ثابت قرار داد و نکته جالب اینکه هم میلاد تعویض شد و هم مهرداد. ایران آن بازی را با نتیجه 2 بر یک به قطر واگذار کرد.

حالا و بعد از گذشت حدود سه سال از آن بازی، میلاد و مهرداد یک بار دیگر می‌توانند کنار هم بازی کنند. البته این بار زیر نظر مارک ویلموتس و در ترکیب تیم ملی بزرگسالان. میلاد به یک دفاع چپ مطمئن تبدیل شده و در تیم ملی حدود 30 بازی انجام داده. هر چند او این روزها حال و روز خوشی در خنت ندارد و فقط 3 بار و حدود 199 دقیقه در ترکیب این تیم قرار گرفته اما همچنان یکی از ستون‌های تیم ملی به حساب می‌آید.

مهرداد محمدی اما در رده باشگاهی فصل موفقی را سپری می‌کند. او که از سپاهان راهی آوِس در لیگ پرتغال شد، 8 بار در ترکیب این تیم قرار گرفته، سه گل زده و سه پاس گل داده. او برای آوِس پنالتی هم گرفته تا مؤثرترین بازیکن این تیم قعرنشین لقب بگیرد. میلاد و مهرداد شاید امروز برای نخستین بار در تیم ملی بزرگسالان و کنار هم بازی کنند. دوقلوهایی دوست‌داشتنی که ویلموتس را برای تشخیص نام‌شان با مشکل مواجه کرده‌اند اما مربی بلژیکی خوب می‌داند چه جواهرهایی در اختیار دارد. بنابراین این سختی را به جان می‌خرد تا دوقلوها را در تیمش حفظ کند و از نبوغ آنها در مسیر موفقیت سود ببرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز