خبرگزاری کار ایران

بازی برد - برد با چین؛ از ساخت استادیوم تا اسپانسرینگ

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۲۲۴

مالکان جدید باشگاه اینتر به عقد و امضای قراردادهای تبلیغاتی هم‌سطح با باشگاه‌های بزرگ اروپا اصرار می‌ورزند، سیاستی که تا این لحظه به خوبی جواب داده و نراتزوری را به درآمدهای قابل قبولی نیز رسانده است.

به گزارش ایلنا، یکی از بازارهای هدف اینتر طبق این سیاست کشور چین بوده، کشوری که به عنوان یکی از اقتصادهای برتر جهان، در چند دهه اخیر هر چیزی را که فکرش را بکنید به دنیا صادر کرده است اما با وجود علاقه وافر مردم این کشور به فوتبال، در این زمینه و صادرات فوتبالیست تا این لحظه کارنامه ضعیفی از خود به جا گذاشته. در عوض برای پاسخ به این علاقه، چینی‌ها سال‌هاست که به یکی از واردکنندگان مطرح فوتبالیست‌های بزرگ تبدیل شده‌اند و بازار بسیار سوددهی را در اختیار غول‌های جهان گذاشته‌اند.

طبق اطلاعات منتشره توسط «تیتان‌اسپورت» باشگاه اینتر به تازگی مذاکرات خود با کمپانی خودروسازی چینی «Hengda Hengchi» را آغاز کرده است. رقمی که احتمالاً دو طرف معامله روی آن به توافق خواهند رسید 100 میلیون یورو خواهد بود که به هیچ وجه قابل چشم‌پوشی نیست. این نخستین قرارداد مهم کمپانی «Hengda Hengchi» در اروپا است تا اولین گام در راستای بالا بردن شهرت این برند در قاره سبز بسیار پر سر و صدا باشد.

گرچه این قرارداد هنوز به صورت رسمی امضا نشده اما باید آن را قطعی دانست چرا که تبلیغات این کمپانی در حال حاضر از شبکه‌های تلویزیونی هولدینگ «سونینگ» - شرکت متعلق به ژانگ جیندونگ که بیشترین سهم نراتزوری را در اختیار دارد – در حال پخش است. اما نکته اصلی ماجرا اینجاست که این کمپانی خودروسازی الکتریکی سودا‌های بزرگ‌تری از جمله حضور روی پیراهن اینتر را در سر دارد، یعنی درست جایی که شرکت تولید تایر «Pirelli» از سال 1995 تاکنون در آن جا خوش کرده است. البته قرارداد فعلی آبی‌ومشکی‌پوشان شهر میلان با «Pirelli» تا ژوئن 2021 اعتبار دارد و اگر شرکت «Hengda» بتواند خواسته‌های سونینگ را برآورده کند، می‌تواند امیدوار باشد که همکاری‌شان با نراتزوری گسترش و نامش به روی پیراهن این تیم پرطرفدار درج شود. در حال حاضر «پیرلی» برای حضور روی پیراهن اینتر فصلی 5/10 میلیون یورو می‌پردازد که این رقم در مقایسه با قرارداد اسپانسرینگ پیراهن سایر باشگاه‌های بزرگ اروپایی در شرایط فعلی بسیار پایین و ناچیز است؛ برای مثال باشگاه یوونتوس قصد دارد طی قراردادی جدید از کمپانی «Jeep» برای حضور روی پیراهن بیانکونری فصلی 50 میلیون یورو بگیرد.

 

تصور اینکه ماجرا تنها به همین جا ختم شود بسیار ساده‌لوحانه است چرا که چینی‌ها در پشت هر تصمیم‌شان اهداف متعددی را دنبال می‌کنند و در واقع با یک تیر، چند نشان می‌زنند. همکاری با اینتر شاید برای «Hengda Hengchi» فقط مجرایی برای توسعه برند و تبلیغات باشد اما در زیربنای این همکاری، سیاست‌های کلان در خصوص توسعه و پیشرفت کشور چین نیز نهفته شده و به همین دلیل نیز در قرارداد بین این کمپانی و نراتزوری، انتقال بازیکنان جوان حاضر در آکادمی‌های سرزمین «اژدهای قرمز» به ایتالیا و «سن‌سیرو» گنجانده می‌شود. با اجرای این بند، چین می‌تواند فوتبالیست‌های آینده‌دار خود را نیز به جهان صادر و به لطف حضور در باشگاهی پیشرفته و آشنایی با علم روز دنیا، در بازه‌ای نه چندان طولانی از حضور نسلی جوان، بااستعداد و ستاره در ترکیب تیم ملی خود بهره ببرد.

یک بازی برد - برد - برد؛ کمپانی خودروسازی نام خود را در اروپا سر زبان‌ها می‌اندازد، کشور چین با یک برنامه‌ریزی دقیق و مدون روی نقیصه خود در عدم مشارکت پررنگ در صادرات فوتبالیست و عدم بهره‌مندی از یک تیم ملی قدرتمند و مدعی در قاره و جهان خطی قرمز می‌کشد و در نهایت اینتر با دریافت مبلغی در حد بزرگان جهان، هم ارزش واقعی خود را به دست می‌آورد و هم قسمتی از بودجه مورد نیاز خود جهت ساخت ورزشگاه جدیدش را تأمین می‌کند.

یادداشت: نوید صراف

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز