خبرگزاری کار ایران

اینفانتینو در مراسم بهترین‎‌های فیفا: در بازی ایران و کامبوج، بانوان ایرانی به ورزشگاه می‌روند

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۸۲۸

رئیس فیفا در مراسم بهترین‌های سال فیفا درباره ورود بانوان ایرانی به ورزشگاه‌ها صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا امشب در میلان حضور داشت تا عضوی از مراسم بهترین‌های فیفا 2019 باشد. او برای اهدای جوایز بهترین بازیکن مرد و زن سال روی صحنه حاضر شد و لیونل مسی و مگان راپینو را به عنوان برترین بازیکنان سال معرفی کرد.

رئیس فیفا برای اعلام جایزه لیونل مسی به صحنه آمد و از این فرصت استفاده کرد تا در برابر نژادپرستی صحبت کند. وی درباره حوادث نژادپرستی اخیر درسری آ صحبت کرد و گفت که آنها باید با این رفتار مبارزه کنند.

جیانی اینفانتینو در قسمت بعدی صحبت‌هایش گفت که آنها اطمینان دارند مسئولان ایرانی حضور زنان در ورزشگاه های ایران برای تماشای مسابقات فوتبال آقایان در مسابقات بین المللی آینده را مجاز اعلام کرده‌اند.

اینفانتینو اظهار داشت: "جام جهانی بانوان یک موفقیت چشمگیر بود و در بهترین زمان رخ داد. بیش از یک میلیارد تماشاگر در سراسر جهان و نه تنها فرانسه فوتبال زنان را کشف کردند. بازیکنان ورزشکار زن با تکنیک و با اشتیاق زیادی بازی می‌کنند. من از صمیم قلب بسیار خوشحالم، این تابستان نقطه شروع و آغاز یک تغییر است. ما می‌خواهیم برای برگزاری مسابقات بیشتر سرمایه گذاری کنیم."

او در ادامه درباره فوتبال ایران صحبت کرد و گفت: "سرمربی تیم ملی ایران امشب با ما است. فوتبال در آن کشور وجود دارد اما زنان نمی‌توانند برای دیدن بازی‌ها به استادیوم بروند و ما در تلاش هستیم این  شرایط را تغییر دهیم. فدراسیون فوتبال در ایران به ما می‌گوید این شرایط تغییر خواهد کرد، بازی بعدی ایران اولین دیداری خواهد بود که زنان می‌توانند به استادیوم‌ها بروند "

18 مهرماه تیم ملی فوتبال ایران اولین بازی از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 را باید برابر کامبوج میزبانی کند و این مسابقه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. پس از بیانیه‌ای که فیفا برای لغو ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه‌ها صادر کرده بود چند نماینده به ایران سفر کردند و پس از دیدار با وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک زیرساخت‌ها را بررسی کردند تا از شرایط باخبر شوند. در آخرین بیانیه‌ای که فیفا روز گذشته مبنی بر این موضوع منتشر کرده بود قرار است برای بازی مقابل کامبوج بلیت فروشی برای بانوان صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز