خبرگزاری کار ایران

گزارشی ویژه از ستاره این روزهای بارسلونا؛ فاتی در مسیر مسی

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۸۵۲

ستاره جوان بارسا در شروع راه جادوانه شدن قرار دارد و مسیر درازی در پیش روی اوست.

به گزارش ایلنا، تعطیلات انتهای هفته گذشته میلادی فرصت استثنائی بود برای تماشای پدیده‌های فصل جاری فوتبال اروپا. در غرب انگلیس، تامی آبراهام با هت‌تریک برابر ولورهمپتون خود را به صدر جدول گلزنان لیگ جزیره رساند. در شرق همین کشور، تد کانتول دومین ضلع از «شش بزرگ» لیگ برتر، منچسترسیتی را مقهور شم گلزنی خود کرد. در هلند، دونیل مالن که با گلزنی برابر مانشافت در نخستین تجربه ملی خود نامش را بر سر زبان‌ها انداخت، هر پنج گل آیندهوون برابر ویتسه را به‌ثمر رساند، اما در کاتالونیا نگاه‌ها به قهرمان کوچک این روزهای بارسلونا رنگ و بوی دیگری داشت؛ به آنسومانه فاتی 16ساله.

چشمان پر از ذوق و شوق آنسو هنگام ورود به نیوکمپ در دیدار مقابل نتیس، دوتا از معدود ستارگان چشمک‌زن آسمان تیره و تار این روزهای کاتالونیا بودند. مهاجم جوان بلوگرانا اما به بازی برای تیم اصلی اکتفا نکرد و شش روز بعد در پامپلونا عنوان جوان‌ترین گلزن تاریخ باشگاه را به نام خود زد. او شنبه‌شب نیز قبل از اینکه دقیقه‌شمار ورزشگاه نیوکمپ به اعداد دورقمی برسد، تیر خلاص را بر پیکره شاگردان سلادس نشاند.

ثبت یک گل و یک پاس گل با همان دو مالکیت توپ نخست، حتی از نگاه ارنستو والورده ماورای عادی قلمداد می‌شد. سرمربی آبی‌واناری‌ها فاتی را بازیکنی فوق‌العاده مستعد خواند که چه در تمرینات و چه در مسابقات رسمی مانند مهاجمان باتجربه تصمیم می‌گیرد و عمل می‌کند. به‌واسطه درخشش در چالش‌های اخیر، اتوئوی جدید جهان فوتبال با لیونل مسی مقایسه می‌شود؛ ستاره آرژانتینی که مانند وی در 16سالگی با پیراهن تیم اصلی بارسلونا به‌میدان رفت و پیش از او رکورد جوان‌ترین گلزن باشگاه را در دست داشت.

البته سرعت پیشرفت فاتی حتی از مسی هم بیشتر است. شماره 10 کنونی کاتالان‌ها علی‌رغم اینکه از همان دیدار اولش برابر پورتوی خوزه مورینیو تکنیک و هوش بالای خود را به رقبا دیکته می‌کرد، پس از نخستین حضورش در تیم بزرگسالان باشگاه نزدیک به یک‌و‌نیم فصل برای ثبت اولین گل لالیگایی‌اش منتظر ماند، از این رو فاتی که به‌سرعت از مصدومیت مهاجمان تیم - از جمله خود مسی- استفاده کرده و از همین ابتدا قدر کوچک‌ترین فرصت‌ها را به‌خوبی می‌داند، شایستگی چنین قیاسی با ستاره آرژانتینی تیمش را دارد.

اما آنسو باید بداند که هنوز در ابتدای مسیر قرار دارد و راه پیش روی او پر از پیچ و خم است. ارنستو والورده نیز پس از دیدار با والنسیا اشاره داشت که کادر فنی باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از دچار شدن مهاجم جوانش به خودبینی کاذب به‌کار ببرد. وی کاملاً صحیح می‌گوید؛ فاتی در دوراهی قرار دارد که یک‌سوی آن را مسی پیمود و سوی دیگر آن را بازیکنان متعددی که در سنین پایین استعداد شگرف خود را بروز دادند.

ما مونیر الحدادی را به یاد داریم که پیش از 19سالگی در بازی با الچه به‌قدری چشمنواز بازی‌کرد که هواداران بارسلونا را به ظهور یک پدرو رودریگز دیگر امیدوارساخت. الکساندر پاتو را نیز از دهه قبل به خاطر سپردیم که در 18سالگی چنان افسار خط حمله میلان را در دست گرفت که توپ طلا را در دستانش تصور می‌کردیم، اما نه در آن سال‌ها پاتو به روند روبه‌رشد خود ادامه داد و نه مونیر توانست جای پایش را در ترکیب اصلی بلوگرانا سفت کند. حال نوبت آنسو فاتی است. او نیز توانایی‌های فنی‌اش را به‌زیبایی اثبات کرده است، ولی برای مسی بودن به کوله‌بار پرتری نیاز دارد.

 سام ستارزاده

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز