خبرگزاری کار ایران

رسمی:‌ فدراسیون جودوی ایران تعلیق شد!

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۵۹۵

فدراسیون جهانی جودو به صورت رسمی اعلام کرد فدراسیون جودوی ایران از هرگونه فعالیت محروم شده است.

به گزارش ایلنا، فدراسیون جهانی جودو نوشت: به دنبال اتفاقی که در آخرین مسابقات جهانی جودو در توکیو 2019 رخ داد، فدراسیون جودو ایران از همه مسابقات، فعالیت های اداری و اجتماعی را که توسط فدراسیون بین المللی جودو و اتحادیه های آن سازمان یافته یا مجاز شده است، را معلق اعلام می‌کند.

اسناد و روش‌ها

فدراسیون بین المللی جودو (IJF) مطلع شده است که در تاریخ 28 اوت 2019، در مسابقات جهانی 2019 در توکیو، جودوکار ایرانی آقای سعید مولایی(-81 کیلوگرم) توسط مقامات ایرانی و فدراسیون جودو ایران برای جلوگیری از رقابت احتمالی در برابر یک ورزشکار اسرائیلی، برابر ساجی موکی شکست خورد و از رقابت خارج شد.

این حقایق و اقدامات تناقض آشکار با محتوای نامه ارسال شده به IJF در تاریخ 8 مه 2019 با امضای سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته المپیک و آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو ایران را قاطعانه آن را تأیید می‌کند"... با استفاده از این نامه، ما می‌خواهیم تأیید کنیم که فدراسیون جودود و کمیته ملی المپیک ایران باید منشور المپیک و اصل عدم تبعیض آن را به طور کامل احترام بگذارد. فدراسیون ایران باید منشور المپیک و اساسنامه فدراسیون جهانی جودو را کاملاً رعایت کند ... "

این واقعیت ها و اقدامات ، بدون در نظر گرفتن ادعاهای بیشتر ، نقض متون زیر است:

- اساسنامه فدراسیون جهانی جودو و به ویژه:

ماده 1.2.2 (رعایت اصل جهانی بودن و بی طرفی سیاسی IJF).

ماده 1.2.4 (رد همه اشکال تبعیض ، صرف نظر از دلیل ، به ویژه مربوط به نژاد ، رنگ ، جنسیت ، گرایش جنسی ، زبان ، دین ، عقاید سیاسی ، یا عقاید دیگر ، ایده های ملی یا اجتماعی ، ثروت ، تولد یا هر چیز دیگری وضعیت دیگر)

- قوانین IJF ورزش و سازمان (SOR) و به ویژه:

ماده 1.2.2 (عدم برگزاری مسابقه و دستکاری در رقابت).

- قوانین اخلاقی IJF.

- منشور المپیک.

کمیته اجرایی فدراسیون جهانی جودو در نظر گرفت که چنین رفتاری غیرقابل تحمل است و به تبع آن تصمیم گرفته است، مطابق ماده 28 اساسنامه IJF، مقررات انضباطی را علیه فدراسیون جودو ایران آغاز کند و در قدم اول پرونده را به کمیسیون انضباطی IJF معرفی کند.

درمورد بایگانی پرونده

کمیسیون یادداشت می کند که ماده 28.2 اساسنامه IJF در مورد این پرونده قابل اجرا است. اقدامات ادعا شده به اندازه کافی جدی هستند که مطابق ماده 28.2.4 اساسنامه IJF کاربرد تعلیق فدراسیون را در نظر بگیرند. کمیسیون خاطرنشان می کند که اقدامات مشابهی در گذشته مشاهده شده است. در طول بازی‌های المپیک 2004 ، رئیس فعلی فدراسیون جودوی ایرانی، آقای آرش میراسماعیلی، از سوی مقامات ایرانی دستور گرفته است تا از رقابت احتمالی در برابر یک ورزشکار اسرائیلی خودداری کنند. در اوایل گرند اسلم 2019 نیز در مورد آقای سعید مولایی، همین وضعیت اتفاق افتاد. کمیسیون خاطرنشان می‌کند که رویداد بعدی، جایزه بزرگ تاشکند در 20 سپتامبر 2019 خواهد بود.

این کمیسیون دلیل محکمی دارد که معتقد است فدراسیون جودو ایران به طور مداوم و یا مرتباً مرتکب تخلف خواهد شد یا مرتکب هرگونه تخلف دیگری که علیه علایق، اصول یا اهداف قانونی فدراسیون جهانی جودو می‌شود.

 کمیسیون تبادل نظر فدراسیون جهانی جودو

- اعلامیه علیه فدراسیون جودو ایران درباره تعلیق از کلیه مسابقات، فعالیت‌های اداری و اجتماعی که توسط فدراسیون بین المللی جودو و اتحادیه های آن سازمان یافته یا مجاز شده است، از 18 سپتامبر 2019 تا تصمیم نهایی کمیسیون در مورد این پرونده خواهد بود.

- تصمیم گرفته شده که این تعلیق بلافاصله قابل اجرا باشد حتی اگر هنوز مجازات نهایی نشده باشد.

- کمیسیون می‌گوید که این تصمیم به این اشخاص ابلاغ می‌شود:

آقای ماریوس ویزر ، رئیس فدراسیون جهانی جودو؛

آقای ژان لوک روژ، دبیر کل فدراسیون جهانی جودو؛

آقای عبید آل آنزی ، رئیس فدراسیون جودوی آسیا؛

فدراسیون جودو ایران؛

- به فدراسیون جودو ایران اطلاع می‌دهیم که این تصمیم قابل تجدید نظر در دادگاه داوری ورزش است. مهلت تجدیدنظر باید بیست و یک روز از زمان رسیدگی به تصمیم تجدیدنظر باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز