خبرگزاری کار ایران

علیرضا بیرانوند در مسیر سوشا مکانی

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۱۳۹

گلر پرسپولیس با محرومیت‌های متعددش یاد سوشا مکانی را در لیگ پانزدهم زنده کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پرسپولیس در شرایطی سه دیدار از لیگ نوزدهم خود را پشت سر گذاشته که تا همینجا در دو دیدار، علیرضا بیرانوند، گلر اصلی و ملی‌پوش خودش را در اختیار نداشته است و بوژیدار رادوشوویچ به جایش در ترکیب اصلی قرار گرفته که عملکرد خوبی هم داشته و 2 کلین شیت به نامش به ثبت رسیده است.

بیرانوند که توانسته نام خودش را در سال‌های اخیر به عنوان گلر اول فوتبال ایران جا بیاندازد، در کنار سختکوشی ذاتی خود و البته توانایی‌های فنی انکار ناپذیرش،‌ نقطه ضعف‌هایی هم دارد که برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست کامل باید در جهت رفع و بهبود آن اقدام کند و یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف او حواشی خودساخته‌ای است که بارها به زیان خودش و تیمش تمام شده است.

او برخلاف اینکه باید در چنین سطحی تمرکز خودش را به طور تمام و کمال روی بازی‌اش و حضور هرچه قدرتمندتر در ترکیب تیمش بگذارد، بارها به مجادله با نفرات سایر تیم‌ها، داور مسابقه و هواداران مشغول شده و این موضوع بارها او را با محرومیت و جریمه‌های سنگین روبرو کرده و کمترین حاصلش در آستانه شروع فصل جدید که هنوز تا داغ شدن و حساس شدن رقابت‌ها فاصله زیادی مانده، محرومیت 2 جلسه‌ای او از 3 دیدار انجام شده سرخپوشان است.

فکرش را بکنید اگر پرسپولیس گلر مطمئنی مثل رادوشوویچ روی نیمکت نداشت و جانشین بیرانوند گلر کم تجربه‌ای بود می‌توانست در همین ابتدا با اشتباهاتش ضربه جبران ناپذیری به این تیم و امتیازاتش بزند به شکلی که تا پایان فصل قابل جبران نبوده و منجر به از دست رفتن قهرمانی سرخپوشان شود.

این محرومیت‌ها در حالی وارد پرونده انضباطی بیرانوند شده که به جد می‌توان گفت کمیته‌های انضباطی و اخلاق تا کنون تا جای ممکن با او مدارا کرده و حداقل جرایم را با نهایت مهربانی برایش درنظر گرفته‌اند. او هم اکنون محرومیتی 3 جلسه‌ای در کمیته اخلاق دارد که به حالت تعلیق در آمده و البته کمترین محرومیت برای تخلفی که در دیدار با تراکتور از او سر زده بود 2 جلسه دوری از میادین بود که به گفته اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی با ملاحضات خاصی از جمله ملی‌پوش بودن این بازیکن و البته اقدامش به عذرخواهی از هواداران تراکتور این محرومیت به یک جلسه کاهش پیدا کرده است.

این شرایطی که بیرانوند برای پرسپولیس رقم زده است یادآور اتفاقات لیگ پانزدهم و حواشی ایجاد شده از سوی سوشا مکانی برای این تیم است. مکانی که حاشیه‌هایش از پیش فصل شروع شد و علاوه بر اینکه مدتی بازداشت شده و به زندان اوین منتقل شد، به دلیل پوشش خارج عرفش به شش ماه دوری از میادین محکوم شد و این حکم پس از چندی شکسته شد و او زودتر از موعد به ترکیب پرسپولیس برگشت. مکانی از هفته چهارم و دیدار با ذوب آهن به ترکیب پرسپولیس برگشت ولی ایمان صادی در 3 بازی 8 گل دریافت کرد تا آثار منفی همان دیدارها در نهایت باعث شود سرخپوشان در پایان فصل به خاطر تفاضل گل کمتر قهرمانی را به استقلال خوزستان واگذار کنند.

بیرانوند در اوج جوانی قرار دارد و بهتر است به حرف بزرگترهایی که دلسوز او هستند گوش دهد تا خدای ناکرده مسیر فوتبالی او به سمتی نرود که هنگام خداحافظی و آویختن کفش‌هایش حسرت آن را بخورد. کم نیستند استعدادهای نابی که شور جوانی بر منطق و دوراندیشی‌شان غلبه کرد و حاشیه‌هایی که خودشان به استقبالش رفتند باعث شد فوتبالشان به بیراهه کشیده شود و به آنچه استحقاقش را داشتند نرسیدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز