خبرگزاری کار ایران

دوئل دیدنی برای انتخابی وزن 65 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۲۲۹

کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در 20 روز مانده به مسابقات جهانی کشتی آزاد در قزاقستان مجبور شد برای باز شدن گره یک وزن، انتخابی درون اردویی برگزار کند.

به گزارش ایلنا، امیرمحمد یزدانی و پیمان بیابانی دو کشتی‌گیر وزن 65 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد از وضعیتی برخوردار هستند که کادر فنی مجبور شده تا در این وزن تن به برگزاری انتخابی درون اردویی آن‌هم در 20 روز مانده به مسابقات جهانی بدهد.

 انتخابی که شاید به لحاظ فنی هیچ توجیهی هم نداشته باشد چرا که هر دو کشتی‌گیر مجبور هستند در 20 روز مانده به مسابقات جهانی وزن کم کنند و در شرایط نسبی مسابقه قرار بگیرند اما برنامه‌ها به نحوی پیش رفت که ظاهراً کادر فنی چاره‌ای به جز تن دادن به این مسابقه نداشت. کاری که عده‌ای اصرار داشتند محمد بنا هم در کشتی فرنگی تن به آن بدهد اما او مقاومت کرد و در نهایت تیم خود را بدون انتخابی درون اردویی و با شناخت دقیق تیمش را برای جهانی نور سلطان انتخاب کرد.

حالا با نظر و رأی مربیان تیم ملی امیرمحمد یزدانی و پیمان بیابانی باید روز جمعه در خانه کشتی و در اردوی تیم ملی مقابل چشمان مربیان تیم ملی رودرروی هم قرار بگیرند و انتخابی که در تیر ماه در سالن 12 هزار نفری برگزار کردند را یک‌بار دیگر تکرار کنند؛ انتخابی که با برتری بیابانی همراه شده بود. شاید دلیل اصلی این تصمیم هم این بود که به یکباره قرار شد امیرمحمد یزدانی به جای همراهی تیم ملی بزرگسالان در تورنمنت بین‌المللی گرجستان به همراه تیم ملی جوانان راهی استونی شود. اگر طبق همان برنامه قبلی امیرمحمد به گرجستان می‌رفت و احتمالاً در آنجا با پیمان بیابانی روبه‌رو می‌شد که در این صورت الان تکلیف این وزن مشخص بود و دیگر نیازی هم به این انتخابی مشکل ساز نبود.

به هر شکل پیمان بیابانی و امیرمحمد یزدانی دو جوان جویای نام هستند که پیمان در 22 سالگی و امیرمحمد در 19 سالگی دوئل سختی را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی برگزار می‌کنند اما واقعاً کدام یک از آنها می‌توانند آرزوهای تیم ملی کشتی آزاد را در این وزن برآورده کنند؟ کدام یک از این کشتی‌گیران می‌توانند خیال کادر فنی را بابت این وزن راحت کنند؟ این وزن یکی از شلوغ‌ترین اوزان در مسابقات جهانی است و با توجه به این‌که وزن المپیکی هم هست، تعداد زیادی از قهرمانان در این وزن حضور دارند و همین کار را برای کسب مدال در این وزن دشوار می‌کند.

برنده مسابقه روز جمعه که صاحب دوبنده تیم ملی در وزن 65 کیلوگرم می‌شود باید خودش را برای یک رقابت سخت در قزاقستان آماده کند اما فرصت کافی را بعد از این انتخابی برای ریکاوری دارند؟ اتوگوروی ژاپنی، باجرانگ هندی، والدس از کوبا و احمد چاکائف از روسیه مدال‌آوران دوره قبل مسابقات جهانی هستند که احتمالاً امسال هم در قزاقستان به میدان می‌روند.

البته روس‌ها ظاهراً تغییری در ترکیب خود دارند و احمد چاکائف را به قزاقستان نمی‌آورند و رشید مراد گاژیف در این دوره به میدان می‌رود اما علاوه بر اینها به احتمال زیاد در این دوره تعدادی از قهرمانان نامدار وزن 61 کیلوگرم هم در این وزن حضور داشته باشند تا بتوانند خودشان را برای حضور در المپیک آماده کنند. این نشان می‌دهد که مدال گرفتن در این وزن نه تنها آسان نیست بلکه گرفتن سهمیه در همین مسابقات جهانی هم می‌تواند نتیجه‌ای خوب برای هر یک از این دو کشتی‌گیر آینده‌دار باشد.

گزارش: محسن وظیفه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز