خبرگزاری کار ایران

فرامرزیان: سلطانی‌فر روی واگذاری سرخابی‌ها تاکید دارد/ دو برابر بیشتر از مبلغ تصویب شده به فدراسیون فوتبال پرداخت کردیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۱۱۰

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری هفته دولت پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

به گزارش ایلنا، ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری مناسبت هفته دولت اظهار داشت: در سال جاری و در اعتبارات هزینه ای ردیف اصلی ٣٤١ میلیارد جذب کردیم. در اعتبارات سرمایه ١١٣ میلیارد جذب و توسعه شد که ٨٠ درصد منابع را به خود اختصاص داد. در اعتبارات ٢٧ صدم بر ارزش افزوده ٣٣٠ میلیارد جذب کردیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته بهترین شرایط توزیع اعتبارات را در سراسر کشور داشتیم، تصریح کرد: سال گذشته طبق برنامه اعتبارات را توزیع کردیم. میزان کمکها به فدراسیون ها هم بالغ بر ٢٠٠ میلیارد تومان بود. یک هزینه سنگین در سال گذشته به خاطر افزایش قیمت دلار و سکه برای ما تعریف شد.

معاون وزیر با اشاره به تغییر قیمت سکه در زمان تصویب پاداش ها و زمان پرداخت آنها خاطرنشان کرد: برای پرداخت پاداش مدال آوران اندونزی (آسیایی و پاراآسیایی) ٨٢ میلیارد تومان هزینه شد، این پاداش به ازای هر امتیاز سه میلیون تومان پرداخت شد درحالی که اگر قرار بود طبق مصوبه پاداش دهیم، ١٤٠ میلیارد بودجه لازم بود که واقعا در توان دولت نبود.

فرامرزیان با بیان اینکه وزارت ورزش به لحاظ منابع انسانی قوی نیست، یادآور شد: ٦٨ درصد پست های وزارت ورزش بلاتصدی هستند، ٤٣ درصد نیروها قراردادی و ٣٣ درصد نیروها هم طرحی هستند. از زمانی که آمدم، اینگونه برنامه ریزی شد که نیروهای جوان را به سایر دستگاه ها منتقل نکنیم.

معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش در ادامه تصریح کرد: امسال اقدامات موثری در دولت الکترونیک داشتیم و توانستیم امتیاز لازم را از سازمان اداری و استخدامی برای توسعه فضا در این زمینه بگیریم. تا پایان سال تمام اطلاعات مربوط به حوزه ورزش در سامانه مبین قابل بارگذاری و دسترسی است.

وی با اشاره به روند استخدام قهرمانان افزود: تا به امروز ١٠٠ نفر استخدام شدند و از میان آنها ٨٦ نفر جذب ادارات کل استان ها شدند. فقط ١٤ نفر جذب سایر دستگاه ها شدند در حالی که ٢٠٩ نفر درخواست استخدام دادند اما سایر نهادها همکاری نمی کنند درحالی که سازمان اداری استخدامی در این زمینه تاکید کرده است.

معاون وزیر ورزش در مورد پرداختی به فدراسیون ها برای سال جاری نیز گفت: وضعیت اعتباری برای سال جاری خیلی دقیق مشخص نیست چراکه میزان بودجه ابلاغی به دولت ٢٥ درصد کاهش یافته داشته است. با این حال تا امروز چهار مرحله پرداختی داشته و در هر مرحله ١٠ میلیارد تومان واریزی داشته ایم. البته به فدراسیون های  المپیکی نگاه ویژه خود را خواهیم داشت.

فرامرزیان درباره اینکه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده وزارت ورزش به این فدرلسیون ۹ ماه است پرداختی نداشته است و همچنین درباره بدهی استقلال و پرسپولیس و تهدید AFC، تصریح کرد: در مورد فدراسیون فوتبال در سال ۹۷، ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون پول دادیم. ما امیدواریم الزاماتی که هست انجام بشود بعد بتوانیم کمک کنیم. سال گذشته بیش از ۲ برابر آنچه مصوب بوده، پرداخت کردیم. این غیر از پاداش ها بوده است. چون مراجع نظارتی مطرح کردند، از فروردین ماه پرداختی به فدراسیون نداشتیم.

وی افزود: درباره بدهی سرخابی ها و فدراسیون ها از سال گذشته جلساتی داشتیم و اقداماتی صورت گرفته تا آنها اظهارنامه مالیاتی را پر کنند. اگر از سالیان گذشته این اتفاق افتاده بود این بدهی ها انباشته نمی شد چون آنها نمی دانستند باید اظهارنامه پر کنند. این موضوع قبل از سال ۹۵ است. ما جلساتی را با وزیر اقتصاد داشتیم و توافق کردیم. دستور خوبی برای انسداد توقیفی ها داشتیم. پیشنهاد اصلاحیه را برای ۲۵۱ مکرر به بازنگری مالیات هم داده ایم. مصر هستیم بدهی سرخابی ها و فدراسیون ها حل شود. این منابع باید از طریق دولت حل شود که دولت این منابع را ندارد به همین دلیل دنبال حل مشکل هستیم.

وی درباره حضور کارکنان وزارت در هیات مدیره سرخابی ها، خاطرنشان کرد: قانونی در سال ۹۸ ابلاغ شد که برای عضویت کارکنان دولت در هیات مدیره شرکت ها محدودیت ایجاد شد. آیین نامه ای تنظیم و ابلاغ می شود که دستگاه ها تا ۳ ماه می توانند آن را اجرا کنند. این قانون هنوز نیامده و چون کارمندان می توانستند به صورت غیر موظف در شرکت ها باشند فعلا مشکلی نیست. چون حقوق بگیر هستیم از شرکت ها حقوقی نمی گیریم و دو شغله هم محسوب نمی شویم. اگر ابلاغ شود موظفیم اجرا کنیم چون در این صورت کارمندان موظفی می شوند و باید از شرکت ها حقوق بگیرند.

فرامرزیان در رابطه با درخواست فدراسیون فوتبال برای کمک وزارت ورزش و دولت در تامین هزینه قرارداد ویلتموس و مشکلاتی که فدراسیون با آن مواجه است گفت: شما خبرنگاران یک زمانی اعلام می‌کنید چرا وزارت ورزش در امور فدراسیون‌ها دخالت دارد و گاهی می گویید چرا کمک نمی کنید! نهادهای عمومی دولتی مانند فدراسیون ها واحدهای مستقل هستند و باید خودشان مدیریت هزینه داشته باشند. البته ما هم از دولت کمک می گیریم و مبلغ هم مشخص است. از طرفی نهادهای عمومی غیردولتی باید شفاف سازی داشته باشند بابت دریافت منابعشان و اینکه از کجا تامین می شود و کجا هزینه می شود. وقتی هم قراردادی بسته می شود باید خود مدیریت داشته باشند.

وی ادامه داد: نهادها باید طبق بودجه خود اقدام کنند. AFC هم تاکید دارد که باید الزامات قانونی رعایت شود، واقعیت این است که نمی دانیم فدراسیون فوتبال چه مکانیزمی برای دریافت بدهی خود از فیفا دارد. البته رسما اعلام کردیم در اینگونه موارد از طریق وزارت امور خارجه کمک حال خواهیم بود تا کارها انجام شود. پرداختی به فدراسیون ها باید طبق قانون باشد. ضمن اینکه درخواستی که در رسانه مطرح شود قابل استناد نیست. فدراسیون فوتبال باید این درخواست را به ما اعلام کند اما این کار انجام نشده است.

معاون توسعه منابع وزارت ورزش درباره امضای تفاهمنامه با فدراسیون ها خاطرنشان کرد: توافقات اولیه را اعلام کرده ایم. سرفصل ها در فروردین مشخص شده و حدود منابع را اعلام می کنیم. امسال سال متفاوتی است و به ما نگفته اند کسری چقدر است. کسری ۲۵ درصدی برای بودجه دولت مطرح شده و ما هم حداقل های لازم را پرداخت می کنیم تا فدراسیون ها دچار مشکل نشود.

معاون وزیر ورزش همچنین در مورد اعتراضات فدراسیون کشتی در مورد مباحث مالی اظهار داشت: اگر فوتبال به عنوان مثال دچار مشکل شود وزارت ورزش به عنوان متولی می تواند کمک کند. ما در توافقی که داشتیم پرداخت ها انجام شده و حدود ریز پرداخت ها مشخص است. سال گذشته در فوتبال اتفاقاتی رخ داد که ما مجبور شدیم تصمیماتی بگیریم و پاداش هم بدهیم. علیرضا دبیر به من نامه زده و مبلغ بدهی ۵۰ میلیاردی روئیت نشده را گفته است. واقعیت امر این است در فضای کاری سعی می کنیم بر اساس توافق جلو برویم. ما سال گذشته به کشتی بالغ بر ۱۶ میلیارد پرداخت کردیم در حالی که قرار ما ۱۲ میلیارد بود. ما ملزم نیستیم هر چه فدراسیون ها می خواهند پرداخت کنیم. باید ببینیم چرا بدهی ۵۰ میلیاردی روئیت نشده داریم که این یعنی تخلف.

فرامرزیان در مورد مسدود شدن حساب بانکی فدراسیون ها گفت: دلیل این موضوع پُر نکردن اظهارنامه مالیاتی طی ٥ سال است. در این زمینه ٧ بار با مسئولان امور مالیاتی جلسه داشتیم. در آخرین نشست رفع انسداد حساب ها اعلام شد. در این مورد باید شکایت هایی انجام می شد که ما سال گذشته انجام داده بودیم. این را هم بگویم که از سال ٩٦ روی اظهارنامه مالیاتی فدراسیون ها نظارت کامل انجام می شود.

وی در مورد خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال تصریح کرد: وزیر تاکید دارد که این کار انجام شود. نباید درنگ و به لحظه دیگر موکول کرد. البته در مصوبه واگذاری مشکلاتی وجود دارد که مانع انجام کار می شود. قرار است تغییراتی اعمال شود. قانون باید صراحتا به گونه ای واگذار کند که بتوان به معنای واقعی به دو باشگاه گفت خصوصی.

فرامرزیان در مورد بدهی های پنهان فدراسیون ها گفت: واقعیت این است که تا وقتی یک نظام دقیق نداشته باشیم چنین اتفاقاتی ممکن است رخ بدهد. از سال گذشته ملزم کردیم که اطلاعات در حسابرسی بر خط باشد و اگر کسی رقمی را که به فدراسیون وارد و خارج می‌شود را پنهان کند، مجرم تلقی می‌شود.

وی افزود: ۹۹ درصد منابع فدراسیون ها از طریق دولت تامین می شود. حسابرس ها اطلاعات خود را از طریق خزانه داران تامین می کنند. وقتی اتفاقی مثل کشتی بیفتد هم خزانه دار و هم حسابرس باید پاسخگو باشند. تا یک نظام متشکل در عملیات مالی فدراسیون ها فعال نباشد این اتفاقات رخ می دهد.

معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که در مورد مراسم تقدیر از مدال آوران سال ٩٧ - غیر از مدال آوران بازی های آسیایی و پاراآسیایی- مطرح شد، گفت: بیشتر مدال آوران سال گذشته برای بازی های آسیایی و پاراآسیایی بودند. در کل تعداد مدال آورانی که سال گذشته در میدانی غیر از اندونزی صاحب مدال شدند خیلی اندک بود. از این دسته ورزشکاران همزمان با تجلیل از مدال آوران سال ٩٨ تقدیر خواهد شد.

وی در مورد مباحث مربرط به ارز اظهار کرد: از سال گذشته که نوسانات ارز ایجاد شد، پیگیری های زیادی داشتیم. بعضا روزی ٥ ساعت در این مورد جلسه داشتیم. الان ارز را با نرخ نیمایی برای فدراسیون ها تهیه می کنیم و مشکلی هم در این مسیر نداریم.

فرامرزیان درباره ممنوع الخروجی برخی روسای فدراسیون ها نیز گفت: این موضوع به خاطر مالیات است چون پرداخت نشده است. بعد از مسدود شدن حساب فدراسیون ها، حساب رئیس فدراسیون هم بسته می شود. به همین دلیل مشکلات این‌چنینی ایجاد می شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز