خبرگزاری کار ایران

هفته اول لیگ برتر فوتبال

پرسپولیس یک - پارس جنوبی جم صفر / دشت اول کالدرون برای مسیر سخت

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۰۵۰

در چارچوب مسابقات هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران تیم‌های پرسپولیس و پارس جنوبی جم به مصاف هم رفتند و این بازی با برتری یک بر صفر شاگردان گابریل کالدرون به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، در دیدار افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، تیم‌های پرسپولیس و پارس جنوبی جم به مصاف هم رفتند. هر دو تیم پس از آخرین رویارویی در لیگ هجدهم که اتفاقا آن مسابقه منجر به قهرمان سرخپوشان پایتخت شد تغییرات زیادی داشتند اما در نهایت این شاگردان گابریل کالدرون بودند که موفق شدند با نتیجه یک بر صفر به برتری برسند و سه امتیاز ارزشمندی را به دست بیاورند.

گزارش کامل این مسابقه را در ادامه مشاهده می‌کنید:

هفته نخست لیگ برتر / 31 مرداد 1398 / ساعت: 19:10 / ورزشگاه آزادی / تماشاگر: حدود 30 هزار نفر

تیم داوری: موعود بنیادی فر - علی میرزابیگی - قهرمان نجفی / کمک داوران اضافی: محمدرضا اکبریان – میثم حیدری / داور چهارم: بابک داوری / ناظر: خداداد افشاریان

اخطار:

کارت زرد: سید جلال حسینی(30) از پرسپولیس 

 

ترکیب پرسپولیس

بوژیدار رادوشوویچ، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، مهدی شیری، احمد نورالهی، امید عالیشاه(محسن ریبع خواه، 86)، مهدی ترابی، وحید امیری(سیامک نعمتی، 89)، امیر روستایی(فرشاد احمدزاده، 64) و علی علیپور

 

ترکیب پارس جنوبی 

فرناندو دخسوس، فریبرز گرامی، علی عبدالله‌زاده، مگنو باتیستا، محمود شفیعی، رضا خالقی‌فر، پوریا آریاکیا، حامد پاکدل(شهرام گودرزی، 72)، ایمان باصفا(محمد نوری، 68)، کاخبر کاکاشویلی و مهدی ترکمان

 

شرح گل

پرسپولیس یک - پارس جنوبی جم صفر / مهدی ترابی، دقیقه 59: مهدی ترابی با دریافت توپ در محوطه جریمه پارس جنوبی روی همکاری با علی علیپور در موقعیت تک به تک با دخسوس تصمیم گرفت با ضربه فنی توپ را از بالای دستان سنگربان حریف عبور بدهد و اولین گل سرخپوشان در فصل جدید را به نام خودش ثبت کند.

پرسپولیس یک - پارس جنوبی جم صفر / دشت اول کالدرون برای مسیر سخت

 

دقایق حساس و حواشی مسابقه:

در نهایت این مسابقه با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید و قهرمان فصل گذشته با سه امتیاز کامل استارت زد.

دقیقه 86: ضربه علی علیپور از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 78: روی پاس عرضی عالیشاه، وحید امیری فرصت مناسبی داشت تا دومین گل پرسپولیس را در این بازی به نام خودش ثبت کند اما با واکنش به موقع فریبرز گرامی توپ دفع شد و ضربه کرنر برای سرخپوشان حاصل شد.

دقیقه 75:دخسوس با خروج به موقع از چارچوب دروازه مانع از به ثمر نشستن ضربه سر مهاجم پرسپولیس شد و بالاتر از مدافعان توپ را جمع کرد.

دقیقه 58: شوت محکم علیپور دقت کافی برای تهدید دروازه دخسوس نداشت و با فاصله کم از کنار تیرک عمودی دروازه پارس جنوبی راهی اوت شد.

دقیقه 55: سانتر ترکمان از روی ضربه ایستگاهی بی ثمر از کنار دروازه پرسپولیس عبور کرد.

* بازی در نیمه دوم هم تا به این لحظه جذابیت خاصی نداشته و دو تیم خطر جدی روی دروازه‌ها ایجاد نکرده‌اند.

نیمه نخست این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رفت و دو تیم با همین نتیجه به رختکن رفت.

دقیقه 43: ضربه سر خالقی روی پرتاب دستی کاکاشویلی در دستان رادوشوویچ قرار گرفت و بی خطر بود.

دقیقه 32: در حالیکه رادوشوویچ تماشاگر ضربه زیبای مهدی ترکمان بود اما شوت او از روی ضربه ایستگاهی با برخورد به تیرک افقی دور شد.

* سید جلال حسینی با خطا روی مهاجم پرسپولیس از داور مسابقه اخطار دریافت کرد تا به اولین بازیکن لیگ نوزدهم تبدیل شود که کارت زرد به نامش ثبت شده است.

*دقیقه 24 این مسابقه فرصت مناسبی برای طرفداران پرسپولیس بود تا یاد و خاطره مرحوم هادی نوروزی، کاپیتان فقید خود را زنده کنند.

دقیقه 16: اولین حمله جدی پرسپولیس شکل گرفت و نادری فرصت داشت تا با یک ضربه ساده در چند قدمی دخسوس گلزنی کند اما شوت بی دقت او از بالای دورازه گذشت و به اوت رفت.

دقیقه 11: با گذشت 10 دقیقه از این بازی دو تیم در حال محک زدن یکدیگر هستند و اتفاق خاصی روی دروازه‌ها شکل نگرفته است.

* حدود 30 هزار طرفدار پرسپولیس با تهیه بلیت الکترونیکی به ورزشگاه آزادی رفتند و استقبال مناسبی از اولین دیدار قهرمان فصل گذشته لیگ برتر در فصل جدید داشتند.

پرسپولیس یک - پارس جنوبی جم صفر / دشت اول کالدرون برای مسیر سخت

* گابریل کالدرون که برای اولین بار در ورزشگاه آزادی به همراه شاگردانش میزبان تماشاگران پرسپولیس بود پیش از شروع مسابقه با دسته گل به سمت طرفداران رفت و مورد تشویق ویژه تماشاگران هم قرار گرفت.

پرسپولیس یک - پارس جنوبی جم صفر / دشت اول کالدرون برای مسیر سخت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز